hallo allemaal ff voorstellen , het wordt IUI of IVF

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal ik ben Ella,
Ik heb al een hele tijd op het andere forum gezeten, maar ik denk dat ik hier nu thuis hoor. we zijn nog niet zo lang bezig (8maanden), maar omdat mijn cyclus erg lang is, ben ik vrij vroeg bij de fertiliteits arts terecht gekomen.daar kregen we overdonderend nieuws. Mijn man heeft goed zaad, maar erg weinig. hoe het nou precies bij mij zit weet ik nog niet. nu krijgen we IUI of IVF dat hangt af van de Uroloog. Ik hoop natuurlijk IUI dan hebben we meer kansen. maar ik heb geen idee hoe ik alles ga ervaren en kan nog niet geloven dat dit allemaal nodig is. Zit nog een beetje in een waas.We hebben vorig jaar al erg veel ellende gehad omdat ik erg ziek was en nu dit weer!! houd het dan niet op?!
Ben soms erg bang dat misschien wel helemaal niet gaat lukken (het is te vroeg om dat te denken, dat weet ik, maar het schiet soms wel door je hoofd) ik heb heel mijn leven lang al een groot gezin gewild. Kan dat nu nog? tijd zal het leren, maar ja alles duurt nu al zo lang. Gaan pas weer 9 augustus terug. dat duurt nog heeeeeel lang (of lijkt dat alleen maar zo).
En iedereen om on heen raakt binnen 2 maanden zwanger. en gaat dan nog lopen klagen ook! ik kan daar echt niet tegen. wij zijn al anderhalf jaar bezig mijn lijf zover te krijgen dat we mochten beginnen en dan mag je beginnen, krijg je deze ellende. en zij doen 1 goede wip en hup! zwanger! en dan nog klagen ook! ( te warm, het schopt zo hard) vinden jullie het ook zo moeilijk om daarop te reageren?

Ik ben niet altijd zo depri hoor! maar nu ff wel! sorry! ik zal jullie verhalen lezen. Misschien maakt dat me vrolijker?!
Liefs Ella

o nog even een vraag als het IUI word, krijg ik nog een kijkoperatie om te kijken nof mijn eileiders goed zijn enzo? ervaringen hiermee?
Ik zie ook op tegen het spuiten en de gevolgen van de hormonen, hoe bevalt jullie dit?
Liefs Ella

Hoi Ella,

Welkom op de site, helaas, want we willen natuurlijk graag anders. Mijn naam is Belle en wij zijn ruim 2 jaar bezig met het krijgen van kinderen maar zijn nog niet begonnen met verdere behandeling zoals IUI of IVF. Is nog geen reden toe want verder is alles goed zei de gyn. Dus daar kan ik je niets over vertellen.
Maar ik vind het ook moeilijk als veel mensen om je heen heel makkelijk zwanger worden. Maar je kan hier gewoon je hart luchten als je het zat bent.

Groetjes Belle

Hoi,

Inderdaad welkom hier. (je had het natuurlijk anders gewild).
Je mag eigenlijk blij zijn dat ze nu al weten dat het iui of ivf wordt. het nieuws is natuurlijk niet leuk, maar je weet waar je aan toe bent. Heel veel meiden lopen eerst jaren in het ziekenhuis zonder een antwoord. En dat is heel frustrerend kan ik je melden.

Ik heb zelf ook een kijkoperatie gehad. Valt reuze mee. Je krijgt gelijk de hsg test. Dat is heel fijn want ik heb van meerdere meiden hier vernomen dat dit niet zonder pijn is. En onder narcose voel je hier gelukkig niets van.

Wij gaan dit jaar voor IVF. wanneer we aan de beurt zijn is nog de vraag, maar de rust even vind ik wel lekker.

Veel succes en sterkte. Houd ons op de hoogte

Groetjes

Nicole

Hoi hoi
Ja , ik weet dat ik geluk heb, sommige stellen krijgen heel laat hulp. maar toch, tis inderdaad niet wat we wilden horen!

wat is een hsg-test? en viel het herstel van de kijkoperatie mee? baal echt als een stekker ik heb namelijk al een litteken in mijn navel en die is net genezen.Maar ach.... Je moet er iets voor over hebben! na hoeveel dagen ging je weer aan het werk?

Liefs Ella

Hoi,

Welkom hier op dit forum! Ik hoop dat je hier een beetje je ei kwijt kunt.
Ik weet hoe je je voelt, ben zelf ook nog niet zo heel erg lang bezig als de rest. Ongeveer 9 maanden ofzo..... maar ik kreeg ook snel te horen dat het voor ons IUI zou worden. 1 is er nu achter de rug en morgen krijg ik nummer 2. Erg spannend allemaal.
Ik kan je niet veel wegwijs maken in de wereld van de hormonen en de spuiten omdat ik in mijn eigen cyclus geinsemineerd word. Wel heb ik een HSG gehad, die ik reuze mee vond vallen. Ik had me voorbereid op het ergste en had gelukkig achteraf zoiets van ... pfff dat viel mee. Maar het ligt eraan of je eileiders open zijn of niet. Bij mij zag dat er gelukkig allemaal goed uit.
Wens je heel veel succes in de MMM en hoop dat er snel een positief bericht hier op het forum komt.

Groetjes Suusje

Hoi Ella,

Welkom op dit forum. Ik zal me eerst ff voorstellen:
Ik ben Kippie (33 jr) en we zijn 3 en een half jaar bezig voor de eerste. In principe is er niets aan de hand met ons, daarom hebben we 3 jaar moeten wachten op de eerste IUI-behandeling. Net de tweede achter de rug en vandaag ongesteld geworden. Dus weer mislukt......
Misschien is het wel lekker voor je dat je pas in augustus in het ZK terecht kunt: heb je even tijd om er over na te denken. Tis niet niks!!!!! En maar hopen op een lekkere zomer: kunnen we veel leuke dingen doen. Ook altijd goed om de tijd te doden.
In ieder geval moet je een HSG onderzoek of een kijkoperatie ondergaan voordat ze aan IUI of IVF gaan beginnen. Ik heb een HSG (baarmoederfoto) gehad. En het ligt aan het ZK of je IUI met hormonen krijgt. Ik krijg ze wel. Valt mij mee (op een paar huilbuien na).
Nou jôh meid, succes met alles en als je vragen hebt: gerust stellen!!!

Groetjes Kippie.

Hoi,

Sorry dat ik zo laat reageerde. Een HSG-test is een onderzoek waarbij ze vloeistof in je eileiders spuiten om te kijken of de eileiders open zijn.

En de kijkoperatie viel reuze mee. Je krijgt wat last van druk op je schouders (omdat ze gas in je buik spuiten) Ik heb hier niet zoveel last van gehad omdat ik vanuit mijn buik adem. Dus ik adem iets dieper in.
Ik ben wel een weekje thuis geweest en heb het rustig aan gedaan. Je mag niet zwaar tillen en zware huishoudelijke taken doen.

Geniet inderdaad maar eerst van een lekkere zomer.

En als je nog vragen hebt. Je kunt hier altijd terecht

groetjes

Nicole

Terug
Bovenaan