hallo allemaal

Van harte!
Ik ben 10 dagen eerder uitgerekend. Het is een spannende tijd, over 2 weken hebben we de eerste echo. Bij is het gepland, de eerste keer ging mis vorig jaar, maar gelukkig nu weer snel raak. Ik wist het al snel omdat we er mee bezig waren, maar ook omdat ik me weer zwanger voelde (weeig gevoel en super gevoelige borsten). Bij ons is het de eerste.

Geniet ervan!
Groetjes,
El

Hallo,

Allereerst allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
Ik heb afgelopen dinsdag positief getest en ben nu zwanger van de 3e.
Heb al 2 meisjes van 8 en 3,5 jaar.
Ik weet niet precies de exacte dag van mijn laatste menstruatie, heb iets van 19 december in me hoofd..dus als het idd die datum is ben ik ook rond de 25e of 26e van september uitgerekend.
Spannend....

Geniet er allemaal maar van, want voor je het weet worden ze groot hihi..

Groetjes,
Bernice

Hoi allemaal,

Ik ben nu zo'n 4,5 week zwanger (zit je dan in je 4e of 5e week??) en het is ons eerste kindje. We zijn er erg blij mee, hoewel het nog wel onwerkelijk lijkt. Mijn laatste menstruatie begon op 26 december, dus volgens mij ben ik begin oktober uitgerekend. Maar aangezien er nog geen 'oktoberclub' is, sluit ik me hier maar bij aan!

Gefeliciteerd allemaal!

Weet iemand met hoeveel weken je de eerste echo krijgt? Kun je daar zelf invloed op uitoefenen (hoe eerder hoe beter ;-)

Groetjes Blossom

Hai Blossom,

Ben ik weer..hihi. Volgensmij zit je bijna in de 5e week, je bent dan 4 weken en 5 dagen, dus als het goed is, zit je over 2dgn in je 5e zwangerschapsweek.

Normaal gesproken krijg je je eerste echo bij 12wk. Bij mij was het wel zo toen ik mijn eerste kreeg. Ik ben van allebei mijn kindjes bevallen van een keizersnede. Mijn bekken is namelijk nauw.
Dus ben een medisch geval (om het zo maar ff te benadrukken), bij me 2e had ik de 1e echo al bij 8wk, om te kijken of alles goed was, omdat ik daarvoor een miskraam had, althans ze zagen toen wel een vruchtzakje, maar geen vruchtje erin. Dus toen ben ik gecurreteerd, 2 maanden daarna raakte ik zwanger van me 2e en toen ging wel alles goed.

Ik heb 11 februari me eerste echo en dan ben ik als het goed is 7wk zwanger, dus ben benieuwd.
Ik ben nu ook helemaal niet misselijk, alleen een beetje moe en kortademig, terwijl dat bij me vorige 2 zwangerschappen wel zo was, dus dan is het helemaal zo vreemd..dus afwachten maar.

Heb je al naar een verloskundige gebeld? Dan kunnen ze jou exact vertellen wanneer je je eerste echo/controle krijgt.

Succes!!

Groetjes Bernice

Hoi Bernice,

Dank voor je reactie! Ik denk dat ik dan zondag of maandag aan mijn 5e week begin (ik weet vrij nauwkeurig wanneer ik zwanger ben geraakt).

12 weken, dat duurt nog zooo lang! Nou ja, als alles maar goed gaat en gezond is! Dan wil ik wel wachten tot ik een ons weeg!

Dat kortademige heb ik ook, extreem, maar wel dat ik sneller buiten adem ben dan normaal. Met mijn conditie is niets mis, maar vanmiddag stapte ik zowat duizelig en misselijk van de fiets!

Ik ga morgen naar de huisarts bellen en dan kijken naar welke verloskundige ik kan. Deze kun je geloof ik wel zelf kiezen toch? Nou, zij zullen wel een lijstje met adressen hebben...

Voor jou is het dus al de 3e keer, begint het dan al meer te wennen? Voor mij is alles zo nieuw, ik ben er ook helemaal vol van (denk bijna nergens anders meer aan!).

Groetjes Blossom

Hai Blossom,

Nou heel spannend voor jou ook.

Dit is eigenlijk al mijn 5e zwangerschap, het is 2x misgegaan, dus hoop dat bij deze alles goed is, kan niet wachten tot de 11e.

Ja, het blijft toch een wonder een baby in je buik, heel spannend vind ik het.
Maar ik wacht het allemaal af, wanneer ik het hartje hoor kloppen, ben ik pas gerustgesteld.
Maar ik blijf positief en het komt allemaal wel goed.

Meestal mag je zelf een verloskundige uitkiezen, waarschijnlijk eentje bij jou in de buurt.

Ja en je 1e is altijd heel spannend..alles is nieuw. Dus geniet ervan meid.

Hou me op de hoogte van de veranderingen in je lichaam en je zwangerschap.

Misschien kunnen we mail adressen uitwisselen en elkaar mailen, lijkt me heel erg leuk.

Ik hoor het wel van je.

Groetjes, Bernice

Hoi Bernice,

Ja ik geniet er ook echt van hoor! Ik ben er zo blij mee. Ik vind het nog wel onwerkelijk en ik wil ook echt de eerste echo afwachten voor ik het aan mensen vertel, er kan gewoon nog zoveel mis gaan.

Mailen lijkt me leuk, maarreh... hoe doen we dat subtiel zonder dat je je emailadres op het forum hoeft te zetten?

Juist omdat ik het nog aan niemand verteld heb, maar ik er wel helemaal vol van ben en behoefte heb aan ervaringen uitwisselen, is het erg leuk om met lotgenoten te mailen!

Groetjes Eline

Terug
Bovenaan