Hallo!!

Hoi ik ben Maroesca, moeder van 2zoons Brendan bijna 3jr en Dylan 8mnden.En ben op zoek naar andere ouders die ook getrouwd zijn met een niet Nederlander. Ik ben al 4jr gelukkig gtrouwd met een Roemeen,Alin. En woon op het moment in Ierland.Groetjes
 
hoi

ik ben kristel en ik ben 27 en ik ben getouwd met saman en hij is koerdisch en komt uit noord Irak. hij is de man van mijn dromen en ik ben er heel gelukkig mee.we hebben een eeneiige tweeling jongens van 5 maanden ze zijn van 12-03-2005.
ik woon in eindhoven.  ik vind het jammer dat er soms zo negatief gekeken wordt naar een gemengt huwlijk vooral omdat mijn man moslim is, en vooral nu met al die aanslagen. maar wij zijn gelukkig en dat is belangrijk.

groetjes kristel 2lingmama
 
Hoi,ik weet precies wat je bedoelt!Alin en ik zijn vrij snel getrouwd, 10maanden na ik hem leerde kennen. En iedereen had een mening, vooral negatief, zo van hij wil via haar een verblijgsvergunning.En ja dat heeft hij gehad, maar 5jr en 2kids later zijn we nog steeds gelukkig samen.T leuke vind ik,je kunt bij t opvoeden van je kids t leuke van 2culturen nemen.En mijn kids leren 3talen,Roemeens,Nederlands&Engels doordat we nu in Ierland wonen.En t eten!!!Dan is onze Nederlands eten best saai. Al vindt hij zuurkool heerlijk.
Groetjes Maro,Brendan,Dylan&Alin
 
hoi

wij woonde na 4 maanden samen en dat is ook snel en we zijn nu bijna 2 jaar getrouwd.
ja  elke dag nederlands eten is ook niet lekker maar lekker gemengt.
saman had net een status nederlander gekregen toen wij een maand verkeering hadden. en ik kreeg ook zulke dingen te horen hij zal het voor een paspoort doen maar dat had hij al. onze kinderen leren eerst nl en dan koedisch erbij dat ze de familie kunnen spreken aan de telefoon maar dat gaat ook heel goed in het engels ik spreek maar een paar zinnen koerdisch. maar ja dat zien we later nog wel. het is wel zo dat wij het gelukkigste zijn van de hele familie en ze blijven commentaar houden ook toen de kindjes een paar weken waren en we gingen toen naar oma en dat ze tegen mij zeiden jou man help toch wel mee he want in die cultuur zit de man aallen maar te commenderen en die doen niks met de kinderen en het huishouden.
maar dat heb ik ze meteen duidelijk gemaakt dat dat niet zo was.
maar je leert wel heel veel over de andere cultuur  en dat vind ik leuk dat ik zelf weet wat de vooroordelen zijn en dat ze gewoon niet kloppen

groetjes kristel 2lingmama  
 
Hi,

Ben je al op vakantie geweest naar zijn land?Ik ben net terug van 10maanden in Roemenie.Wat een geweldig mooi land&altijd een goed excus om terug te gaan.En de armoede valt best mee.Ja op TV zie je al die lelijke gebouwen,maar die zijn van de staat,dus slecht onderhouden.Maar binnen bij de mensen thuis is t net zo als bij ieder ander in Nederland.Oke in sommige dorpjes is te anders.Maar in t algemeen.Ik ben daar bevallen van de jongste,Dylan.En t is anders,mensen verklaarde me voor gek dat ik daar ging bevallen.maar wel beter. Ik lag 6dagen in t ziekenhuis,verzorging puur op mijn en Dylan gericht.Alleen is  de baby niet bij maar zie je m elke 3uur voor een voeding&snachts heb je een pauze van 5uur. Ik kwam dus thuis met een pasgeboren baby die meteen geweldig sliep.Heerlijk!!!! Een wijze les voor Nederland en Ierland.En zijn fam.is zo anders dan een Ned.schoonfamilie.Zo warm, schrok er eerst van.Haha dat ken ik de gelukkigste van de fam.Heb 3gescheide zussen&1broer, maar ik........En van mn zussen is zelfs goed jaloers,  ze mag Alin dus ook niet.Ik ben te veranderd.Nee, ik ben eidelijk gelukkig.Hoe is t als moeder van een tweeling?Druk?Ze hebben wel altijd elkaar.Daarom hebben wij 2kids kort op elkaar genomen.Twee jongens,dus het is  auto racebaan hier,haha.
Groetjes Maroesca,Alin,Dylan&Brendan
 
hoi

ik moet er op dit moment niet aan denken om in irak te zitten met de oorlog en met die hitte het is daar nu +/_ 50 ºc en niet echt verstandig met 2 kleintjes
mijn man is 2 jaar geleden voor het laatst in irak geweest en dat was omdat zijn vader was overleden.
ik moet wel zeggen dat de dokter daar een goede opleiding hebben gehad maar door de oorlog zijn de ziekenhuizen daar bouwvallen geworden en ze hebben niet veel steriele dingen dus als je daar komt te liggen . maar ik bewonder het van jou dat je in roemenie bent bevallen het zal daar beter zijn als in irak.
maar ja het is daar dan ook geen oorlog meer alleen wat armer als hier.
maar idd met een 2ling is heel druk maar als ze slapen heb ik ook weer rust word alleen gek als ik buiten loop ben net een efteling atractie iedereen wil kijken. maar ja went ook wel (eigenlijk niet)
alles komt goed

groetjes kristel 2lingmama
 
Hi,gaat al een paar dagen niet zo goed hier,ben wat ziekig.Denk dat t t zo snel veranderen van t weer is hier.Dan is t weer warm&dan steenkoud.
Maar hoest daar?Irak is weer erg populair aan t worden met vakanties.Dus had t zo gek niet gevenden.Maar inderdaad 50graden,dan moet je eigenlijk binnen blijven met kleine kids,met aircondintion op 10.Ik heb de winter meegemaakt in Roemenie,min 30.Ben lekker warm binnen gebleven met Dylan.Was soms best moeilijk,hou ervan op er op uit te gaan. En ja de oorlog in Irak,zou ik ook eng vinden.Was je man lang niet terug geweest?Voor Alin was t 4jr geleden.de 1ste keer in 6jaar.Was best emotioneel. Zodra t veilig is zou ik als ik jou was zeker naar Irak gaan,schijnt heel mooi t zijn,maar daar heb je van je man vast al van alles over gehoord.En luister zeker niet naar meningen ven n anderen die er niks van weten.Spreek uit ervaring. In Ierland is t heel normaal een 2ling wandelwagen.Maar mestaal zijn t 2kids die snel na elkaar geboren zijn,zo als mijn kids.Maar ook in Roemenie is n 2ling wagen een atractie.Ze vroegen me steeds of ze 2ling waren.  Terwijl Dylan toch echt nog op een baby lijkt en Brendan al een echt kleine kerel is???Ik ga naar een baby en peutergroep en daar is een moeder met een kind uit 2003,1 uit 2004 en num r komt nog dit jaar.En allemaal bewust voor gekozen.Maar zij heeft een au-pair en al. Wauw je spreekt een beetje Koerdish.Is t een moeilijke taal?Ik spreek door mn 10maanden in Roemenie een beetje Roemeens.Maar al de Roemenen hier begrijpen me,al is mn grammatica niet correct.Er i s een hele grote Roemeens gemeenschap hier.Erg gezellig,vooral hun barbeques.Ik ga weer even rusten.
Groetjes Maroesca,Alin,Dylan&Brendan
 
Hi,gaat al een paar dagen niet zo goed hier,ben wat ziekig.Denk dat t t zo snel veranderen van t weer is hier.Dan is t weer warm&dan steenkoud.
Maar hoest daar?Irak is weer erg populair aan t worden met vakanties.Dus had t zo gek niet gevenden.Maar inderdaad 50graden,dan moet je eigenlijk binnen blijven met kleine kids,met aircondintion op 10.Ik heb de winter meegemaakt in Roemenie,min 30.Ben lekker warm binnen gebleven met Dylan.Was soms best moeilijk,hou ervan op er op uit te gaan. En ja de oorlog in Irak,zou ik ook eng vinden.Was je man lang niet terug geweest?Voor Alin was t 4jr geleden.de 1ste keer in 6jaar.Was best emotioneel. Zodra t veilig is zou ik als ik jou was zeker naar Irak gaan,schijnt heel mooi t zijn,maar daar heb je van je man vast al van alles over gehoord.En luister zeker niet naar meningen ven n anderen die er niks van weten.Spreek uit ervaring. In Ierland is t heel normaal een 2ling wandelwagen.Maar mestaal zijn t 2kids die snel na elkaar geboren zijn,zo als mijn kids.Maar ook in Roemenie is n 2ling wagen een atractie.Ze vroegen me steeds of ze 2ling waren.  Terwijl Dylan toch echt nog op een baby lijkt en Brendan al een echt kleine kerel is???Ik ga naar een baby en peutergroep en daar is een moeder met een kind uit 2003,1 uit 2004 en num r komt nog dit jaar.En allemaal bewust voor gekozen.Maar zij heeft een au-pair en al. Wauw je spreekt een beetje Koerdish.Is t een moeilijke taal?Ik spreek door mn 10maanden in Roemenie een beetje Roemeens.Maar al de Roemenen hier begrijpen me,al is mn grammatica niet correct.Er i s een hele grote Roemeens gemeenschap hier.Erg gezellig,vooral hun barbeques.Ik ga weer even rusten.
Groetjes Maroesca,Alin,Dylan&Brendan
 
Terug
Bovenaan