had gehoopt dat het langer weg zou blijven.....

Hallo meiden,

het is idd positief dat alles nog werkt. Maar voorheen had ik altijd zo'n vreselijke buikpijn en dat zie ik nu nog niet zitten. Maar gelukkig lijkt het qua pijn mee te vallen.

Maar MIRANDA je kan nu dus wel vruchtbaar zijn!!!! BV vermindert wel je vruchtbaarheid maar neemt het niet weg. Dus toch maar aan de condooms of de pil (er is er 1 die je wel mag slikken maar die luistert erg nauw qua innemen / tijd, niets voor mij dus).
Ik hoop voor je dat het nog niet raak is, je zou niet de eerste zijn die kort na de zwangerschap opnieuw zwanger wordt. Heeft je gyn/VK/ kraamzorg je hiervoor niet gewaarschuwd?

Groetjes Belle

O ja Petra, men zegt dat je tijdens het vloeien na de bevalling geen tampons mag gebruiken maar met een echte menstruatie wel. Dus je zou gewoon tampons kunnen gebruiken.

gr Belle

Hoi,

Ik geef nu 4 weken geen borstvoeding meer, maar ben nog steeds niet ongesteld.
Anderhalve week terug was ik bij de gyneacoloog ivm de wens tot sterilisatie. In overleg met haar ga ik nu toch voor een spiraaltje ( Mirena), wat volgens haar veiliger is omdat het een 3voudige werking heeft. ( Nee, sterilisatie van mijn man is geen optie, wat voor mij geen probleem is). Omdat de gyn graag wilde weten of mijn baarmoeder geen afwijkingen had die de plaatsing van een spiraaltje ongeschikt zouden kunnen maken, deed ze een inwendige echo. Hieruit bleek dat ik een beginnende baarmoederontsteking had. Dus meteen een kuur mee ( had nog nergens last van, alleen wat superlicht bloedverlies waarvan ik dacht dat het mijn aankomende menstruatie was).
In ieder geval, as donderdag wordt wel het spiraaltje geplaatst. De gyn vond het niet nodig om mijn menstruatie af te wachten omdat zij de altijd de baarmoedermond verdooft bij het plaatsen. Heb geen idee wat ik er van moet verwachten, maar dat zien we vanzelf.
Ik hoop dat de Mirena in ieder geval mijn menstruatie afzwakt, want iedere maand een week ongesteld zijn vond ik echt geen pretje.

Groetjes,

Suus

Hoi Suus,
Ik vond het heel erg meevallen hoor, het plaatsen van het Mirenaspiraaltje. Ik moest wel op mijn menstruatie wachten, maar die stelde niets voor en was al weer over bij het plaatsen. Ik had van de dokter een pijnstiller gekregen die ik een uur van tevoren in moest nemen. Maar doordat ik met Coen naar het consultatiebureau moest had ik hem pas een kwartiertje van tevoren ingenomen.
Ik voelde het een klein beetje het plaatsen, maar het deed geen pijn. Daarna had ik wel wat buikpijn (voelde als iets scherpere menstruatiepijn) en ik bloedde nog wat de eerste dag.
Het is natuurlijk bij iedere vrouw anders, maar mij viel het super mee. De dokter vroeg nog of ik het geen pijn vond doen, toen antwoorde ik  'Vergeleken met 9 weken geleden was deze pijn peanuts!'
Succes ermee, hopelijk valt het bij jou ook mee!
Groetjes, Irene

Ik geef borstvoeding en ben nog niet ongesteld geworden. Maar het voelt af en toe wel alsof het eraan zit te komen. Denk dat als ik stop met brostvoeden het meteen zal komen. Tot die tijd nog maar even genieten van het 'menstruatie-loze' tijdperk ;-).
Dit was mijn laatste kindje dus die ongesteldheid zal pas weer wegblijven als ik in de overgang zit!!! Brrrrrr....Moet er nog effe niet aan denken ;-)

xxx

onze meid is morgen 8 weken en ik ben nog steeds niet ongesteld, geef gewoon de fles en bij de andere 2 werd ik het meteen na 6 weken,
wel heb ik soms wat licht bloedverlies maar dat is echt nog (sorry) bruinig slijm,
eigenlijk is dat nog zo vanaf de bevalling.
heb verder nergens last van en hoorde van meerdere bevallen vrouwen dat zij dit ook wel hadden.
toch bel ik morgen de VK of dit kwaad kan, komt omdat het bij de anderen meteen kwam en ik wil liever geen risico's lopen.
wel steeds het gevoel dat het eraan komt maar tot op heden niks.
afwachten
Liefs Jenny

nou ff een snelle reactie erachteraan.
was niks aan de hand volgens de Vk
kan wel 3 maanden duren zei ze! dus valt allemaal weer mee...
liefs Jenny

Ik ben nog niet ongesteld geweest, maar geef ook borstvoeding. Wel heb ik af en toe een paar dagen een zeurderig pijntje in mijn buik alsof ik ongesteld moet worden... ook bij mij zal het dus wel snel komen als ik stop met borstvoeding geven. Wij hebben nu 3 kinderen en ik ben sinds ik een jaar of 14 ben aan de pil geweest... ben nu 36 jaar! Ik denk dat het voor mijn lichaam wel genoeg is geweest zo met zwanger zijn en de pil. Ik wil nog geen sterilisatie, maar zit ook te denk aan de Mirena spiraal. Ik heb gehoord dat veel vrouwen dan helemaal niet meer ongesteld worden... lijkt me heerlijk!!!

@Miranda: Natuurlijk kun je zwanger worden zonder dat je ongesteld ben geweest... Voordat je de eerste keer ongesteld wordt heb je namelijk al een eisprong gehad, anders zou je ook niet ongesteld worden. Dus als je nog even wil wachten met een volgende zwangerschap moet je het risico echt niet nemen!

Groetjes, Michele

Terug
Bovenaan