Haartjes en traantjes :-)

In navolging op het voorgaande topic: Haartjes en traantjes.

Ons jochie (17,5 maand) is begin mei voor het eerst naar de kapper geweest. Was toen echt lang, en er moest een flink eind vanaf. Nou is het er eentje die niet veel aan z'n lichaampje kan verdragen. Neus afvegen, snoetpoetsers, handjes schoonmaken, hij is geen fan van gefrutsel aan zichzelf. De eerste keer bij de kapper was het dus een drama. Heb geprobeerd hem toen af te leiden met zijn lievelingsboekjes, maar ook dat was geen succes. Ook het autostoeltje van de kapper vond hij na twee minuten ook niet interessant meer genoeg.

Nu is het december, en eigenlijk moeten we weer. Ik zie er nogal tegenop. Zal huilen, schreeuwen worden..

Heeft er iemand nog tips om het wat gemakkelijker te maken? Behalve dus niet naar de kapper gaan :)

Groetjes,
janneke

Een kapper thuis laten komen. Dan in de eigen kinderstoel voor de televisie. Dat werkt hier prima. Daarbij knipt de kapper de meiden voor 5 euro, als wij ons haar ook laten knippen.

Hoi hoi,

Ik ken het probleem. Alleen moest onze meid al met 14 weken naar de kapper. En vanaf die tijd zijn we dus bijna om de 8 weken naar de kapper aan het gaan. De eerste keer heeft ze er niks tot weinig van meegekregen, maar daarna ging het steeds moeilijker. Het was ook gillen en huilen. Ik merkte dat ik mezelf er erg druk om maakte als we weer naar de kapper moesten. Ik heb een vriendin die kapster is en het kwam toen toevallig zo uit dat we allebei tegelijk moesten. Ze zag dus dat de haren van mama ook werden geknipt en toen vond ze het niet meer erg. Omdat ik het deed was het dus schijnbaar normaal. Vanaf die tijd is het geen probleem meer en gaan we gezellig samen naar de kapper.

Tip: laat zelf ook je haren knippen zodat hij kan zien dat dit normaal en helemaal niet eng is.
Probeer jezelf niet zo druk te maken (weet dat dit makkelijk gezegd is) want dit straal je ook naar je zoontje uit.

Succes ermee en laat even weten hoe het is gegaan.
Groetjes Anne

Ik knip Daniel zn haren zelf, of knippen hihi rous er met de tondeuse overheen aan de zijkanten en bovenop knip ik het met de hand.
Het is hier altijd tranen geblazen en daarom doe ik het alleen met iemand erbij.
Zet hem dan vast in de kinderstoel en die anders zit er dan met een zak vol yoghurtsnoepjes naast en voert hem snoepje voor snoepje.... dan zijn de tranen zo voorbij.
Weet dat ie zo in een keer veel snoepjes binne krijgt maar na een kwartiertje heb ik zn haren mooi geknipt.
Daniel heeft echt veel haar en moet ik echt wel om de 6-8 weken knippen wil het een leuk modelletje blijven.

Daniel heb ik denk ik in totaal al een keer of 10 geknipt... zijn jullie al vaak aan het knippen geweest?

Liefs Marina

Gelukkig hoefde Indy nog niet naar de kapper, ze heeft nu mooie lange krulletjes. Dus voorlopig hier nog geen kapperstoestanden ;-)
Ik vind idd die tip van in eigen stoel voor de tv en een thuiskapper wel een goeie!

Ik knipte Laura's pony eerst zelf, maar dat mag niet meer van manlief omdat het er niet uitziet, heeft hij ook wel gelijk in, haha.

De eerste keer naar de kapper vond ze niet erg, stoel was leuk en genoeg afleiding qua andere mensen en speeltjes enzo.

De tweede keer was een ramp. Andere, erg jonge kapster die er niet veel van begreep. Wie vraagt er nu aan een kind van anderhalf of ze haar hoofd achterover wil doen, spuit de haartjes nat met een plantenspuit en doet er van die klemmen in!?!?! De achterkant moest toen ook omdat ze een paar vreemde lange pieken had.

Volgende week dinsdag gaan we weer, ik heb om de kapster gevraagd die het de eerste keer ook deed. Ze wil nu ook staartjes in haar haar wat ze eerst niet wilde dus ik denk dat het nu wel beter gaat. Nageltjes knippen vindt ze geen probleem, als ik mijn eigen nagels knip komt ze er met een uitgestoken vingertje aan!

Hoi,

Ook hier een thuiskapper met stoel voor tv, werkt prima!
Myrthe werd met 9 maanden voor t eerst geknipt.

@mammie-s.... moeten die krullen niet bijgepunt te worden? Anders wordt het toch zo'n dood haar?
Is vraagje hoor, ik heb alleen steil haar, en Myrthe ook. Ik laat haar haren knippen, alleen puntjes juist zodat het mooier lang kan groeien en ook de bos wat voller wordt. Is dat hetzelfde met krullen?

Terug
Bovenaan