Hallo 4december en de rest op dit forum!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal! Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Natasja en ben 29 november, 2 weken voor de uitgerekende datum, bevallen van een dochtertje: Anne. Ik zit meestal op het december forum, maar aangezien Anne daar toch één van de oudste is kan ik niet altijd mijn vragen kwijt, gewoonweg omdat de andere kindjes nog niet zo ver zijn.

Ik heb met 4december al een paar berichtjes uitgewisseld over een voorkeurshouding. Anne heeft deze ook en ze hebben lichamelijk  niks kunnen vinden. Wij zitten nu te twijfelen over een helmpje. Nou ja, eigenlijk vonden we dat dat het beste was, maar nu horen we uit onze omgeving dat het allemaal wel mee valt met de afplatting enz.
Ik wilde dus even jullie mening hierover weten.

Hier even Anne's hoofdje vanaf boven:

Helemaal recht kreeg ik de foto niet, maar tis redelijk gelukt vind ik zelf. Je ziet haar afplatting aan de linkerkant en haar oortje zit een stuk verder naar voren dan haar rechteroor. In haar gezichtje zie je ook dat links wat meer naar voren staat (bijna niet te zien op de foto, het lijkt hier dat rechts meer naar voren staat).  

Ik zou graag willen weten wat jullie hiermee zouden doen. Naar mijn idee is een half jaar een helmpje niks bij een heel leven een scheef hoofdje, maar nu ga ik toch zo twijfelen.  

Dit is Anne van voren af. Hier zie je ook duidelijk dat haar ene oortje verder naar voren staat:

Ik wilde ook  graag even weten of er hier ook kindjes zijn die het zo hebben of erger of minder erg.  En natuurlijk wat jullie er mee doen. Morgen gaan wij wer naar de fysio...

Groetjes,
Natasja
en
Anne (29 november)

Hallo,

Hartelijk welkom hier!
Leuk dat je er ook bij komt!

Wat een ontzettend lief kindje heb je zeg. Echt schattig!
Ik kan je jammergenoeg weinig aan de hand doen m.b.t. het helmpje.
Ik heb er geen ervaring mee. Het lijkt me echt een hele moeilijke beslissing.
Je weet gewoon niet wat het in de toekomst gaat doen.

Heel veel succes met het maken van je keuze!

Liefs,
Issie

Hoi,
Wat een ontzettend lief meisje heb je zeg!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in de eerste instantie niets zag op de foto's, totdat ik je aanwijzingen las. Toen viel het me wel op. Vooral dat oortje.
Lijkt me een hele moeilijke beslissing. Maar idd, wat is een half jaar op een mensenleven?
Ik werk op een kdv en heb nu ook een jongetje op de groep met een helmpje. En binnen 3 weken was er al zo'n verschil te zien! En het lijkt alsof het ventje er totaal geen last van heeft.
Maar ja, het blijft toch jouw beslissing.
Heel veel succes!
Groetjes Sil

Hoi Natasja!

Leuk, dat je hier mee komt kletsen! Is toch fijner he, als ze allemaal even oud zijn..
En ja, ik weet er alles van, het blijft moeilijk he!
Ik zou als ik jou was in ieder geval morgen bij de fysio nog eens vragen of hij/zij niet nog eens kan kijken of er echt niets verkeerd zit waardoor ze aan haar vk houding komt.
Verder zag ik idd in eerste instantie ook niets op de foto! Totdat ik jou verhaal erbij las, en ik zie nu wel dat haar oortjes niet op 1 lijn staan, maar ik zie gen afplatting eerlijk gezegd... Maar nu is dat vaak ook moeilijk te zien op een foto hoor.Wij hebben wel 500 foto's (haha) en je ziet het gewoon bijna niet. Nu heeft ons dochtertje ook wel heeeeeel veel zwarte haren dus dan valt het zowieso minder op.
Wij zijn ook nog steeds aan het twijfelen, in het weekend veel bij familie geweest en het hier ook over gehad en iedeeen zei: Ik zou geen helmpje doen, het is echt al een stuk minder geworden (doordat de vk houding nu helemaal weg is)...
Ik had ook dat verhaal verteld van wat de fysio en het cb hadden gezegt en toen zeiden ze al helemaal allemaal dat hun het echt niet zouden doen.
Pfff dat heeft mij ook weer heel erg aan het twijfelen gebracht. Maar zolang hebben we de tijd niet meer om te twijfelen...
Ik zou dus willen dat ik je een advies kon geven maar ik zit met precies hetzelfde probleem zoals je weet...

Ik weet het ook echt allemaal niet  Je wilt het aller beste voor je kind maar wat is dat?!?!?
En als het het kind van iemand anders was geweest had ik misschien allang gezegt: Ik zou het doen, het kan geen kwaad en is maar voor een half jaar maximaal...
Maar helaas denk je er niet zo makkelijk over bij je eigen kind he..

Trouwens, het aller belangrijkste was ik helemaal vergeten:

Wat een super mooi en lief meisje heb jij zeg!!! Heeeeerlijk....geniet er maak lekker van

Hoi!

Runar heeft ook een lichte voorkeurshouding (voor links) en ze hebben ons ook fysio aangeraden. Ik vond het eerst zo'n onzin, ik had er nog nooit van gehoord! En zag je ze vroeger ook met helmpjes lopen en nu mensen met scheve hoofden?? Maar ja,aan de andere kant - het klinkt wel logisch dat dat zachte schedeltje nu vorm aanneemt natuurlijk en wat nou als hij wél een scheef hoofd heeft straks omdat z'n moeder fysio onzin vond? Dus ik ga vandaag toch maar even een afspraak maken....

Ik weet niet wat ik doe als hij een helmpje nodig zou hebben, maar het valt ook amper op bij hem vind ik. Ja, de ene kant van zijn gezichtje is lekker bol en de andere kant plat en wat langer, maar ik vind het nog niet echt raar staan ofzo.

Jouw moppie heeft ook een prachtkoppie en ja, je ziet wel dat het ene oortje wat naar voren staat nu je het zegt, maar kinderen groeien natuurlijk sowieso nog verder.
Maar toch, wat je zegt, wat is een half jaartje nu, en je dochtertje heeft er ook nog geen last van in die zin dat ze het raar vindt staan zo'n helmpje...
Laat nog eens weten wat je doet, ben wel benieuwd!
Ik zal proberen of ik ook een foto kan uploaden, maar dat is nog niet gelukt tot nu toe....

Groetjes Edith

ons dochtertje had ook een voorkeurshouding naar rechts en mijn dochtertje had het heel veel erger dan jouw kindje. we moesten fysio regelen. Fysio is een paar keer geweest en wat oefeningentjes   gedaan en het gaat stukken beter langzamerhand word het steeds beter. maar als we alsnog een helmpje willen mochten we altijd bellen en met haar bespreken wat zij vind. de fysio vind het vor mijn dochter(chiara) niet nodig.
heel veel succes met je keuze die je moet nemen.

groetjes Lindy

Bedankt voor de reacties! Ik heb zo toch weer wat meer dingen om over na te denken. Ik vind het sowieso prettig te weten dat wij niet de enige zijn die niet goed weten wat we ermee aan moeten.

Vandaag zijn we weer bij de fysio geweest! Ze heeft Anne nog een keer helemaal nagekeken, maar kon ook nu niets vinden. De oefeningen die ze aanraadde hadden we al eerder gedaan, maar hielp eigenlijk niks. Verder dacht ze dat ze als fysio niet veel meer kan doen. Het punt is nu dat Anne op haar linker duim zuigt en daardoor 's nachts dus op links gaat liggen. Haar handje afbinden of iets er omheen lijkt ons niks en het schijnt ook niet veel uit te maken, want dan gaat ze daar op soppen.
We gaan nu een afspraak maken met het Sophia Kinderziekenhuis en dan krijgen we daar meer info over een helmpje. Daarna kunnen we nog beslissen of we het wel of niet doen. Het gesprek kan dus geen kwaad.
Een afspraak maken is nog niet gelukt, maar ik ga zo weer bellen! Het moet toch een keer lukken!

Groetjes,
Natasja

ps; ik zal proberen een duidelijkere foto te maken, maar het valt niet mee. Haar afplatting vind ik niet zo heel erg. Als ze wat langer haar heeft zie je er waarschijnlijk niks van. Maar die oortjes storen mij juist wel. Misschien juist omdat ik vroeger een beetje flaporen had en nu iedereen bij Anne het eerst naar haar oren kijkt.....

Terug
Bovenaan