haha dit geloof je niet

sorry hoor die uitzendbureau's komen me de strot uit!!!! ik zou dus van het ene naar het andere uitzendbureau gaan, maar ik ben ziek uit dienst gegaan. dus die ene intercedent zei neem in maart maar weer contact op dan maken we je contract in orde. Krijg ik vervolgens anderhalf week later een sms van een andere intercedent, ja wil je ff naar de 3e komen om je contract te tekenen? whahahahahahah omg wat een miscommunicatie daar. heb een boos mailtje gestuurd dat ze maar eens moeten leren communiceren en dat ik al 1,5 week ziek uit dienst ben.

krijg ik een paar dagen later om half 11 savonds een mailtje terug. er is waarschijnlijk sprake van een miscommunicatie (zou je denken?) ik heb het nu genoteerd in ons systeem. (om 22:30 uur?) ik wens je veel sterkte toe de komende tijd.

sterkte?!! zou je me niet beterschap wensen en een fijne zwangerschap, omg wat een lui die intercedentes, ze zijn echt op hun hoofd gevallen ofzo. loon uitbetalen vinden ze ook erg moeilijk heb nu eindelijk na 3 weken het normale bedrag gekregen (krijg weekloon).

haha wat een geklaag weer he, maar kan ze echt niet uitstaan. dacht niet dat ik dit ooit nog zou zeggen, maar ben blij dat ik straks een ziektewet uitkering van uwv krijg en niet meer van het uitzendbureau.

xxxx

Hey dbby,

Wat een rare situatie zeg!! En idd wat een slechte communicatie zeg!! Bij welk uitzendbureau zit je dan? Mijn man is namelijk werkzaam voor een uitzendbureau en daar hebben ze echt nooooit te maken met dit soort situaties.....Wel slecht hoor!

Kan me voorstellen dat je er zo langzamerhand helemaal gestoord van wordt en dan sterkte??? haha! Wat een mafketels.

Liefs Lynn.

nou ik werkte dus voor manpower die nooit mijn loon een keer optijd kunnen betalen of het juiste bedrag. en ik zou worden overgenomen door tempo team. 1 intercedent zei dat ze mijn contract zou verscheuren en wenste me beterschap enzo, vervolgens dus zo'n intercedent die niks weet gaat mij smsen dat ik contract moet komen tekenen. pff!

maar die uitzendbureau's zitten dus inhouse bij uwv. jou man werkt zeker op een vestiging?

ja tzijn echt sukkel whaha je kunt maar beter gewoon ergens in dienst zijn ipv via uzb!

xxx

Ja, dat klopt! Hij werkt op een vestiging. Maar hoe ga je nu dan verder als je straks (volgend jaar) weer gaat beginnen? Krijg je dan van Tempo Team een 'nieuw' contract?

tsja...dit is wel erg slecht geregeld indd maar geloof me, in vaste dienst zijn ergens heeft ook niet alleen maar voordelen ;-)

Liefs

nou dat vroeg ik dus ook hoe dat gaat want mijn fase b is bijna afgelopen en zou dan een fase c moeten krijgen (vast contract bij uitzendbureau), en ze zeiden dat ziekte en zwangerschapsverlof geen gevolgen heeft voor het doortellen van de weken. nou echt wel dus!

die andere intercedent zei nee je begint weer opnieuw in fase b. (dus weer 2 jaar lang in fase b).

stiekem hoop ik dat ik een andere baan heb gevonden in maart. heb dan zowiezo mn opleiding hrm af dus zou het liefst p&o medewerker ergens willen zijn. en als ik echt niks kan vinden dan ga ik maar weer terug naar uwv. desnoods ergens administratief werk doen als ik maar niet meer hoef te bellen de godganze dag hahahah

xxx

wat een stommiteit!! hoop dat het snel opgelost is. en idd laat ze beterschap en fijne zwangerschap wensen.

liefs, x

Hi Debby,

Vervelend om te lezen dit zeg. Ik kan me voorstellen dat jij je bont en blauw ergert. Helaas (en dat is gewoon een feit) gaat er bij een transitie, zoals de overgang zo sjiek heet, in het begin wel eens iets fout. Neemt niet weg dat communicatie hierin gewoon op orde moet zijn.

Ik heb op dit moment ook met een transitie te maken. Niet zo grootschalig als bij jou bij ons gaat het om 40 man. Wij krijgen die echter niet van 1 partij, maar van 17 partijen. Waar wij van afhankelijk zijn is het correct aanleveren van het werkverleden vanuit de collega's van het andere uitzendbureau, maar ook van informatie van de teamleiders. Ik ken niet alle ins en outs van jouw dossier, maar ik kan alleen algemeen iets zeggen over de gang van zaken:

1) Uitzendbureau X is verplicht jouw werkverleden over te nemen bij betreffende klant. Stel jij hebt (in jouw geval) 3,5 jaar bij Manpower gewerkt en in die periode heb jij 3 jaar bij het UWV gezeten, dan is uitzendbureau X verplicht om deze 3 jaar mee te nemen, het eerste halfjaar niet. Dit heeft te maken met opvolgend werkgeverschap.

2) Voor de telling in jouw weken is het zeker WEL van belang hoeveel weken je ziek bent geweest, of vakantie hebt gehad. Deze tellen niet mee, alleen het aantal gewerkte weken is van toepassing om mee te nemen. Dat levert soms 'rare situaties' op zeker als iemand op de drempel staat van een Fase B overeenkomst bij hun huidige uitzendbureau

3) Ik ga het niet goedpraten, maar als er fouten in het salaris zitten, gelijk aankaarten. Ik kan me wel voorstellen dat er eens iets fout gaat, maar nogmaals: gegevens die aangeleverd worden moet 1 op 1 kloppen, dat is vaak niet het geval.

4) Pijnlijk dat de dossierkennis niet gezien is in jouw geval (ziekte door zwangerschap). Ik denk dat het tijdstip (22.30) genoeg zegt welke dagen er in het begin gemaakt worden bij zo'n transitie. Ja, ik ken het maar al te goed helaas, het gebeurt zeker in het begin.

Over je terugkeer kan ik je zeggen; ben je er tussen de 13-26 weken uit geweest, dan begin je weer in fase B opnieuw. Ben je er 26+ weken uit geweest, dan begin je opnieuw in Fase A, plus dat het aantal contracten (max 8 in Fase B) opnieuw begint te tellen.

Ik zit zelf op een vestiging inderdaad, maar het verschil tussen een vestiging en inhouse locatie is qua inhoud van het werk niet zo groot. Wel vind ik (ZONDER mijn collega's van welk bureau dan af te vallen) dat communicatie heilg moet zijn! Ik maak ook wel eens een foutje, maar als het gebeurt, geef het toe. Zeker met een transitie moet je helder zijn, dingen uitleggen en goed uitpluizen.

Ik ga niet namens mijn collega's spreken (kan ik niet vanwege het ontbreken van dossierkennis), maar ik heb geprobeerd het verhaal wat algemeen in te steken hoe het er aan toe gaat. 'Wij zijn net mensen' zeg ik altijd maar, maken ook fouten, maar doen ook veel goeds.;)

Ik hoop dat je er wat aan hebt in ieder geval en mocht je eens vragen hebben, wees welkom om deze te stellen! (geldt voor alle dames overigens) :)

Grt demannvanLynn

Terug
Bovenaan