Half volle melk of groeimelk?

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Gisteren was ik op het CB en de arts vertelde mij dat als je kindje 1 jaar is, dat je dan ipv. groeimelk, halfvolle melk mag gaan geven met extra vitamine D.

Hebben jullie hier al enige ervaring mee?

Groetjes,

Cynthia

Hoi,

Skip krijgt sinds een week of 3 ook halfvolle melk. Hij wordt 22 juli trouwens 1 jaar.
Mijn CB vertelde ook dat dit mocht en dat groeimelk niet nodig is.
De overgang is prima gegaan, ik merk niks aan hem. Hij vindt het heerlijk en het is ook een stuk makkelijker  (geen 'gedoe' meer met poeder).
Toch vraag ik me soms af of hij zo wel alle vitamines binnenkrijgt, aan halfvolle melk is natuurlijk een stuk minder toegevoegd dan aan groeimelk. Ik heb er al aan zitten denken om hem bijvoorbeeld 1 x per dag groeimelk te geven en de rest van de dag gewone melk. Wat denken jullie? Is dit overdreven....
Oh ja, nu met die gewone melk geef ik hem 2 tabletjes vit. D per dag (al vergeet ik dit soms wel eens...).

Groetjes, Noortje

Dat hebben ze mij van de week bij het CB  ook gezegd..

Maar ik blijf voorlopig nog gewoon groeimelk geven. Ik vind het zelf wat beter uitgebalanceerd voor de kleine en zie het niet zo zitten om nog eens apart met vitamine te gaan "klooien".

Daarbij gaf ze zelf ook het advies nog even groeimelk te geven ivm de samenstelling.

Hier dus de eerste tijd nog gewoon groeimelk!

Esmé mv Kay

Ja dat had ik ook,
Ik ben een ramp met iets extra te geven zoals vitamine D
Vergeet dat zo.
Dus heb ook voor groeimelk gekozen, daar zit toch meer in dan gewone melk.

En vind het toch heel belangrijk dat ze al haar vitamine's binnen krijgt.

Liefs Ilse mv Danique

Hier een vaag typje
Eerst dronk hij friso, toen moest hij het niet en weigerde het steeds.
We zijn hem halfvolle melk gaan geven een beetje lauw en dronk het achter elkaar op.
Na 2 weken moest hij daar weer niets van hebben en dus weer friso geprobeerd, nu drinkt hij weer zonder problemen de friso. We willen wel de ochtend en middag melk gewone melk gaan geven, maar de fles voor het slapen blijft gewoon friso metnutrix zolang hij deze wil.

Trouwens bij de kruidvat Nutrilon Groeimel 3 halen 2 betalen.

Liefs Ilse

Hoi! Bedankt voor jullie meningen! Die CB arts zei inderdaad dat je dan vitamine D moest bij geven.

Nu wordt Lucas pas in September 1 jaar ik was verbaasd dat ze er nu al over begon. Hij eet en drinkt super. Hij eet echt alles wat ik voor hem kook, dat varieert van witlof, to spinazie en macaroni. Doordat hij zo goed eet, kon ik volgens haar makkelijk overstappen.

Nu ook al de melk in een beker, de tijd gaat wel snel. Vond het flesje geven altijd erg leuk en nu gaat dat ook al weer minder worden.  

Fijne dag!

Hoi,

Jaimey krijgt nu al even half volle melk en dat gaat prima.
Hij heeft het gelijk lekker gevonden dus geen probleem hier, en daarbij geven wij ook vitaminne d pillen.

gr kaat

Terug
Bovenaan