Haaruitval deel 2

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,

Ik had al een keer eerder een item over haaruitval geplaatst. Toen kon ik er nog wel om lachen. Ik dacht; Oh het zoveelste kwaaltje, zal wel weer goedkomen. Alleen lastig dat je steeds dat doucheputje moet leeghalen ( Getsie  ).

Maar het begint nu toch wel erg drastische vormen aan te nemen. Ik krijg @$#$# inhammen en je kunt gewoon op sommige plekken mijn hoofdhuid zien. Als het zo doorgaat kan ik niet meer over straat. Ik kan nu mijn  haar al niet meer gewoon achterover in een staart doen. Dan moet ik een pluk haar over de inhammen heen kammen, anders ziet het er niet uit.

HELP!!!!!!!!!!!! Word ik nu echt helemaal kaal of houdt het nog een keer op? Heeft iemand tips hoe ik ( nog ) erger kan voorkomen?

Oooh dat is echt heel erk k*t zeg!!!!
Sorrie, ik heb geen tips voor je! Ik heb er gelukkig geen last van...
Misschien eens een kapper bellen, misschien hebben die tips?
En anders even op google kijken: zwangerschap en haaruitval ofzo???

Sorrie, kan je verder ook niet helpen! Succes ermee!!!

Ik weet precies hoe je je voelt. Maar jij hebt het nog erger dan ik! Ik heb geen inhammen, je ziet wel mijn hoofdhuid en een staart is echt een heel triest mini-staartje. Clips glijden zo van m'n haar, want er zit te weinig haar door de clip. Met bosjes gleed het haar van me af onder de douche. Ik kamde voor het douchen mijn haar, om het putje te ontlasten!
Ehmmmm...........bij mij ging het over! Jawel, het is gestopt. Nou ja, ik verlies nog altijd makkelijker en meer haar dan normaal, hoor, volgens mij. Of ik let er meer op. En ze beweren dat het haar dat uitvalt precies het haar is dat je in je zwangerschap erbij kreeg. Daar geloof ik helemaal niks van! Ik ben bang dat er niks aan te doen is. Maar ik heb ook nog nooit gehoord dat een jonge moeder  kaal is geworden, nog nooit! Is dat een troost?

Groetjes,

Claske

Ik herken het probleem hoor!
Mijn haar uitval begon pas 4,5 maand na de geboorte... nu is ze bijna 7 maanden en ik heb het nog steeds.Alleen niet zo extreem als jij (ff afkloppen)
Maar   ik kan s'ochtends wel een trui breien van de haren op mijn kussen en uit mijn borstel.

Ik ben er wel mee(en andere klachten)  naar de ha gegaan, en blijkt (bij mij) samen te hangen met een depressie.

Erg he dames. Ik heb net toch maar de huisarts gebeld. Had hem toch aan de lijn voor iets anders. Hij vertelde me dat het dus normaal is maar dat ik natuurlijk ook heel ziek ben geweest en toen veel ben afgevallen in korte tijd ( 10 kilo in 2 weken ). Kan zijn dat ik ook daarvan nu haaruitval heb. Dus dubbelop. Hij kon niets voor me doen dus. Het gaat vanzelf weer over.

Hoi Juf,

Ik heb ooit door ziekte hetzelfde gehad, wat toen bij mij heel goed geholpen heeft is een vitamine B- kuur van een paar maanden. Er moet in elk geval vitamine B6 en B12 in zitten. Bij mij heeft het echt goed geholpen. Vitamine B is in elk geval goed voor herstelperiodes, stress etc. Dus het kan nooit kwaad. Het schijnt wel dat je na een paar maanden moet stoppen, dan heeft het geen effect meer.

Heel veel succes ermee, ik weet hoe je je voelt, het is uiteindelijk bij mij weer helemaal goed gekomen.

Nienke

Tip voor de terugtrekkende haargrens: een haarband! En het haar groeit wel weer snel bij hoor, en zo'n korte pony is hartstikke hip!

jeetje, balen zeg. Ik heb ook geen tips, sorry. Ik heb altijd al heel veel haaruitval gehad, en mijn kapsel is niet echt geweldig. Maar omdat ik het altijd had, heb ik nooit gekeken wat ik er aan kon doen.
Die haarband is wel een goede tip, Pliep, ik zal er eens 1 voor Frans gaan breien!

Terug
Bovenaan