haha wat ik nou heb meegemaakt...

Enfin, zoals iedereen wel weet, Sinterklaas komt eraan!

En van de ene op de andere dag is Evi bijzonder goed op de hoogte!

Sinterklaas op boot! Zwarte Piet ! Kadootjes! Alle linken legt ze wel dus haha.

Oke, dus elke winkel die ik in loop en er een Zwarte Piet of Klaas aan het plafond bungelt is er een enthousiast gegil. Zwarte Piet! Sinterklaas!

Vandaag op naar de winkels, moest een hoop kopen. Weet niet of jullie het herkennen, maar soms kakelt ze zoveel en van hetzelfde haha dat het ook wel een beetje langs me heen gaat en dan volstaat een jaha, hum hum of iets dergelijks als geluid van mijn kant!
Goed, kinderwagen kantelde bijna van al het ingeslagen spul, Evi struinde een beetje naast me en rommelde in de schappen en ik balanceerde met een blad vol kaarzen en de wagen aan de andere hand. Ik probeerde nog wat uit het schap te plukken en hoorde Evi vrolijk kwekken, Zwarte Piet! Zwarte Piet!
Ik mompel zoiets als jaja Evi, Zwarte Piet...
WEET U WEL WAT U DOET! U BENT VERANTWOORDELIJK VOOR DE DISCRIMINATIE IN DIT LAND! WAT LEERT U HAAR?? NOU?? WAT LEERT U HAAR??
Ik kijk verbouwereerd op omdat ik niet helemaal kan plaatsen wat er gebeurt.
Staat daar een vrouw met vinger en al tegen mij te schreeuwen..
NOU WAT ZEGT U TEGEN HAAR??
Uhm, ik probeer even te plaatsen wat er gebeurd is, zie Evi vrolijk rommelen.
Kwartje valt nog niet, vrouw schreeuwt verder en er staan inmiddels behoorlijk wat mensen om ons heen. Ik word best wel even knalrood.
Zij zegt Zwarte Piet en u zegt ja!
Mevrouw, ik weet niet wat u bedoelt maar mijn dochter heeft het de hele dag over Sinterklaas en Zwarte Piet...
Mensen probeerde wat te sussen en die vrouw weg te loodsen..

Pas later drong tot mij door wat er was gebeurd.. het was een surinaamse vrouw, zoiets, en Evi had helemaal verheugd haar begroet met ZWARTE PIET!! ZWARTE PIET!!
Waarop ik een soort van instemmend dus had staan mompelen... had die hele vrouw helemaal niet gezien... want stond met hoofd in de schappen...

Kon er later wel om lachen maar was blij dat ik die winkel uit was haha.

Dus dames, wees gewaarschuwd!

Leg van te voren uit dat een echte Zwarte Piet van die geinige bolletjes op zijn gympen heeft en een malle hoed haha

Groet van Daan
(die er nu nog de slappe lach van kan krijgen!)

haha Fonsie, wat een flater he
Die vrouw zat een hoop dwars, ik denk dan, jemig een kind van 2 joh!
Maar goed, het zat m in mijn instemmende mompelen haha, dat had niet gemogen ;)

HAHAHAHAHAHAHAHAHAA Oh geweldig dit!
Maar ook wel erg op het moment dat je daar staat denk ik.
Bij Yoëll zal het denk ik niet zo snel gebeuren, ik heb een vriendin die is geboren op sri lanka dus behoorlijk zwart hihi
Hij is helemaal in love op Non (manon), maar non zegt hij. Dus hier geen verwarringen (nog niet)

Haha,geweldig!
Wel een beetje kinderachtig dat die vrouw zo reageerde hoor!
De oudste zei een keer toen íe een jaar of twee was tegen een neger 'aap' !!!
Gelukkig kon de man er wel de humor van in zien,ik had het schaamrood op mijn kaken natuurlijk!haha.
Groetjes Tanja

..en je ziet die vrouw niet eens staan, haha, wellicht was dàt haar probleem?

Een Antilliaanse kennis vertelde me eens dat de kindjes rond deze periode wel eens aan haar arm voelen en vragen of dat bruin er nog af kan. Gelukkig kon zij er wel om lachen.

Dus ik mag zondag niet mijn paarse majo en pofbroek aan, jammer, doe ik wel een rode mijter op

Terug
Bovenaan