Haaruitval deel 2

Ja, dat wilde ik net zeggen: door het afvallen enzo heb je vast voedingsstoffen gemist. je kon ook niet goed eten, herinner ik me. Dat heeft zeker invloed op haaruitval. Stress inderdaad ook. Wisseling van klimaat zelfs, volgens mij!

Oooh ja dat heb ikook al 2 weken, dus mijn dochter was net 4 maanden.
Gelukkig heb ik echt heel veel haar dat het niet opvalt maar voor mezelf is het ook vervelend, dus ik begrijp je wel hoe het voelt.
Ik begon met biergist te slikken maar horde van mijn schoonzus dat vitamine B (met alle B vit. incl.) goed zal helpen.
Het is in zo ver normaal omdat je tijdens de zwangerschap veel minder haar verliest dan gewoon en dit haar valt nu uit samen met wat je gewoon per dag zou verliesen.
Vervelend blijft het zeker!!

Succes

Ook ik heb hier enorm alst van en mij ha zei me eens dat vitamine B inderdaad goed ervoor is dus die ga ik ook maar eens halen.

Liefs van mij en de kids

Hoi!
Ik ben een niet al te trouwe bezoekster van het forum (vaker lezen dan iets melden...) sorry!! , maar ik heb ook zo'n last van haaruitval! (2 maanden geleden heb ik er een berichtje over geplaatst) Bij mij zie je inderdaad ook al inhammen, vind het echt vreselijk. Een staartje gaat ook echt niet meer. En inderdaad, een hoofdband is wel een oplossing. Er komen wel nieuwe haren terug, maar voordat die bij de rest zijn gegroeid........Ik merk ook als ik met iemand praat, dat ze zo naar mijn haar kijken...dan zie ik die ogen iets naar boven kijken...Ik ben wel eens bij zo'n haarclinic geweest en daar zeiden ze dat ik die mannelijke vorm van kaalheid heb. Nou de grond zakte onder mijn voeten vandaan!! Maar nu blijkt dat dat tegen iedereen wordt gezegd die daar naar toe gaat.....ik hoop zo dat ik het niet heb!!! Word er soms helemaal depressief van, wat ook niet goed is...want stress is ook niet bevoordelijk.
Een vriendin van me heeft een kuurtje gedaan van Priorin (bij de drogist te koop), bij haar hielp het goed. Ik heb gisteren de laatste capsule genomen, maar heb niet echt iets gemerkt, het bleef uitvallen. Ik zit soms ook zo te malen....over 10 jaar is het helemaal een ramp, straks schamen mijn kinderen zich voor hun moeder, pruik?, haartransplantatie? aaaaaaaaaahhh, kan wel janken!!!!
Nog even iets positiefs............met de kinderen gaat het super, helemaal genieten, iedere dag (en nacht...vanacht wakker van 02.00 tot 04.00)
groetjes Anne.

Hoi hoi,

Toen ik ooit last van haaruitval had (niets met de zwangerschap te maken, was het gevolg van een desastreus verlopen haarverf & bleek beurt thuis...) kreeg ik van de kapper te horen dat ik per direct aan de biergist tabletten moest. En niet een paar, zo sprak hij me streng toe. Ik zat op 18 van die pillen per dag maar het werkt als een tierelier, inderdaad iets met vitamine B.
Leuke bijkomstigheid is dat je er ook beter van schijnt af te vallen (al lijkt me dat met 10 kilo in twee weken ook niet echt nodig) en zo'n megapot kost ook nog eens bijna niets.

Succes, KT

Oh nou ja zeg, alsof ik zelf dit stukje heb geschreven! ZO HERKJENBAAR! En ook zo frustrerend!
Ik heb inmiddels ook inhammen. En als ik mijn haar heb gewassen is het helemaal een drama, plukken tegelijk! De bostel kan ik elke keer leeg halen en de haarband is nu grote favoriet. En ook ik denk: gaat dit ooit nog over???
Gelukkig kan ik dus hier lezen dat het wel weer goed komt, al zit ik wel steeds te twijfelen of ik niet toch een bezoekje moet brengen aan de huisarts. Ik word er ook zo onzeker van.  
Misschien toch maar eens aan de vit B. En bij  ons in een reform-shop  is er ook iets voor/tegen haaruitval. Dat als laatste  redmiddel? Ik weet het ook niet meer....

gr Anita  

Terug
Bovenaan