Hallo,
Zal me even netjes voorstellen.
Ben 25 jaar, en heb helaas ernstige endometriose (verklevingen). En net als jullie een grote kinderwens.
Al jaren lopen wij in ziekenhuizen om te proberen de pijn van de endometriose zoveel mogelijk te onderdrukken (voorzover dat mogelijk is)
En proberen te voorkomen dat het niet nog erger zou worden, aangezien wij nog niet samen woonde, en nog niet met kinderen bezig waren.
Toen we het gingen proberen om zwanger te worden, werd de endometriose erger en pijnlijker
Dus were terug naar het ziekenhuis, en we kregen te horen dat het zo erg is geworden dat het nu ook op meerdere plaatsen zit. En het spontaan zwanger zat er niet meer in, we moesten met ivf gaan beginnen.
En nu mogen we eindelijk vrijdag komen voor een uitgangsecho, en als alles goed is zaterdag beginnen te prikken met puregon.
Ik vind het allemaal erg spannend en eng, zit vooral tegen de punctie op omdat ik nu al een paar keer heb gehoord dat het behoorlijk pijnlijk kan zijn als je verklevingen hebt.
Zijn er mensen die ook met endometriose ivf hebben gehad??Hoe is dat bij jullie verlopen?
En zijn er nog meer mensen die nu bezig zijn met de ivf?
Verders wil ik jullie allemaal heel veel sterkte wensen met alles !! En hopen dat er veel wondertjes komen!!
***Heel veel geluk toegwenst voor iedereen ***
Groetjess M