Haaruitval

A

Anoniem

Guest
Wie o wie heeft er ook last van haaruitval. Sinds ongeveer twee weken heb ik er onwijze last van, naast dat ik het erg irritant op mijn kleding vind maak ik me ook wel zorgen om hoelang ik nog last blijf houden van haaruitval.
Ben benieuwd of jullie er ook last van hebben en of jullie tips voor mij hebben om het tegen te gaan.

Thanks!!
X
Floor

Hallo Floor!

Ik ben 8 juni bevallen van een gezonde dochter en ook ik heb sinds 2 weken enorm last van haaruitval. Gelukkig heb ik een lange bos haar, dus het valt niet zo op...maar het is
wel ergerlijk op je kleding enz.. als ik mn haar borstel zit de borstel ook helemaal vol met haar. Dit had ik altijd al wel een beetje maar niet zo erg als nu. Heb geen tips voor je... zal mn haar toch moeten blijven borstelen..

Groetjes Chantal
mv Lotus ; 17 weken en 1 dag...

hoi hoi,

ik heb al een aantal maanden lang last van haaruitval het komt met bossen tegelijk, ook is mn haar vreselijk gaan krullen echt van die pijpenkrullen, maar zal me niet  druk maken om die uitval want met al mn kids heb ik dit meegemaakt behalve die krullen dan, het is vrij normaal dat na een zwangerschap haaruitval begint dit houd ook enige tijd aan omdat je in de zwangerschap meer haargroei heb en minder uitval,en  is dit een soort inhaal fase zeg maar maar niet bezorgd hoor  groeit allemaal weer terug. er is ook geen middeltje voor of zo dus gewoon afwachten tot de hormonen weer ( redelijk) normaal gaan reageren en dan neem de haaruitval ook geleidelijk weer af.

groetjes

Ook hier een mama die heeeeel veeeeel haar verliest!

Ik denk dat het erbij hoort, maar goed irritant is het wel..pppfff doucheputje weer vol, borstel weer vol...

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Ik ben er nu eindelijk vanaf! Het leek wel of we een hond in huis hadden! We hebben creme-kleurige plavuizen en ik heb donker haar. Overal haar! De kapper zei ook dat het echt veel uitviel, plukken haar tijdens het wassen, en het doucheputje vol natuurlijk. Helaas heb ik me een shampoo-kuur aan laten smeren van 50 euro. Ik vond het zo vervelend en was bang dat de haaruitval niet meer over zou gaan. Er zat een soort menthol in waardoor het lijkt alsof je hoofdhuid in brand staat. Schijnbaar voelen je hormonen dan dat ze anders moeten reageren...een heel verhaal had de kapper erbij...ik zou het nu echt nooit meer kopen. Zonde van je geld. Gewoon wachten tot het overgaat. Bij mij duurde het 2 maanden. Van de derde maand na de bevalling tot en met de vijfde maand na de bevalling. Het stopt dus vanzelf!

Hoi,
Tijdens je ''zwanger zijn'' hou je je haar meer vast..Hebt daardoor vaak een dikkere bos die periode..En dat extra haar verlies je dan nu weer..
Komt goed hoor..
Al zijn er vrouwen waarbij het echt kale plekken oplevert..maar volgens mij groeit het wel weer terug..
Ben benieuwd wat mij te wachten staat deze keer..Ik geloof niet in shampoos etc..is de natuur...
Groet Rina..

Hele bossen vallen er hier uit!!!!! Ik zeg wel eens tegen mijn man Volgende week ben ik harstikke kaal. Ik had het na mijn eerste zwangerschap ook en toen heb ik na 7 maanden (toen verloor ik nog steeds enorm veel) mijn haar laten knippen tot kort... Nu was ik dat toch niet weer van plan maar ik baal er wel van!!
Gr. Anne-Marie

Ohja, heb ik ook erge last van hoor.
Ik word er niet goed van!!
Overal kom je haar tegen, en met het douchen, haal ik de plukken er zo uit.
Dit is heel normaal na je zwangerschap, het ken soms wel tot een jaar duren!!
Maar het gaat gelukkig over.

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan