h

Ik zit in een (voor mij) moeilijke situatie. Ik hoop dat jullie een eerlijke mening aan me kunnen geven.

Ik werk op dit moment op een plek waar ik het niet naar me zin heb. Nu heb ik voor na mijn verlof (gelukkig) een andere werkplek gevonden. Ik hoef na deze week nog maar 8 weken te werken, dus het einde is in zicht! Het probleem is, dat ik op mijn huidige werkplek nog niet heb verteld dat ik niet meer terug kom. Dit wil ik zo lang mogenlijk uitstellen, ivm de reacties e.d. Nu vind ik het werk toch wel heel erg zwaar worden. Ik moet veel kindjes tillen en dit gaat gewoon echt pijn doen. De mensen in mijn omgeving vinden dat ik eerder moet stoppen met werken. En eigenlijk vind ik dat ook, als ik naar mijn lichaam luister, is het eigenlijk niet meer te doen.

Maarja, eigenlijk vind ik het nu ook weer heel lullig om nu minder of eerder te stoppen met werken. En dan daarbij gelijk zeg dat ik niet meer terug kom.

En ik kan het (vind ik) ook niet maken om nu de minderen of eerder te stoppen met werken en dan halverwege mijn verlof ontslag te nemen.

pfff... ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik heb ook zo snel last van schuldgevoel :S

Wat is jullie mening?

hoi jenny

ik heb precies het zelfde gehad toen ik mijn eerste kreeg. ik ging toen met 6 mnd al weg en kwam ook niet mer terug en ik heb het dan nog zelfs een beetje op een gemene manier gedaan. ik heb mezelf toen ziek gemeld omdat ik het ook moeilijk vond.Maar achteraf denk ik, ik had het gewoon kunnen zeggen dan had ik normaal afscheid kunnen nemen,ze hadden het zeker wel begrepen. en eerlijkheid duurt het lasngst toch??

xxx nathy

Ja dat is waar. Maarja, het is en blijft toch moeilijk als je zelf in de situatie zit, maar daar kan jij over mee praten. Ik voel me erg schuldig, terwijl ik het daar niet eens naar me zin heb. Dat is raar toch :S

Hoi,

Ik snap je wel hoor. Moeilijke situatie. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ontslag genomen in mijn verlof periode, zodat ik niet meer terug hoefde te komen. Ik had dit wel van te voren verteld hoor. Krijg je eigenlijk nog wel verlof uitbetaling als je nu je contract op zou zeggen, volgens mij niet hè. Daar moet je ook even naar kijken.
Als het niet gaat, moet je ook zeker minder gaan werken! Of andere dingen op je werk doen en de zwaardere dingen aan je collga's overlaten als dit mogelijk is. Je wilt toch zeker het beste voor jezelf en voor je kindje toch??
Makkelijker gezegd dan gedaan: maar je moet je niets aantrekken wat anderen vinden. Ze komen je ook niet helpen als je dadelijk te vroeg gaat bevallen en je bijv. in het ziekenhuis moet blijven. Ik zeg maar iets hè.
Ik ken je achtergrond en situatie ook verder niet. Maar ik snap wel dat je je schuldig voelt, maar dat moet je zeker niet doen! Hopelijk kun je voor jezelf snel een keuze maken waar je 100% achterstaat.

Groetjes

Hey,

Moeilijke situatie! Ik heb het zelf momenteel ook niet echt naar mijn zin op mijn werk. Ik blijf wel, want de periode waar de kerst in aantocht is is altijd stresserig enzo, maar toch, als k zou kunnen stoppen....
Ik denk zelf dat het beste is om je werkgever in te lichten, hoe moeilijk ook. Ik weet niet hoe het zit met je verlof, hoe dat dan uit betaald word. Want werk je dan officieel tot eind van je verlof of hoe werkt dat? Is je werkgever niet meer aansprakelijk zeg maar..? Ik denk dat als je het verteld hebt dat je dan jezelf een stuk beterder voelt!
En luister naar je lichaam en bespreek het met je VK. Kijk even wat zij er van zeggen! Heel veel succes ermee! Ik hoop dat je voor jezelf een antwoord kunt vinden en dat je de rust mag vinden die je zoekt!!

Liefs Janne

Hoi,

Zeker lastig. Ik zit ook met het zelfde probleem, maar het is niet dat ik het niet naar mijn zin heb, maar meer de reis afstand waar ik tegenopzie als ik straks mama ben. Ik heb hier een eerlijk en open gesprek met de teamleidster over gehad en zij adviseerde mij om dichterbij mijn woonplaats werk te zoeken. Je kan ook vragen aan je leiding gevende of ze dit tussen jullie wilt houden, omdat je geroddel wilt voorkomen. Dat is je leidinggevende dan ook verplicht: beroepsgeheim!
Als je voor jezelf eruit bent, zal je zien dat je je ook weer lekkerder voelt. Het is wel ff een gekke periode maar denk nu vooral aan je kindje en jezelf en werken kan je je hele leven nog! Zwanger ben je maar 9 maanden he! Dat hou ik me vaak voor en dat helpt me wel!

succes en laat nog even weten wat je hebt besloten!

liefs Janne van Krukel!

ik zou zeggen...gewoon door de zure appel heen bijten, daar oogst je veel meer respect mee.

het is echt het einde van de wereld niet als jij daar weggaat. het zal vast wel even vervelend zijn voor je werkgever, maar daar zijn ze manager/ondernemer voor. dat is een van de risico's.

en daar met schuldgevoel en stress blijven lopen is niet goed voor jou en de baby.

x jessica

Terug
Bovenaan