Hallo hallo!!

Hallo allemaal,
Ik mag me ook aanmelden als een april mama. Ik zou me even kort voorstellen. Ik ben mamoni en 32 jaar, getrouwd en heb een zoontje van bijna 3 jaar (nog anderhalf week)Afgelopen juni heb ik een miskraam gehad en was vrijwel direct erna weer zwanger van dit wondertje,nu 9 weken. Donderdag de echo gehad en alles zag er prima uit. Pffff, wat een opluchting.Nu moeten we dit weekend besluiten of we een nekplooimeting laten doen. Mijn man vind van wel maar ik ben er nog niet over uit. Lastig hoor. Zag dat er hierover ook al een discussie was gestart dus die ga ik nog maar eens goed lezen.
Groetjes...
 
Hoi mamoni!
Proficiat! En snap je opluchting nu, fijn zeg.
Wat is de reden dat je man het wil?
Ik ben ook 32 en wij zijn bijna zeker dat we geen testen gaan doen. Er zijn zoveel angsten. Eerst is het: ben je wel vruchtbaar, dan is de echo goed,dan is t gezond. En aangezien het was, ja we zijn vruchtbaar want t was de tweede keer raak, dan de echo, ja hij is goed! Door al dit positieve voelen wij ons niet meer zo in spanning. Ik denk ook dat die testen vreselijk zijn! Als er tenminste een vergrote kans op .. Zou zijn. Rompslomp, testen, kosten, onzekerheid.
Succes :)
 
Hoi Sollune,
Bedankt voor je felicitatie. De reden dat mijn man het wel wil is dat hij zeker wil weten dat het een "gezond" kindje is en ik zelf eigenlijk ook wel. Maar heb geen idee wat ik met deze uitslag zal doen mocht het kindje niet "gezond" zijn. Dat weerhoud mij er tot nu toe nog van. Ik zelf werk met mensen met een verstandelijke en lichamelijke beperking en zie dat deze lieve mensen erg gelukkig zijn. Maar alles wordt minder, de zorg bijvoorbeeld.Een kindje met bijv het down syndroom kan natuurlijk niet eeuwig thuis blijven wonen en zal dan ooit naar een woongroep verhuizen (wordt er ook niet beter op). Mochten wij er ooit niet meer zijn dan zal ons zoontje zich altijd verantwoordelijke voelen over zijn broertje of zusje. Kindjes met down hebben een grote kans op een hart/maag en darm afwijking. Deze kinderen hebben gewoon heel veel zorg nodig.Maar het is ook zo dat elk kind wat in je buik groeit een wonder is en dat hij/zij hier ook welkom is en waar ook veel van gehouden zou worden.Ik weet het gewoon nog echt niet. Dus ik ga nog heel goed nadenken de komende dagen.Ik hoop dat ik nu niemand voor het hoofd stoot door wat ik hier nu plaats. Dat is absoluut niet mijn bedoeling.
Groetjes
 
Gefeliciteerd!! Welkom bij de aprilmama`s! Het groepje wordt steeds groter, leuk!! Zet je jezelf er even bij in het lijstje? Hebben we mooi alle datums op een rijtje :)
 
Terug
Bovenaan