h

Bedankt voor alle berichtjes! Ik ben er nog steeds niet uit, maar heb dinsdag een afspraak bij de verloskundige en ga het er zeker even met haar over hebben! Als ik het goed heb krijg ik wel gewoon doorbetaald. Het UWV betaald namenlijk je verlof en niet je werkgever. Dus dat is het probleem niet. Ik ga er nog eens goed over nadenken, maar in ieder geval bedankt tot zo ver!

groetjes, Jennifer

Beste Jennifer,

Als je opzegt, zeg dan alsjeblieft tegen het einde van je verlof op. Misschien met een extra marge, omdat je nu nog niet weet of je over tijd bevalt. Wanneer gaat je nieuwe contract in? Zorg dat je dat aan laat sluiten.
Heb je nog vrije dagen. Ik adviseer om die te benutten en niet uit te laten betalen.
Het UWV betaalt de uitkering in principe aan je werkgever, tenzij je geen werk meer hebt. De hoogte van je uitkering is even hoog als het salaris dat je had een maand voordat je met verlof gaat. Als je salaris dus in de tussentijd omhoog zou gaan, betaalt volgens mij je werkgever het restant bij.
Er is geen enkele reden om eerder op te zeggen. Je werkgever mag jou niet ontslaan en draagt dus niet onnodige kosten.
Op je CV staat later geen gat en als er iets in de tussentijd gebeurt waardoor je arbeidsongeschikt zou raken, zou je nog wel eens in de juridische problemen kunnen raken. Dan is het beter om een beetjes schuldgevoel (hoe onterecht ook) te hebben.

Ik ben wel jurist, maar niet op het gebied van arbeidsrecht. Ik weet wel dat je jezelf behoorlijk in de vingers kunt snijden door je eigen morele besef. Het is overigens niet immoreel om het zo te doen als ik voorstel, hoewel sommigen je misschien anders zullen laten voelen.
Je kunt wel vast aankondigen dat je dit van plan bent, zodat er rekening mee kan worden gehouden. Dat is juridisch geen verplichting, maar eventueel wel moreel.

Nu lijkt het allemaal heftig, maar over een paar jaar doet het er niet meer toe. Wel doet je kind er dan nog steeds toe en je eigen lichaam. Daar moet je dus mee door, dus die hebben prioriteit.

Als je nog niet een ondertekend contract hebt op je nieuwe werkplek dan raad ik je af om op te zeggen. Je weet maar niet hoe het loopt en dan kan je wel eens zonder werk komen te zitten.

Tot slot: als je pas tegen het einde opzegt hoef je niet in je verlof (als je bijvoorbeeld net bevallen bent) nog te melden bij het UWV voor een uitkering en weet ik wat voor papieren rondslomp.

Ik heb nu zelf een tijdelijke aanstelling en ik ga ervan uit dat die afloopt gedurende mijn verlof (krimptaakstelling v.d. overheid), dus ik zal daar wel aan moeten geloven, maar probeer dat zoveel mogelijk van tevoren te regelen.

Succes,

Tamar

Bedankt voor dit duidelijke bericht! Maar ik heb dat nog een vraagje aan jou. In maart verloopt mijn contract bij mijn huidige werkgever, maar mijn verlof loopt tot half april (of later). Kan ik dan het beste op dat moment zeggen dat ik niet meer kom?

Groetjes Jennifer

hoihoi
Misschien neemt t bedrijf wel contact met jou op dan kan je dat meteen zeggen, maar anders zou ik gewoon van je verlof genieten...je hebt al genoeg aan je hoofd toch. en daarna regelen wat er te regelen valt!!
groetjes en good luck!

hoihoi
Misschien neemt t bedrijf wel contact met jou op dan kan je dat meteen zeggen, maar anders zou ik gewoon van je verlof genieten...je hebt al genoeg aan je hoofd toch. en daarna regelen wat er te regelen valt!!
groetjes en good luck!

Terug
Bovenaan