gynacoloog ipv verloskundige

Ook ik blijf onder controle in het ziekenhuis omdat ik maar 1 nier heb. Ben nu 12,5 week zwanger van ons eerste kindje. Volgende week krijgen we de 3de "interne" echo.

Groetjes
Lydia

Hoi Lydia,

wat toevallig: ik heb ook maar 1 nier! Blijf ook onder controle van het zkh, vind het wel prima eigenlijk, geeft veilig gevoel. Is je nier verwijderd of ben je geboren met 1 nier?

groetjes Jannie

Hoi Jannie.
Inderdaad  toevallig. ik ben geboren met 2 nieren, maar er is 1 afgestorven doen ik klein was.  Pas vanaf mijn 12de ondervonden hoe irritant zoiets  kan zijn.

Ik  vind het ook inderdaad wel een veilig gevoel. Ben ongeveer om de week in het ziekenhuis te vinden.  Werkelijk alles wordt in de gaten gehouden.

Heb even wat berichten teruggelezen en zag staan dat jij het hebt over vroeggeboorte.
Dit is mij tot op heden nog niet verteld.

Toevallig gistermiddag weer naar het ziekenhuis geweest ( echo komt volgende week ) en mijn uitgerekende de datum is nu aangepast  van 27  naar 30 maart.

Groetjes
Lydia

Hi Lydia,

Hey leuk: allebei 30 maart uitgerekend!

Die kans op vroeggeboorte komt niet oper se door mijn nier, maar kan zijn dat door de operaties die ik heb ondergaan (ik was 6 maanden oud toen ze mijn dode nier verwijderden) en doordat ik last heb gehad van bloedingen (tussen menstruaties door enzo) in het verleden kan het zijn dat er een poliep of schotje in de baarmoeder zit, waardoor ik kans heb op een vroeggeboorte. Ga het morgen nog eens vragen, dan heb ik mijn echo. Wel spannend want heb gister beetje (bruin) bloed/afscheiding verloren. Pfff spannend hoor dit, vooral omdat ik hiervoor (in juni) een miskraam heb gehad.

Ik moet elke 4 weken terugkomen voor echo, gesprek met verpleegkundige en gesprek gynaecoloog. Ook doe ik mee met een opleiding die ze geven aan verloskundigen en ben dan 3 keer proefkonijn voor een echo met 21, 23 en 25 weken. leuk!

Groetjes Jannie

Jannie
Veel overeenkomsten  dus !!  

Ga volgende week mijn gyn toch maar even vragen of vroeggeboorte bij mij van toepassing kan zijn.
Ik moet elke 2 week naar het ziekenhuis.  Bloedafname en urine, 2 weken daarna  voor een echo enz...

Inderdaad wel spannend je echo morgen. Ik denk dat ik in paniek zou raken als ik bloed/afscheiding verloor. Toch heb ik het al meer gelezen en dan bleek er later niks aan de hand. Altijd positief blijven dus !!!  

Dit is voor mij de eerste keer dat ik zwanger ben.  Mijn vriend en ik kunnen nog niet echt bevatten dat er een klein wezentje in mijn lichaam zit. ( onze baby is niet gepland, maar uiteraard meer dan welkom ) Het ene moment besef ik het heel erg goed, het andere moment juist weer niet. Heel erg dubbel.
In week 40 gaan we nog  lekker een weekje naar Griekenland en daarna langzaam alle spulletjes uitzoeken en kopen.

Groetjes
Lyd

Wel spannend want heb gister beetje (bruin) bloed/afscheiding verloren. Pfff spannend hoor dit, vooral omdat ik hiervoor (in juni) een miskraam heb gehad.

Ik moet elke 4 weken terugkomen voor echo, gesprek met verpleegkundige en gesprek gynaecoloog. Ook doe ik mee met een opleiding die ze geven aan verloskundigen en ben dan 3 keer proefkonijn voor een echo met 21, 23 en 25 weken. leuk!

hi Lydia,

grappig die overeenkomsten!
Goed om t na te vragen maar hoeft niet zo te zijn maar we worden gelukkig allebei goed in de smiezen gehouden!
Wij gaan volgende week op vakantie, heerlijk! Als donderdag (morgen) de echo goed is ben ik de gelukkigste op aarde, geloof me. En dan lekker het nieuws rondbazuinen en... naar de zon! :-D

groetjes Jannie

Terug
Bovenaan