Goedemorgen,
Je ligt precies 10 weken voor op mij met je zwangerschap. Vandaag ben ik precies 20 weken zwanger. De 1ste helft is voor mij voorbij, op naar de 2de helft.
Ik kijk enorm uit naar het moment dat ik de kleine spruit in mijn armen mag houden, maar moet nog even geduld hebben.
Eerst gaan we eind juli nog een weekje met vrienden naar Frankrijk. In totaal moet ik nu nog 16 weken werken. Ja, ik ben al aan het aftellen.
Wat mijn werkgever betreft, daar heb ik gewoon schijt aan. Ik doe wat ik belangrijk vindt voor mij en de kleine. Ik kan het hem ook niet al te veel kwalijk nemen. Hij heeft nog totaal geen ervaring met zwangere werknemers. Ons bedrijf bestaat in totaal uit zeven vestigingen. Dus mijn werkgever moet zijn informatie/kennis hierover bij andere inwinnen. Normaal is hij heel flexibel. Misschien krijgt hij nu andere adviezen van zijn collega's van de andere vestigingen. Ik wacht gewoon af en ga anders volledig de ziektewet in, dan hebben ze alleen maar meer problemen.
Na mijn zwangerschap heb ik aangegeven dat ik van 40 uur per week (5 dagen van 8 uur) terug wil naar 16 uur per week (2 dagen van 8 uur). Mijn werkgever is verplicht om medewerking te verlenen zodat ik parttime kan gaan werken, het aantal uren gaat alleen in overleg. Maar ik verwacht hier geen problemen mee. Ik heb al voorgesteld om een parttimer erbij aan te nemen. Hij heeft wel al een vervangster voor mij geregeld tijdens mijn zwangerschapsverlof. Ik totaal ben ik 4 ½ maand thuis. Als ik weer ga werken gaat mijn schoonmoeder, deze 2 dagen, oppassen. Ik kan heel goed met haar overweg en we staan grotendeels op een lijn wat de opvoeding betreft, dus ik kan mijn kleine spruit met een gerust hart bij haar achterlaten. Mijn man werkt ook 40 uur per week, maar hij begint eerder en is dus eerder thuis. Mijn schoonmoeder woont nog geen 5 minuten van ons vandaan dus mijn man haalt dan de kleine op.
Verder nog gefeliciteerd met je mijlpaal. Kijk je uit naar de bevalling en de komst van je kindje of wil je nog niet aan de bevalling denken?? Ik kan nog echt niet kijken naar programma's als de bevalling. Afgelopen weekeinde hebben we een documentaire gezien op National Geograpic over de ontwikkeling van de kleine in je buik. Van bevruchting tot bevalling. Dit was supermooi om te zien, maar de bevalling hadden ze van mij nog achterwege mogen laten. Daar wil ik voorlopig nog niet aan denken.
Groetjes Monique