gynaecoloog of verloskundige, thuis of ziekenhuis, BV of FV???

Hallo,

Wie van jullie loopt bij de gynaecoloog en wie bij de verloskundige? Ik loop zelf bij de gynaecoloog. Ik heb bij alle 3 kinderen bij de gynaecoloog gelopen. Mijn cyclus is zeer onregelmatig dus meestal liep ik al bij de gynaecoloog voordat ik zwanger was. Tijdens de bevalling lig ik aan het infuus om te voorkomen dat ik een streptokok-B door geef aan mijn kindjes. (is bij de eerste gebeurd) en dat is dan dus ook gelijk de reden waarom ik geen thuisbevalling doe. Weten jullie al waar jullie (voor zover mogelijk) gaan bevallen? En gaan jullie borstvoeding of flesvoeding geven? Bij mijn eertse twee kindjes wilde het niet lukken met de bv en zijn we over gegaan op fv maar bij de derde heb ik me maar eens goed laten informeren en ben ik naar een bv bijeenkomst geweest met als resultaat dat ik de derde 20 maanden aan de borst heb gehad.

Petra

Hoi Petra,

Ik ben 26 mei voor het eerst bij de verloskundige geweest. Het is mijn eerste zwangerschap dus alles is nieuw voor me.
Ik denk dat ik toch liever in het ziekenhuis wil bevallen, daar hebben ze tenminste alles bij de hand als het 'mis' zou gaan. Maar daar kan ik gelukkig nog even over na denken.
En ik ben echt voor borstvoeding, dat lijkt me zo'n mooie ervaring en het is natuurlijk ook goed voor je kindje (niet dat flesvoeding dat niet is hoor). Maar het moet natuurlijk wel lukken. Daarom heb ik ook besloten dat ik naar zo'n 'borstvoeding-bijeenkomst' ga (tegen die tijd).

Succes met je zwangerschap!

Groetjes Karin

Hoi,
Ik ben voor de 1e keer zwanger en aangezien het allemaal vrij snel spontaan ging, ga ik naar de verloskundige (23 juni pas 1e afspraak).
Ik wil in het ziekenhuis bevallen, vind ik ook wel een prettig idee, mocht er iets mis gaan.
En voor wat betreft borstvoeding of flesvoeding, daar ben ik nog niet over uit. Mijn man en ik hebben beide geen bv gehad. Dit terwijl mijn man ook nog 6 weken te vroeg was geboren, en dus een tijd in de couveuse heeft gelegen.
Ik ga wel naar een bv-voorlichting en ik denk ook wel dat ik het ga proberen. Maar als het niet lukt, ben ik er gauw klaar mee.
20 maanden lijkt me wel erg lang trouwens. Dat wordt em bij mij sowieso niet. Lijkt me erg lastig om met het werk te combineren. Daarnaast, heeft je kindje dan geen tandjes, lijkt me wat pijnlijk. En eerlijk gezegd vind ik het ook geen fijn idee, zo'n peuter aan je borst. Hij/zij kan dan genoeg andere dingen eten/drinken.
Maar goed, ieders eigen keus natuurlijk.
Van mijn man mag ik het zelf weten, het maakt hem niet uit.
Groetjes, Laura

Hoi Petra,

Ook ik liep al bij de gyn ivm vruchtbaarheidsbehandelingen, en heb daarom nu ook al mijn eerste echo met 7 weken gehad (en een kloppend hartje gezien, hoera). Over anderhalve week heb ik nog een echo (bij 9,5 week) en laat ik meteen bloed prikken voor de combinatie test. Vervolgens nog met 11 weken de nekplooimeting en dan 'mag'   ik door naar de gewone verloskundige.
Ik vind het heerlijk om nu nog even te kunnen genieten van extra veel echo's. Voelt stiekum wel een beetje als een 'beloning'  voor de moeite die we hebben moeten doen om zwanger te worden.

Verder weet ik ook al zeker dat ik in het ziekenhuis wil bevallen. Niet zozeer omdat ik een medische indicatie heb, maar gewoon omdat ik dat een prettige gedachte vind. Het is mijn eerste kindje en ik wil toch zoveel mogelijk professionals om me heen hebben die weten wat ze doen. Daarnaast wil ik ook pijnbestrijding, en dan kom je volgens mij al snel uit bij het ziekenhuis.

En het laatste puntje: ik ga flesvoeding geven. Ik heb 3 jaar geleden mijn borsten laten verkleinen en heb sindsdien altijd geweten dat ik geen borstvoeding zou kunnen geven later. Geen punt voor mij dus, flesvoeding lijkt me ook mooi en intiem en bovendien kan mijn man er dan ook nog van meegenieten.

Groetjes, 10e

Hoi hoi,

Omdat mijn BMI te hoog is,de grens is 40 en ik heb 40,1 ,moet ik naar het ziekenhuis naar de gynacoloog.
Heb het met mijn vorige zwangerschap ook gehad,dus weet wat ik te wachten sta.
Persoonlijk heb ik er geen hekel aan,want nu krijg k bij iedere afspraak een echo.
Maar ik heb wel vernomen dat het bij de ene regio anders is dan de ander,de een wordt wel doorgestuurd maar de ander niet!
Zijn er nog meer meiden die om die reden bij de gynacoloog terecht zijn gekomen?

gr Caro 9weken zwanger

Ik loop bij de vk, wil in het ziekenhuis bevallen. Bij mijn vorige 2 bevallingen ook gedaan en achter bij beiden blij toe. Mijn persweeen zijn blijkbaar niet sterk genoeg, dus beide keren moest er ingegrepen worden.

Ga voor borstvoeding. Allebei mijn knullen heb ik ongeveer 6 maanden gevoed vorige keren.

Ik ben ingeleid in het ziekenhuis vanwege hoge bloeddruk,en ben aan het infuus gezet,best heftig maar zou het zo weer doen!

ik ga proberen  bij deze baby langer borstvoeding te geven,als dat lukt.

Terug
Bovenaan