Hóe moet je niet met zwanger worden bezig zijn als je er mee bezig bent?

Leuk he, van die dooddoeners als 'laat het los'. Zoooo frustrerend.
Als je een jaar al bezig bent zonder resultaat en je hebt je hele cyclus al in kaart, dan kun je naar de huisarts stappen voor een doorverwijzing. Of je kan bij de huisarts zelf al bloed laten prikken om je hormoonlevels te achterhalen, je man zou al een spermatest kunnen laten doen. Gewoon om te kijken of daar evt iets uitkomt.

Ik heb mij altijd vastgehouden aan 'het duurt gemiddeld een jaar om zwanger te worden', maar ja dan nog was het moeilijk! Ik kon gelukkig omdat ik 36 was en al jaren van de pil af zonder resultaat snel door. Toen bleek er dus wel iets mis te zijn, bij mijn partner. Nu na 2 jaar medische molen 22 weken zwanger. Nooit gedacht dat ik t nodig zou hebben, maar zo blij dat ik de stap heb genomen!

Lukt niet! Lekker ene oor in en andere oor uit dat advies :) Ik las juist in die tijd veel op fora en Google (lekker tegen alle adviezen in) omdat ik dan een soort bevestiging had dat ik niet de enige was die hysterisch bezig was met elk krampje en rood vlekje. Het is gewoon zo, het neemt je leven een beetje over op den duur of je het nou wil of niet. Ik denk dat het veel ermee bezig zijn een gevolg is van dat het lang duurt en niet een oorzaak. Hoop voor je dat deze stomme fase snel voorbij is!

Wat een lieve berichten allemaal van jullie! Allemaal vrij herkenbaar dus ;-) Misschien inderdaad stoppen met ovulatietesten. Dan kan ik me ook niet fixeren op een bepaalde datum ?
Het is ook allemaal wel prima, alleen die onzekerheid. Maar die kan eventueel de huisarts wel wegnemen denk ik. Ik ben al 7 jaar van de pil af, dus heb de boel aardig op orde wat dat betreft.
Ik denk dat we het nog even 2 maandjes zo proberen, en dan een afspraak maken. Gewoon om de onzekerheid weg te nemen, we gaan er natuurlijk in eerste instantie vanuit dat het allemaal goed zit...
Dank allemaal voor de lieve berichten!! ?

Iets zo graag willen en het wil niet lukken blijft lastig om er dan niet mee bezig te zijn. Hoevaak ik ook wel niet te horen heb gekregen om het los te laten en dan het dan wel zou lukken. Ik heb alleen echt medische oorzaken waardoor het niet zomaar lukt.

Ik loop nu dan ook al bijna 3 jaar in de medische molen rn wat ik je kan vertellen is dat het in dit traject heel veel wachten is. Mijn advies zou daarom zijn om als je al twijfels hebt al gewoon een afspraak te maken voor de eerste testen (Bloedprikken en sperma analyse). Komt er niets uit komt er niets uit weet je dit in ieder geval of ben je ondertussen zwanger kan je het altijd weer afzeggen. Mocht er nou wel iets zijn kan je misschien sneller door pakken. En heb je in iedergeval de eerste testen al achter de rug. Verder zou ik inderdaad ook stoppen met de ovulatietesten zeker als je gewoon een regelmatige cyclus hebt. Verder zeggen ze dat teveel vrijen ook weer niet goed is voor het zaad dus zou om de dag of om de 2 dagen vrijen.

Snap wat je bedoelt; zit in dezelfde situatie. Frustrerend is het soms hè? Geen tips hier hoe je er ‘minder mee bezig kunt zijn’ of het ‘los kunt laten’, worstel met hetzelfde. Wel even een hart onder de riem ?.
Wat mij helpt (had die tip ergens anders gelezen) is om een soort boekje bij te houden aan je kindje. Schrijf erin wat me bezighoudt, hoezeer ik ernaar verlang, dromen voor de toekomst etc. Is ook leuk om in verder te schrijven mocht het eenmaal raak zij n.

Terug
Bovenaan