Gynecoloog / verloskundige

Hoi,

Ik loop ook voor controle in het ziekenhuis, maar ik heb me ook aangemeld bij een vk praktijk ivm de nacontrole na de bevalling. Zij komen dan thuis om de dag ofzo controleren of alles goed gaat en ook zij doen de hielprik bij ons. Ik kom dus verder niet op controle bij de vk, alleen heb ik daar nog wel een kennismakingsgesprek, zodat ik weet wie er langs gaat komen na de bevalling.
 
Ik loop vanwege hartritmestoornissen en medicatie daarvoor bij de gyneacoloog. Maar je mag ook nog naar een verloskundige praktijk. Je kunt dus BEIDE doen. Maar dat hoeft uiteraard niet, zelf heb ik het niet gedaan: extra drukte en ze zijn niet bekend met hartproblematiek. Maar het had wel gekund en wordt dan ook vergoed door je ziekenfonds. En verloskundige begeleidt toch anders dan gyneacoloog als ik de verhalen van mij en andere zwangeren vergelijk. alleen heb je dan meer afspraken/controles.
Wel hebben ze mij gezegd dat ik een verloskundige praktijk moet kiezen voor na de bevalling. De gyneacoloog doet dan niets meer, en dan valt de zorg voor mij en het kindje dus bij de verloskundige. Dat geldt voor de eerste 10 dagen en daarna ga je weer gewoon naar de Huisarts als er iets is.
 
Ik loop vanwege hartritmestoornissen en medicatie daarvoor bij de gyneacoloog. Maar je mag ook nog naar een verloskundige praktijk. Je kunt dus BEIDE doen. Maar dat hoeft uiteraard niet, zelf heb ik het niet gedaan: extra drukte en ze zijn niet bekend met hartproblematiek. Maar het had wel gekund en wordt dan ook vergoed door je ziekenfonds. En verloskundige begeleidt toch anders dan gyneacoloog als ik de verhalen van mij en andere zwangeren vergelijk. alleen heb je dan meer afspraken/controles.
Wel hebben ze mij gezegd dat ik een verloskundige praktijk moet kiezen voor na de bevalling. De gyneacoloog doet dan niets meer, en dan valt de zorg voor mij en het kindje dus bij de verloskundige. Dat geldt voor de eerste 10 dagen en daarna ga je weer gewoon naar de Huisarts als er iets is.
 
Ik loop vanwege hartritmestoornissen en medicatie daarvoor bij de gyneacoloog. Maar je mag ook nog naar een verloskundige praktijk. Je kunt dus BEIDE doen. Maar dat hoeft uiteraard niet, zelf heb ik het niet gedaan: extra drukte en ze zijn niet bekend met hartproblematiek. Maar het had wel gekund en wordt dan ook vergoed door je ziekenfonds. En verloskundige begeleidt toch anders dan gyneacoloog als ik de verhalen van mij en andere zwangeren vergelijk. alleen heb je dan meer afspraken/controles.
Wel hebben ze mij gezegd dat ik een verloskundige praktijk moet kiezen voor na de bevalling. De gyneacoloog doet dan niets meer, en dan valt de zorg voor mij en het kindje dus bij de verloskundige. Dat geldt voor de eerste 10 dagen en daarna ga je weer gewoon naar de Huisarts als er iets is.
 
Ik loop vanwege hartritmestoornissen en medicatie daarvoor bij de gyneacoloog. Maar je mag ook nog naar een verloskundige praktijk. Je kunt dus BEIDE doen. Maar dat hoeft uiteraard niet, zelf heb ik het niet gedaan: extra drukte en ze zijn niet bekend met hartproblematiek. Maar het had wel gekund en wordt dan ook vergoed door je ziekenfonds. En verloskundige begeleidt toch anders dan gyneacoloog als ik de verhalen van mij en andere zwangeren vergelijk. Alleen heb je dan meer afspraken/controles en daar moet je ook zin in hebben (al is het altijd leuk om je kleintje te zien, je krijgt niet altijd elke controle je kleintje te zien!)

Wel hebben ze mij gezegd dat ik een verloskundige praktijk moet kiezen voor na de bevalling. De gyneacoloog doet dan niets meer, en dan valt de zorg voor mij en het kindje dus bij de verloskundige. Dat geldt voor de eerste 10 dagen en daarna ga je weer gewoon naar de Huisarts als er iets is.
 
Terug
Bovenaan