Hallo allemaal even voorstellen!

Hallo allemaal,

Ik ben Esther 26 jaar en ben al wel een tijdje lid van deze site alleen heb de mamaclubs pas net ontdekt.
Ik wordt ook een november mama ben 2 november uitgerekend van een meisje.
Of misschien wordt ik wel een oktober mama je weet het niet he haha.
Ben nou 31+4 weken zwanger.
Bij ons is het wel heel druk allemaal door de zwangerschap. Ik heb niet echt een leuke zwangerschap.
De eerste periode ben ik heel veel ziek geweest alleen maar overgeven en heel veel afgevallen. Vervolgens kregen we de 20 weken echo en bleek dat ons kindje schisis heeft. Nou ja dat wisten we niet de echoscopiste zei in eerste instantie ja dit is goed en dit en dit maar ik wil jullie wel doorsturen naar het ziekenhuis omdat ik wel iets heb gezien. Dus ik dacht nou ja dat is wel vaker zo dat ze denken iets te zien en het dan toch normaal is. Dus ik kom van die bank af zegt ze je hoeft niet zo groot en stoer te doen hoor het is wel een ernstige afwijking aan het gezicht ja toen brak ik en zijn we huilend zonder informatie naar huis gegaan. Toen bleek dat het een scshisis was heel erg schrikken. In het ziekenhuis bleek dat het ook nog eens de ernstigste variant te zijn het hele pakket. Na het geaccepteerd te hebben blijkt er toch wel meer bij te kijken dan alleen die tig operaties. Ook moest ik een vruchtwaterpunctie laten doen om vast te stellen dat de schisis alleen is gekomen omdat het vaak met grotere dingen gepaard gaat bv. syndroom van down na een onzekere periode van afwachten of we ons kindje konden houden bleek er gelukkig niks anders aan de hand te zijn. Vervolgens na 3 weken gemiddeld 4 keer in de week in het ziekenhuis te zijn geweest voor onderzoeken bleek mijn neefje de waterpokken te hebben kon ik daar weer voor naar het ziekenhuis omdat ik die niet heb gehad en dat is weer gevaarlijk voor je kindje. Na weer lang afwachten was het gelukkig goed denk je dat het beter gaat kreeg ik last van mijn suikerwaarde die te hoog was moest ik 3x een dagcurver doen met prikken omdat zo'n suikerdrankje bij mij niet werktte daar werd ik niet goed van dus ze hadden geen goede uitslag. Ook een heel erfelijkheidsonderzoek moeten laten doen met dna en chromosomen enz. en als toppunt heb ik echt ernstige klachten van bekkeninstabiliteit kan niet zo heel veel meer had ik overginds al erg vroeg maar dat komt ook door bekkenklachten voor mijn zwangerschap. Ach verder nog wel positief hoor ons kleine meisje zit er gelukkig nog en we krijgen hulp van zo'n speciaal schisisteam maar ben van het overgeven helaas nog niet af. Ben het zwanger zijn wel een beetje beu lijkt wel of er bij ons niks goed kan gaan aan de ene kant denk ik laat maar komen maar aan de andere kant denk ik dat ik ook nog wel van de weekenden uitslapen geniet haha het wordt straks al druk genoeg met ziekenhuisbezoeken en operaties.
Pff een heel verhaal en dan heb ik nog niet eens alles verteld hihi. Ben super blij dat we een kindje krijgen en super benieuwd naar hoe ze eruit gaat zien nou alles dichterbij komt.
Ga nou eerst jullie verhalen nog even lezen ben ik weer een beetje bij.

Groetjes Esther
 
Hallo Esther,

Is idd niet zo'n fijne zwangerschap, maar gelukkig zit jullie kindje er nog. Hoop dat het allemaal wel goed komt, zal voor je duimen.

Ik ben Mariska en ben 33 jaar(sinds gisteren) en verwacht ons 1ste kindje, een jongen.
Zelf ben ik nu 15 jaar diabeet en zit dus ook heel erg regelmatig in het ziekenhuis. Is niet altijd even fijn, maar het is voor een goed doel.

Probeer wel een beetje van je zwangerschap te genieten, voor je het weet is ze er, de tijd gaat snel.
Mag ik vragen waar je woon? En in welk ziekenhuis je loopt?
Ik woon in Schiedam en loop in het maastad ziekenhuis.

Liefs Mariska
 
Hoi Mariska,

Nee inderdaad zo denk ik nu ook maar ze zit er nog en we krijgen tenminste een baby er zijn er genoeg die dat geluk niet hebben.
Bij mij ook 1ste kindje.
Ik had voor ik zwanger was al last van verhoogde suikerwaardes waardoor ik ook elke keer ontstekingen had zo zijn ze er achter gekomen de blaasontsteking bleef de schimmelinfectie opvolgen en zo bleef dat patroon in werking.
Zolang ik op mijn eten ging letten ging het aardig goed. Dus had ik nog niet officieel suikerziekte.

Totdat ik zwanger raaktte jawel toen begonnen de infecties weer dus daar begon het al mee en zagen ze dat ik teveel vruchtwater had dus moest ik gaan prikken. Ik daarheen wist al wat er ging gebeuren natuurlijk alleen het heeft toch een ander effect als je zwanger bent. Zeker om zolang nuchter te zijn dat ging niet op bij mij omdat ik zo moest overgeven.

Naar het suikerwater ging het een kwartier goed en daarna heel ziek geworden moest onwijs overgeven en begon helemaal te trillen en duizelig te worden dus de test was mislukt. Toen hebben ze dagcurvers gedaan zolang ik op goede tijden eet gaat het aardig goed.

Ik werk nog 1 1/2 uur per dag nog 1 week en elke keer om 12 uur als ik om 11 uur gegeten had werd ik niet goed kreeg het heel warm moest overgeven was duizelig en mijn lichaam helemaal slap na gegeten te hebben ging het na een ruime tijd iets beter. Dus ik denk dat het daaraan ligt.

Ja dat genieten is nu erg belangrijk want echt DE leukste periode van je zwangerschap zat ik alleen maar in het ziekenhuis dus beetje balen.
Ik woon in Oosterhout in brabant. Beval gewoon in Breda en daarna worden we overgedragen aan het schisisteam in Tilburg dus ben benieuwd.
Hoever ben jij?

Groetjes Esther
 
Hoi Esther,

Ik ben nu 29+1 weken zwanger, Nog 9 weken te gaan, met 38 weken wordt ik ingeleid.
Oficieel ben ik 19 november uitgerekend, maar het wordt dus rond 5 november, tenzij onze zoon anders beslist natuurlijk.

Als je last heb van suikerziekte, dan is het allemaal iets moeilijker, je zit te veel in het ziekenhuis en als je je dan ook nog niet lekker voel.
Werken mag ik al niet meer sinds begin juni, vanwege te veel schommelende suikers. Maar we houden gewoon vol, al ben ik wel blij als het eindelijk zover is en we onze zoon gezond en wel in onze armen hebben.

Denk wel aan jezelf en neem voldoende rust.

Oosterhout is een mooie plek, ben er 2 jaar geleden op vakantie geweest.

Liefs Mariska
 
Hoi Esther, welkom bij de November mama's!
Klinkt inderdaad als een allesbehalve fijne, onbezorgde tijd, maar je krijgt een kindje en dat is zo iets geweldig moois! Wel heel naar de schisis, en alles wat erbij komt kijken maar tegenwoordig zijn ze zo kundig, kunnen ze zóveel! Wel heel fijn dat jullie het hebben kunnen accepteren en misschien zelfs een plekje hebt kunnen geven.

Ook ik ben zwanger van een meisje, ons meisje heeft een bloedvat te weinig in de navelstreng, en dat kan vroeggeboorte en/of groeiachterstand tot gevolg hebben, maar so far so good. Vandaag is ze geschat op 1545 gram met 30+1 weken helemaal perfect dus!
Wat was dat weer een opluchting! Mijn gezondheid mag ik behalve Carpaal Tunnel Syndroom en last van mijn rug & bekken wanneer ik te veel gedaan heb niet over klagen.

Ik ben trouwens opgegroeid in Teteringen.... De wereld is klein!

Oh en Mariska, jij nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik ben precies een jaar na jou geboren blijkt nu ;-)

 
Hoi Esther

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Als ik het zo lees heb je tot nu toe niet echt een onbezorgde zwangerschap gehad. Maar wat je zegt een zwangerschap is zo bijzonder!

Vind het wel ontzettend knap dat je zo positief ertegen over staat! Probeer nog van jullie meisje in je buik te genieten, gaat allemaal zo snel.

Ik ben zelf nu 27+2 wk zwanger en 3 dec uitgerekend maar hoop stiekem dat ze in nov komt mits ons meisje er klaar voor is natuurlijk. Kleine wereld want ik kom uit Dongen!

Liefs Carola
 
Hoii

Welkom bij de november mama's, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wat een heftig verhaal zeg... Jullie hebben zo al heel wat meegemaakt en wat je al zegt dat blijft voorlopig nog zo.. Knap van jullie hoor! Ik hoop dat je evengoed nog een beetje van je zwangerschap kunt genieten.. en dat jullie straks een mooi meisje in jullie armen mogen houden.

Ik ben morgen 32 weken en 1-11 uitgerekend van een verassing:)

Liefs Renate
 
Esther, welkom bij de club!

Wat een heftig verhaal zeg. Moest wel eerst even googlen wat schisis precies is. En al lezende kreeg ik erg veel bewondering voor hoe jullie ermee omgaan. En dan komt er nog genoeg zodra jullie kleine meid geboren is.
Maar ook zoals hierboven al aangegeven, ze kunnen zoveel tegenwoordig en zelf zou ik het wel een fijn idee vinden dat er een heel team voor jouw meisje klaarstaat na de geboorte.

Hopelijk geniet je nu iets meer van de laatste weken van je zwangerschap. Voor je het weet is het alweer voorbij, tijd gaat zooooo snel!

Lieve groetjes
 
Terug
Bovenaan