Hallo allemaal wie nog bewust jonge mamma

A

Anoniem

Guest
Ik ben een vrolijke meid van 21 jaar, samen met mijn vriend heb ik besloten te stoppen met de pil. We zien heel erg uit naar onze eerste zwangerschap en ons eerste kindje.

Onze ouders weten dat we snel een kindje willen, maar de rest van de omgeving nog niet, hoe reageerde bij jullie de omgeving op het feit dat je zo jong moeder of vader werd. Niet dat het me ook maar iets uitmaakt wat mijn omgeving ervan vind, ik ben al heel lang samen met mijn vriend, we hebben een huisje, en wij zijn er klaar voor, maakt niet uit of de omgeving er klaar voor is.

Ik zit nu op de 10e dag van de eerste ronde, nu al flink aan het klussen, je weet maar nooit.

Hopelijk kom ik hier in contact met meer jonge moeders of vaders om ervaringen uit te wisselen.

Groetjes Senne

Hoi Senne

Ik ben ronda 24 jaar en ik heb eind juni een mikraam gehad ik was
niet gepland zwanger geworden maar wel heel blij. En toen heel verdietig
ik heb de pil laten staan en ben druk aan het klussen en hoop dat het gauw raak is.
Ik hoop ook voor jou dat alles goed gaat. En dat je vertel hoe blij dat je ben.
Heel veel succes ermee.

gr ronda

Hallo,

Ik ben 22 jaar en ben getrouwd en we hebben al een meid van 3 jaar en 8 maanden.
dit was niet helemaal gepland toen de tijd maar we hebben bewust voor gekozen om papa en mama te worden aangezien abortus voor ons geen optie is en we zijn ontzettend blij met dit geschenk!!

en nu gaan we dus voor onze 2e! kijk er zo naar uit.
overigs wilde ik altijd al jong mama worden.
en reacties van anderen daar let ik eigenlijk nooit op.

veel succes,

liefs Bri

Hallo,

Ik ben Sofie, 27, 5 jaar gehuwd, mama van Iris van 14 maanden en we verhuizen binnen kort naar ons huisje dat we onlangs kochten.
Ik denk dat niet zozeer de leeftijd, maar de ingesteldheid een rol speelt bij het mama en papa worden.
Ik was dan misschien al wat ouder dan jij toen ik beviel, maar dat is geen garantie voor een geslaagd ouderschap.
Ik denk dat wanneer je kan stellen dat je er klaar voor bent, zoals je dat zegt, de reactie van je omgeving weinig uitmaakt.
Handig is het natuurlijk wel als iedereen samen met je uitkijkt naar de komst van je kindje en je kan/mag rekenen op een aantal helpende handen.
En leeftijd speelt daar in mijn ogen geen rol in. Mijn zus was 24 toen ze beviel. En met Febe (haar dochtertje) gaat het heel goed.
Al zijn we beiden erg blij dat oma onze rakkertjes van tijd tot tijd wil oppassen, dat scheelt een hap uit ons budget.

Hoi,
Ik ben Desiree en in juli 23 geworden en bewust gekozen om jong moeder te worden.
Ik woon al 1,5 jaar samen en zijn beide begin van dit jaar geslaagd voor onze studie dus werken nu.
Wij hadden eerst tegen de ouders gemeld te stoppen met de pil omdat we graag nu aan kinderen wilde beginnen, die waren allemaal opzich positief, maar raadde aan om nog minimaal een jaar te werken en dan te doen.
Wij luisteren naar ons zelf en stopte met de pil en waren direct zwanger na 1x ongesteld te zijn geworden.
Iedereen reageerde zo gaaf toen ze hoorde dat t raak was.
Nu zijn we 10 weken en 6 dagen zwanger, gisteren echo gehad, en over 3 weken gaan we trouwen.
Me leven is in 2 maanden tijd onwijs veranderd, maar zo grandioos gaaf.
Groetjes Dees

Hoi hoi,

ík was ook 21 toen ik zwanger raakte nu is mijn zoontje 2 jaar en 6maanden en ben ik in verwachting van de tweede 23 weken ben ik nu. Ik wilde altijd al jong moeder worden en ben straks 24 als ik mijn tweede krijg, ik vind inderdaad dat het niet leeftijdgebonden is kinderen krijgen als je er klaar voor bent dan moet je er voor gaan. Alhoewel de oppassen ook nog jong zijn bij mij, ene oma is 49 andere oma is 50 das pas leuk voor je kinderen.

dikke knuffel van Leonie

he senne,

ik ben brigit en ben 22 jaar en heb ook besloten jong moeder te worden, ik ben altijd al gek geweest op kinderen. mijn vriend is 29 en die kan niet wachten tot het zo ver is.
ik zit in ronde 7 en hoop  dat het raak is..

ik heb alleen een goede vriendin van mij et verteld en die vond het geweldig aangezien zij zelf ook zwanger is dan kunnen ze mooi samen spellen, haha

ik hoop dat het snel raak is...heel veel succes

kus brigit

Hoi, allemaal
Ik was ook een jonge mama, en ik vond het heerlijk, en nog steeds
ik ben nu 28 en heb al drie kids en we gaan nog voor een vierde
ik was 21 met de eerste en 23 met de tweede en 25 met de derde, en hoop 28 met de vierde, (ben net 28 dus moet lukken)
mijn oudste zoon is nu bijna 7,
alhoewel ik wel eens werd aangesproken over mijn jonge leeftijd en of de eerste geen oeps was,
nee hoor we waren keurig getrouwd, net twee weken en toen was ik zwanger,
als ze wat ouder zijn kan ik lekker mee naar de disco, hihihih (zullen ze blij mee zijn)
groetjes

Terug
Bovenaan