hallo monique 2

Hallo monique!

Ik lees net in een berichtje dat jij ook uit veghel komt!
Wat leuk, ik dus ook.
Ben Carlijn, 24 jaar en bijna 30 wkn zwanger van mijn eerste kindje.
Ben benieuwd of ik jou ken!
Woon je altijd al in veghel?
Ik sinds 3 jaar!
Liefs carlijn
 

Hoi Carlijn,

Wat grappig.

Ik woon eigenlijk mijn hele leven al in Veghel. Op 2 jaar  na, toen heb ik in Helmond gewoond (2001-2003).

Waar woon jij in Veghel? Ik woon in Veghel-Zuid, vlakbij de Microhal en basisschool De Vijfmaster.

Ben jij ook onder behandeling bij Verloskundige Calamaris? En waar heb jij je kraamzorg geregeld, ik bij VDA in Veghel.

 
Groetjes Monique2, 19 weken en 5 dagen zwanger van de 1ste
 
Hoi Monique.

Ik woon in de bloemenwijk, tussen de speeltuin en de weg naar helmond!
Ik zit niet meer bij Calamaris maar bij de gyneacoloog in Veghel, mag niet thuis bevallen ivm een hernia.
Woon hier nu drie jaar samen met Marco, hij is 27 jaar en de ene helft van een eeneiige tweeling. Misschien ken je hem wel?
Zijn broer woont ook op het zuid.
Liefs Carlijn
 
Hoi Carlijn,

De naam Marco zegt mij eerlijk gezegd niets. Misschien zegt de  naam van zijn broer of zijn achternaam me meer. En waar heeft hij op school gezeten??

Jammer dat je i.v.m. je hernia niet thuis kunt bevallen. Ik kies er bewust voor om in het ziekenhuis te bevallen. Dat geeft mij gewoon en rustgevender en prettiger gevoel. Mag ik vragen bij welke gyn je onder behandeling bent? Ik ben ongeveer 'n ½ jaar onder behandeling geweest bij mw. Steemers. Had wat problemen om zwanger te worden. Wij zijn er een jaar mee bezig geweest en uiteindelijk is het toch gelukt.

Hoe is je zwangerschap tot nu toe verlopen? Heb je veel last gehad van kwaaltjes of iets dergelijks? Ik heb alleen last gehad, en nog steeds, van vermoeidheid. Om 16.15 uur duik ik even mijn bed in en 's avonds lig ik er ook meestal vroeg in. Maar verder mag ik in mijn handjes klappen, nergens last van gehad. Sinds een paar dagen voel ik de kleine nu ook schoppen, dit is echt een geweldige belevenis. Weet je al wat het gaat worden, een jongen of een meisje? Of wil je dat niet weten. Wij hebben ervoor gekozen om het niet te willen weten. Het blijft een verassing.

Groetjes Monique
 
Hoi Monique.
 
Net een heel verhaal getypt en dan wis ik het. GRR.
Poging twee!!
Met mijn zwangerschap gaat het eigenlijk heel goed. Alleen heb vanaf de 18 weken een hernia en het is niet bekend of dit toeval is of met de zwangerschap te maken heeft.
Ik lig vanaf die tijd dus bijna de gehele dag in bed, zoveel mogelijk plat.Ben nu 30 wkn en ga me vervelen!  En plat liggen gaat steeds moeilijker omdat ik veel last heb van maagzuur. Het kindje zit namelijk erg hoog en is erg groot.
De gynecoloog zegt dat ie het niet beter kan hebben dan met een moeder die heel de dag ligt, dan groeit die kleine wel.
Mijn gyn is trouws Dkt van de Zwam, een hele leuke en rustige arts, ook een vrouw, dat vind ik wel fijn.
Leuk dat je het kindje voelt bewegen, heel speciaal.
die van mij voel ik nu heel erg veel, een druk kind, dan gaat mijn hele buik op en neer!
Vind ik wel gezellig.
Wij weten ook niet wat het gaat worden een jongetje of meisje. Ben wel steeds nieuwsgieriger.Bij de gyn krijg je elke keer een echo en ik moet me inhouden niks te vragen!! Denk zelf een meisje, heb jij ook een gevoel wat het gaat worden bij jullie?
Liefs Carlijn
 
Hoi Carlijn,

Ik heb nu nog geen flauw idee wat het gaat worden. Misschien dat ik daar later in de zwangerschap wat meer van ga denken.

Op dit moment hebben wij 4 nichtjes in de familie. Een neefje (dus een zoon voor ons) zou erg leuk zijn. Maar eigenlijk maakt het ons helemaal niets uit, als het maar gezond is. Lekker cliché.

Kan me voorstellen dat het heel vervelend is als je "verplicht" bent om de hele dag plat in bed te liggen. Maar voor mij zou het af en toe een verademing zijn om de hele dag in bed te mogen liggen. Maar van nu tot aan de bevalling zou inderdaad heel erg gaan vervelen. Je vriend zorgt natuurlijk goed voor je. Sapjes klaarzetten, DVD-tjes, boeken, e.d. Dat is misschien een klein voordeel, dat je verzorgt en verwend wordt.

Hoe reageerden ze eigenlijk op je werk toen je vertelde dat je niet meer kon werken i.v.m. je zwangerschap? Ik ga nu dus iedere dag 1 uurtje eerder naar huis i.v.m. de vermoeidheid. Maar heb al aangegeven dat als dit niet werkt ik ½ dagen wil gaan werken. Daar was mijn werkgever niet zo blij mee, maar hij heeft geen keus. Onze gezondheid gaat natuurlijk voor mijn werk.

Groetjes Monique
 
Hoi Monique!

Hoe is het ermee?
Vandaag ben ik 30 weken vind het een hele mijlpaal!!
Om op je vraag in te gaan over het werk, mijn werkgever reageerde heel begrijpend gelukkig. Ik heb al langer rugklachten, altijd gewoon doorgewerkt, maar voelde dat het nu echt niet goed zat, omdat ik door mijn benen zakte.
Dat heb ik ook tegen haar gezegd en ben eerder weggegaan om naar de huisarts te gaan en vanaf toen niet meer gewerkt! Ik werk 100% als verpleegkundige in het ziekenhuis dus daar waren ze niet blij mee maar kreeg alle begrip, wat niet kan dat kan niet!!
Als ik jou was zou ik echt aan mezelf en mijn kindje denken. Als je werkgever moeilijk doet hierover zou ik een afspraak met je bedrijfsarts maken. Die bekijkt dan samen met jou wat je wel en niet kunt en geeft een advies aan jou en aan je werkgever.
Blijf jij straks werken als de kleine er is? Ik ga 60% werken vooral in de avonden en weekenden, dan kan mijn vriend een hoop opvangen. Het kindje gaat dan nog drie dagen per maand naar het kinderdagverblijf van sporrtrend.

Liefs Carlijn
 
Goedemorgen,

Je ligt precies 10 weken voor op mij met je zwangerschap. Vandaag ben ik precies 20 weken zwanger. De 1ste helft is voor mij voorbij, op naar de 2de helft.
Ik kijk enorm uit naar het moment dat ik de kleine spruit in mijn armen mag houden, maar moet nog even geduld hebben.

Eerst gaan we eind juli nog een weekje met vrienden naar Frankrijk. In totaal moet ik nu nog 16 weken werken. Ja, ik ben al aan het aftellen.

Wat mijn werkgever betreft, daar heb ik gewoon schijt aan. Ik doe wat ik belangrijk vindt voor mij en de kleine. Ik kan het hem ook niet al te veel kwalijk nemen. Hij heeft nog totaal geen ervaring met zwangere werknemers. Ons bedrijf bestaat in totaal uit zeven vestigingen. Dus mijn werkgever moet zijn informatie/kennis hierover bij andere inwinnen. Normaal is hij heel flexibel. Misschien krijgt hij nu andere adviezen van zijn collega's van de andere vestigingen. Ik wacht gewoon af en ga anders volledig de ziektewet in, dan hebben ze alleen maar meer problemen.

Na mijn zwangerschap heb ik aangegeven dat ik van 40 uur per week (5 dagen van 8 uur) terug wil naar 16 uur per week (2 dagen van 8 uur). Mijn werkgever is verplicht om medewerking te verlenen zodat ik parttime kan gaan werken, het aantal uren gaat alleen in overleg. Maar ik verwacht hier geen problemen mee. Ik heb al voorgesteld om een parttimer erbij aan te nemen. Hij heeft wel al een vervangster voor mij geregeld tijdens mijn zwangerschapsverlof. Ik totaal ben ik 4 ½ maand thuis. Als ik weer ga werken gaat mijn schoonmoeder, deze 2 dagen,  oppassen. Ik kan heel goed met haar overweg en we staan grotendeels op een lijn wat de opvoeding betreft, dus ik kan mijn kleine spruit met een gerust hart bij haar achterlaten. Mijn man werkt ook 40 uur per week, maar hij begint eerder en is dus eerder thuis. Mijn schoonmoeder woont nog geen 5 minuten van ons vandaan dus mijn man haalt dan de kleine op.

Verder nog gefeliciteerd met je mijlpaal. Kijk je uit naar de bevalling en de komst van je kindje of wil je nog niet aan de bevalling denken?? Ik kan nog echt niet kijken naar programma's als de bevalling. Afgelopen weekeinde hebben we een documentaire gezien op National Geograpic over de ontwikkeling van de kleine in je buik. Van bevruchting tot bevalling. Dit was supermooi om te zien, maar de bevalling hadden ze van mij nog achterwege mogen laten. Daar wil ik voorlopig nog niet aan denken.

Groetjes Monique
 
Terug
Bovenaan