hallo allemaal ff voorstellen , het wordt IUI of IVF

Hoi dames,
Na wat onderzoeken is duidelijk geworden dat het voor ons ICSI gaat worden.we zijn er echt stuk van. BOEM! ineens zitten we aan zo ongeveer het laatste wat ze voor je kunnen doen!
3 kansen en dan houdt het zo wat op! waarom hebben wij dit nou?
Ik zit met veel vragen maar de fertiliteitsafdeling van ons ziekenhuis is de hele maand juli dicht. dus dit wordt wachten wachten wachten.....
ik hoop maar dat we dan meteen kunnen beginnen er is momenteel geen wachtlijst dus wie weet....
Ik ben echt een beetje verdrietig en wilde dat ik iets kon doen.Ik probeer  met andere dingen bezig te zijn, maar er is eerlijk gezegd weinig dat me kan boeien! erg he?
ik zit echt in een dip.
Snik, ella

Hallo Ella,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je een dip hebt, dit is ook wel het allerlaatste wat je te horen wilt krijgen. En andere raken zo makkelijk zwanger en zo oneerlijk is het gewoon en het ergste is je kunt er niets aan doen. Probeer er veel over te praten en geregeld een goede huilbui doet ook wonderen.

Wij  hebben dik 4 jaar gedoktert en ben uiteindelijk van de 2de IVF met ICSI behandeling zwanger geraakt. Mijn knul is inmiddels alweer dik 3 jaar. Dus mocht je vragen hebben, dan wil ik ze met alle liefde beantwoorden.

En probeer ( hoe moeilijk het ook is ) de moed niet te verliezen.

Veel liefs

Hoi Ella,

wij zijn nu voor een 2e inmiddels 2 1/2 jaar bezig en hiervoor zijn we 3 jaar bezig geweest voordat ik zwanger werd van onze zoon. (die inmiddels alweer 3 jaar is) We hebben nu in totaal 2 icsi pogingen en een cryo tp gehad en allemaal mislukt. Onze 1e icsi was in 2002 en mislukte en daarna werd ik spontaan zwanger, waaruit onze zoon is geboren. Nu zijn we dus bezig voor nummer 2 en hebben inmiddels weer een icsi achter de rug (mislukt) en daarna nog een cryo tp (ook milsukt) en nu begin ik vandaag met de pil en vanaf 3 augustus met spuiten van de hormonen en dan krijg ik eind aug weer mijn punctie en tp dus mocht je vragen hebben dan geef maar een gil, wil ze proberen te antwoorden.
Probeer echt hoop te houden hoor, je ziet het bij ons...... wonderen bestaan nog.
Ik weet heel goed hoe je je voelt want ken inderdaad ook mensen die sneller zwanger zijn en zoals bij ons die dus allemaal al een 2e hebben en wij dus nog niet maar'ja we houden moed en hoop.
mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel

groetjes,

nikita

Hoi Ella,

Ook wij hebben gisteren gehoord dat het IVF-ICSI gaat worden. Dat was wel een redelijke klap in ons gezicht. We dachten eigenlijk dat het IUI zou worden en misschien IVF. Ook bij ons zit het ziekenhuis van de zomer even dicht en net als het weer open is zijn wij op vakantie. Dus pas begin september het intakegesprek. ik moet zeggen dat ik daar wel blij mee ben, een beetje rust kunnen we wel gebruiken en ook tijd om ons een beetje in te lezen of IVF-ICSI. Je kan op vele plekken goede info krijgen, bijvoorbeeld ook bij www.freya.nl (patientenorganisatie) en de meeste IVF-centra hebben een eigen website.

Dat zwanger worden bij ons niet gemakkelijk gaat weten we inmiddels al wel een half jaar, maar ik had er ook geen rekening mee gehouden dat we gelijk voor de laatste meest zware behandeling zouden gaan. De kansen met IVF-ICSI zijn groot, maar ik vind het wel eng dat het na een paar pogingen ook echt voorbij kan zijn. Ik vind het moeilijk om mee om te gaan dat als het de komende 1-2 jr niet lukt met IVF het waarschijnlijk ook echt niet gaat lukken en we zijn pas begin 30.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je de tijd tot na de zomer goed doorkomt,

Kaatje

wat een lieve reacties allemaal! Ik heb nu nog niet echt veel vragen, maar ben meer op zoek naar DE tips!
het moeilijkste lijkt mij het afwachten. De spuiten zetten, dat lukt wel. De hormonen die rondvliegn zal zwaar zijn, maar ik ben vorig jaar enorm ziek geweest en zo erg zal het niet worden. Zolang ik nog kan lopen en zitten vind ik alles best! maar dat afwachten, hoe overleef je dat??? ik denk ook dat ik na een terugplaatsing het liefst de hele dag blijf platliggen (Ik weet dat dat niet nodig is) maar zo'n type ben ik. ik heb graag het gevoel dat ik invloed heb op wat er gebeurt. Dat is in dit geval een roteigenschap, want volgens mij kan je niks doen! Als het zo was zou iedereen zo zwanger worden.

Wat zijn jullie tips? Wat zijn goede ideeen en slechte ideeen? bijvoorbeeld ook neem je een week vrij of meld je je ziek als je een terugplaatsing enzo hebt of juist niet?
ondertussen duurt het nog 3,5 week voordat ik naar het ziekenhuis kan. Ik tel de dagen af.

en wat hebben jullie als afleiding gebruikt??
Wat waren de bijwerkingen van de hormonen?ik weet wel dat dat bij iedereen anders is, maar wat merkte jullie?

Kaatje: jij zit dus echt in hetzelfde schip als ik. Ik ben aan de ene kant er kapot van, maar aan de andere kant, voor de behandeling IVF of ICSI voor ons is er weinig verschil, alleen het laboratorium heeft meer werk aan ons! en het voordeel is dat alle goede eitjes bij ons in ieder geval bevrucht gaan worden. bij   IVF weet je dat niet zeker! misschien helpt je dat?!
Liefs Ella

Hoi Ella,

Ik had ook heel erg het gevoel van ik moet alles precies volgens de regeltjes doen en het gevoel dat ik het dan meer in de hand zou hebben. ik kreeg dus op een gegeven moment vaginale tabletten, ik moest er twee per keer opsteken, als ik deze opgestoken kad ging ik op bed liggen zodat er zoveel mogelijk opgenomen zou worden. Achteraf was dat dus helemaal fout. Je moet er juist twee opsteken omdat er een groot gedeelte ook weer uitkomt (sorry is misschien niet zo'n smakelijk verhaal) dus kreeg ik op een gegeven moment er veel te veel van binnen en kreeg dus min of meer een overdosis. Dit heb ik geweten want ik kwam van top tot teen onder de rode bulten te zitten en jeuk, niet normaal meer (dit was echt het ergste wat ik in mijn leven heb meegemaakt). Dus vooral niet gaan liggen erna.
Ook dacht ik dat je na de terugplaatsing niet direct naar de wc moest gaan, bang dat het dan direct weer eruit zou gaan. Maar ook dit is natuurlijk flauwekul, want ze plaatsen het direct in je baarmoeder dus het kan er echt niet zomaar uitvallen. En zo kan ik nog wel en poosje doorgaan!
Maar mocht jij van iets denken, moet ik dat wel of niet doen dan vraag het maar gewoon.

Groetjes en succes!

Ha Ella,

De klap van ICSI was het grootst voor mijn partner, zijn zaad bleek nog slechter dan we al dachten en dat is toch even slikken. Het voordeel van ICSI is inderdaad wel dat er meer eitjes bevrucht kunnen raken. De arts-assistent had het erover dat we als eht zaad misschien een volgende keer iets beter is we ook nog kunnen switchen naar IVF. Daar voel ik eigenlijk niet zo veel voor, omdat zoals jij schrijft de kansen met ICSI net iets hoger zijn. Als het zaad dan toch niet goed is dan maar gelijk maximaal inzetten.

Lees dat jij al bezig bent met je voorbereidingen op de hormonen etc. Daar ben ik nog niet zo mee bezig maar het is denk ik wel goed dat ik dat wat meer over ga lezen want ik onderschat dat. Hoe ik dat met mijn werk ga doen zie ik dan wel weer. Ik heb gelukkig wel het voordeel dat het ziekenhuis dicht bij huis en werk is en op het werk verwacht ik geen problemen als ik wat vaker later of even afwezig ben.

Veel succes en liefs Kaatje

jeetje je moet dus echt alles goed vragen. Dat zou ook echt iets zijn wat ik zou doen!! gaan liggen! bedankt voor de tip.

JA ik probeer mij voor te bereiden op de hormonen voor zover dat mogelijk is. Ik vind het ergens ook wel lekker dat ik niet precies weet hoe alles gaat, dat je niet precies weet hoe zwaar het is. maar ik probeer nu echt mijn rust te nemen en te genieten van deze maand. Een soort van opladen voor de strijd! Ik hoop dat we gelijk mogen beginnen na de volgende afspraak in augustus. dan gebeurt er in ieder geval iets!

Liefs Ella

Terug
Bovenaan