gynaecoloog of verloskundige, thuis of ziekenhuis, BV of FV???

hoi meiden,
ik ga naar de gyn, ik heb een verhoogde kans op trombose en daarbij mijn vorige zwangerschap af moeten breken, dus als ik geen kans op trombose gehad had, had ik nu ook bij de gyn gelopen. Als het goed is heb ik deze zwangerschap recht op een extra uitgebreide echo bij 16 weken. Dit omdat de nieren van mijn 1e kindje zich niet goed ontwikkelden. Nu vraag ik me af of ze dat bij 16 weken al kunnen zien, want volgens mij is het later ontstaan. Maar het zal wel fijn zijn om vast te weten dat de rest goed is (dat hoop ik dan tenminste van harte)
Door mijn verhoogde kans op trombose, beval ik verplicht in het ziekenhuis. Dat vind ik niet erg, kan mijn kindje tenminste meteen nagekeken worden na de geboorte. Ik ben toch bang na mijn vorige zwangerschap.

Ik wil graag borstvoeding gaan geven en ik hoop dat het lukt. Ik ga in ieder geval ook naar zo'n bijeenkomst tegen die tijd,

groetjes
Patricia mama van Bas*

Hoi,

ik ben zwanger van m'n tweede kindje en heb over 2 weken een afspraak bij de gyneacoloog.
Ik heb een medische indicatie gekregen nadat ik bij mijn eerste zwangerschap ben opgenomen met zwangerschapsvergiftiging.

Nu zeggen een hoop mensen tegen mij dat het dan heel anders wordt als wanneer je bij een verloskundige loopt.....?????
Nu is mijn ervaring bij de verloskundige niet zo heel erg goed.........zij is degene geweest die mij weken heeft door laten lopen met deze zwangerschapsvergiftiging!
Dus aan één kant geeft het mij nu wel een geruststellend gevoel dat ik nu gelijk bij de gyneacoloog loop.

Borstvoeding is bij mijn dochter helaas niet gelukt.
Het was eerder één groot drama!
Ik wil het deze keer zeker wel opnieuw gaan proberen.

Patricia

Hallo,
Ik ben 9 weken zwanger van een tweeling en ik ga naar de gynaecoloog, ik moet bevallen in het ziekenhuis en ga flesvoeding geven.
Ik heb dit ook bij mij eerste kindje gedaan en dat beviel me prima!
Groetjes Loes

hallo,

ik ben zwanger van m'n eerste kindje en heb morgen de eerste echo, met 7 weken en paar dagen....loop bij verloskundige, maar begon bij gyn vanwege verwijderen spiraaltje en cyste in m'n eierstok die met operatie is weggehaald toen ik 16 was. mocht van huisarts bij verloskundige, maar morgen dus eerste afspraak, ze wil kijken of het vruchtje wel echt op z'n plekje zit....dan verder bespreken...denk zo en zo bevalling in ziekenhuis, vanwege litteken op buik van buikoperatie van die cyste (is hetzelfde als keizersnede) wil graag voor borstvoeding gaan, lijkt me helemaal geweldig!!!

gr parent2be

Hoi allemaal,

Van harte gefeliciteerd allemaal,
nou Ik heb de eerste echo bij de gynacoloog, maar alleen omdat dit zo uitkwam en ik de vorige keer in het ziekenhuis moest bevallen, moet nu weer, omdat ik de vorige keer geen persweeen kreeg en mijn kindje met haar schouders bijna niet door mijn bekken kwam. Als de baby nu weer zo groot is, wordt het gelukkig ook eerder gehaald. Vorige keer was de kleine 3 dagen voor de uitgerekende datum geboren en was bijna 9 pond. Ik had de vorige keer graag thuis willen bevallen, maar het ziekenhuis is me heel erg goed  bevallen. Ik heb de vorige keer 7,1/2 maand borstvoeding gegeven en dat wil  ik nu weer gaan proberen ivm allergieen.

nou meiden succes he, met kiezen.  

groetjes Rachel

Hoi allemaal,

Nou ik woon in Duitsland en daar ben je min of meer verplicht om in het ziekenhuis te bevallen daar is weinig keuze in!!! Vindt dit totaal niet erg de eerste keer is het me erg goed bevallen en erg goede begeleiding van Hebamme(verloskundige die in het ziekenhuis werken)!!! Verders sta je de gehele zwangerschap onder controle van een Frauenartz(gynecoloog) die een eigen praktijk heeft met echo apperaat en ctg apperaat en waar allerlei onderzoeken gedaan kunnen worden!!! Het is perfect geregelt daar en bij iedere onzekerheid kun je zomaar komen voor een echo!!!
Dat ga ik dus morgen ook doen ben benieuwd!!!!
Ga weer proberen borstvoeding te geven heb bij mijn dochertje ook gedaan tot 5.5. maand en toen liep het terug maar ging eigenlijk heel goed!!!!
Succes met jullie keuze!!!!

Liefs Sandy 8wk

Terug
Bovenaan