Hallo. Zijn er nog meer 35-jarigen?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Ik vroeg me gewoon eens af of er nog meer meiden zijn die rond de 35 zijn en bezig zijn voor het eerste kindje.
Als ik al die leeftijden achter de namen zie staan, voel ik me stokoud, hahahaha.

Het valt dus reuze mee hier in Nederland. Want Nederland staat er toch om bekend dat vrouwen laat zwanger worden?

Oké de wens een kind te krijgen is op iedere leeftijd even groot. Maar het is soms (gevoelsmatig) toch anders of je 22 of 35 bent, lijkt me.
De biologisch klok tikt immers gewoon door.

Ben gewoon eens reuze benieuwd.

Groetjes,

SUUS

Hoi Suus

Je hebt helemaal gelijk wat je gevoel betreft. Ik voel me ook zo oud  als ik al die leeftijden zie.
Nou, ik ben dus 37. Sinds augustus bezig voor mijn eerste kindje. Ben gewoon nooit de juiste tegengekomen. Heb ook nooit het verlangen gekend naar een kind om die reden. Maar nu heb ik een ontzettende lieve vent en onze wens is een kindje. Mocht het niet lukken, we kunnen ons daar dan ook bij neerleggen. We zijn al erg blij met elkaar. Helaas heb ik al wel een mk gehad in januari dit jaar en weet dus hoe het voelt zwanger te zijn en dan.....sja dan wil je het helemaal weer worden!!
Nee hoor ik vind je helemaal niet te oud....pffff wat is oud? 80 toch? En Ons Lieve Heer laat ons niet voor niets vruchtbaar zijn tot ons 50e toch??
Wel hebben mijn vriend en ik gezegd dat als het niet meer lukt, we er ook mee stoppen. Maar voorlopig proberen we nog even.

Groetjes Jeannette

Hoi suus,

Nou ik ben dan nog geen 35, maar 32 dus het komt in de buurt vind je niet?
En ook bezig met proberen zwanger te worden van het eerste kindje.
Vanaf vorig jarig augustus bezig en helaas nog niet gelukt.

Groetjes Alice

Hoi,

Nee, ik ben zo'n 'broekie' van 26. Bij de verloskundige vonden ze me jong toen ik voor de eerste keer kwam tijdens m'n eerste zw.schap, toen 25. Ik vond mezelf erg gemiddeld eigenlijk....
De gemiddelde leeftijd ligt op zo'n 30 jaar en voor HBO en WO opgeleide vrouwens zelfs rond de 32! Aangezien ik tot die laatste groep behoor ben ik eigenlijk wel jong...

Maar eh, weet je wanneer je volgens mijn oma echt oud bent?! Als je eerste kleinkind aankondigt zwanger te zijn .

Groetjes,
Marije

Ik ben 24

van mijn eerste was ik 22 maar dat was ook niet leuk

ik vond het geweldig om een "jonge"moeder te zijn

en heb altijd gezegd dat ik "jong" moeder wilde zijn

Mijn zussen waren ook allebei over de 30

(Ik ben een nakomeling)

Maar er kwamen familieleden en andere mensen

naar me toe van oh zeker een foutje terwijl het echt gepland was

of ze zeiden het tegen me ouders dit deed echt pijn.

groetjes natasja

maar ja

hoi suus,
hh, bij mij vergeleken ben je nog piep hoor.  Ik heb er welliswaar al een stel op de wereld gezet,maar we proberen er nogmaals eentje bij te krijgen. maar je hebt gelijk, leeftijd speelt absoluut een rol. was ik bij mijn eerste echt nog hartstikke jong, dacht ik niet echt na over het wel of niet zwanger kunnen raken, mogelijke problemen die zouden kunnen ontstaan, is dat bij het ouder raken veel meer om de hoek komen kijken. ik ben bijna 43 nu. dus er zitten nogal wat haken en ogen aan nu. maar goed, we proberen het gewoon. voor mijn (2e) man zou het fantastisch zijn. we hebben nu samen een prachtige dochter van ruim 9 maanden. ging ook niet echt van een leien dak, maar het is het absoluut waard geweest. het verschil in leeftijd met de andere kinderen is royaal. en eerlijk gezegd had ik niet jaren geleden nooit gedacht. maar ja, je weet soms niet hoe het leven loopt hé? Maar  als het nu  toch nog een keer zou lukken,  zou toch echt een kadootje zijn. want spannend blijft het hoor!

hoi Suus en de rest!

Nou weer eentje dus ik ben 34 jaar en ook wij gaan voor ons eerste kindje, ik ben in dec 2003 gestopt met de pil en in maart 2004 zijn we echt gestart dus nu een jaar geleden we zitten nu in ronde 15 en we zijn in oktober naar de dokter geweest om eens te kijken of er iets was dat een zwangerschap in de weg stond. Dat was een spannende tijd maar ook een opluchting toen bleek dat het zaad van mijn man heeel goed . was en ook bij mij liep het allemaal goed maar we zijn toen wel afgelopen januari naar de gynaecoloog gegaan om daar weer verder te kijken.

De eerste keer was een informatief geprek over mijn cyclus etc en de tweede keer kreeg ik een inwendige echo om te zien of er een eitje zou gaan springen en dat was gelukkig ook het geval ook keek ze naar het slijm in de baarmoeder dat was er ook en ze was echt erg tevreden, we moesten de avond ervoor vrijen en ze heeft toen wat weggehaald en ze keek onder de microscoop en ze zei nou dat ziet er   errruggg goed uit!! want ze kijken dan of er zaadcellen aanwezig zijn in het slijm en dat was het geval (ze noemen dit een samenlevingstest voor degene die dit niet mochten weten)   de gyn, een vrouwelijke   vertelde dat je vaak 2-3 zaadjes ziet als je onder de loep kijkt maar bij ons zag ze er wel 100!!!! dus echt erg veel we mochten daarna ook zelf kijken en dat was mooi en interessant want je ziet dan echt die zaadjes bewegen alsof het kikkervisjes zijn, zo apart!! ook mijn bloeduitslagen met hormonen waren goed en ook de bloedtest met het gehalte dat je hebt als er een eisprong heeft plaatsgehad was hoog om zwanger te worden dus ze was overal erg tevreden over.

Maar ja ik was niet zwanger geworden in bijna een jaar en heb dus in febr een HSG onderzoek gehad en ze heeft toen mijn eileiders schoongespoten ze noemen het ook wel een baarmoederfoto het was geen lolletje en op het 'hoogte punt' van het doorspuiten was het wel pijnlijk hoor, maar daarna vertelde ze dat ze wel erg veel kracht had moeten zetten en je zag ook mijn eileiders op de rontgenfoto want er is ook een rontgenarts aanwezig en ze zei dat ze wel dacht dat er iets in de 'weg'had gezeten bv een slijmpropje nou ik dacht dat aan de pijn te voelen poeh poeh maar het is dus niet voor niks geweest dat onderzoek en ik heb nu dus extra veel kans om zwanger te worden hierna en zeker omdat de rest er zo goed uitziet dus we moeten pas over een half jaar terug komen eind augustus dus het is nu  wel spannend allemaal!!!

De eerst maand erna was het niks en ik zit nu weer in mijn 'wachtperiode'op 7 april!! weten we meer! meestal duurt het een maand of 3-4 dat het dan raak is dus ik wacht nu met spanning af !!

nou een heeeeel verhaal maar ik dacht dan weten jullie meteen hoe het zit er zijn nu best veel 'nieuwe' en dan is het fijn om te weten hoe het met iedereen is ja toch!!!

nou hoop op een reactie van jullie en ook jullie heel veel succes hoor!!! hebben jullie al dingen moeten ondergaan in het ziekenhuis??

succes! groetjes Chili 34 jr ronde 15 eerste kindje

Hoi Suus,
Ook ik was 35 toen ik zwanger raakte. Inmiddels hebben we een dochtertje en hopen we op een broertje of zusje voor haar. Ik hoor om mij heen alleen maar van 30 plussers die kinderen krijgen dus ik voel me niet echt een uitzondering, al ben ik inmiddels wel bijna 37.

Terug
Bovenaan