hallo

ik zit ook  de praktische kant te overdenken.met de spullen zal t wel loslopen,die kun je voor beide gebruiken en de kleertjes kunnen doorschuiven en een 2e ledikantje kun je op marktplaats kopen voor een paar tientjes.wat mij lastiger lijkt is met 2  niet/nauwelijks lopende kids alleen naar de winkel of op visite  ??lopend gaat nog wel,baby in de buikdrager(kan de eerste 6 weken trouwens ook nog niet eens)  en dreumes in de buggy.maar met de auto..??ik loop met alleen boas al te hannessen.naar de supermarkt gaat nog,dan parkeer ik de maxicosi op de winkelwagen.maar als ik naar een andere of meerdere winkels ga of ergens op bezoek dan laad ik de kinderwagen in de kattenbak.
misschien zal ik toch wat minder ondernemend moeten worden dan en wat meer thuisblijven.en als ik dat niet volhoud toch maar een dubbele buggy die ook in mn auto past ofzo..
ik ben erg benieuwd naar verhalen van ervaringsdeskundigen,maar die hebben het idd schijnbaar nog al druk,zoals eveline al zei haha..
misschien moeten we er toch nog eens over na denken?
groetjes kari

Hoi,

Mijn zusje en ik schelen ook nog geen 13 maanden in leeftijd.  En inderdaad, mijn moeder vertelde altijd dat je de eerste 1,5 jaar bijna nergens kwam. Als de één sliep was de ander wakker en omgekeerd. En als we wel wakker waren, was het een enorm gesjouw (nou waren de wandelwagens 25 jaar geleden natuurlijk ook nog niet zo geweldig...). Bovendien was mijn zusje ook geen gemakkelijke baby. Máár (ja, er is gelukkig ook een maar!) ze zegt ook dat als je die eerste 1,5 jaar doorkomt het juist heel makkelijk is om je kindjes snel na elkaar te krijgen. Je hoeft je baby immers niet uit zijn ritme te halen omdat grote broer/zus naar school moet. En als ze gaan spelen, kunnen ze samen spelen. Mijn zusje en ik hielden elkaar altijd bezig, zodat mijn moeder haar handen vrij had. Zij zou het weer zo vlak na elkaar doen, zegt ze altijd. Maar ja, dat zeggen de meeste moeders, ook als er meer leeftijdsverschil is...hihi!

Liefs,

Eveline

wow Eveline,
wat een klein leeftijdsverschil!!! dan zou ik dus deze maand alweer zwanger moeten raken terwijl ik 6 jan. bevallen ben!!! maar wat je zegt, volgens mij is het begin het zwaarst. ik denk dat ik er toch voor ga, niet zo snel als jouw moeder :) (ik zit op een apple, geen smileys hierop), maar toch snel. als ik het zo lees hoef ik die 9 maanden herstel niet af te wachten!

groetjes,
daphne

Ja, 9 maanden lijkt me ook wel erg lang. Aan de andere kant: mij leek de zomervakantie wel mooi om te beginnen. En als het dan niet meteen lukt, zit ik ook zo aan de 9 maanden. Nou is dat natuurlijk toch nog een klein verschil in leeftijd, maar het lijkt nog zooooooo lang. Had Esther vandaag in de draagzak op mijn buik hangen en dat voelde zo vertrouwd, net of ik weer zwanger was. Toen had ik bijna een soort van heimwee, maf he?

Groetjes,

Eveline

Dat had ik nu ook toen ik Quinn in de draagzak voor me had hangen. En hij voelde het ook zo volgens mij, want hij was lekker tevreden en sliep ook in.
Het zwanger zijn is overigens niet echt iets waar ik nou zo weg van was. Dus dat is niet iets waar ik erg naar verlang. Ben superveel ziek geweest, zoals sommigen hier wel weten. En de bevalling was ook heftig, dus tsja...
Het lijkt mij prachtig om nog zo'n hummel erbij te hebben. En dan idd niet teveel leeftijdsverschil. Maar goed.... als je niet meteen aantelt en dan nog de 9 maanden erbij telt dan zit je toch zo op 1,5 jaar er tussen he.
Groetjes Veerle

Ja, 1,5 jaar zit je zo aan.
Het zwanger zijn op zich was ook niet echt mijn hobby, zeker niet de eerste 6 maanden. Ik heb de eerste 6 maanden iedere dag overgegeven. Maar juist de laatste maanden ging het supergoed. Ik was wel veel moe en sliep niet meer zo goed, maar ik vond het zó gezellig. Dus terwijl ik de eerste 6 maanden riep dat ik nooit meer een 2e wilde, vond ik het uiteindelijk de laatste 3 maanden toch nog heel leuk. En ik kan me nu al bijna niet meer voorstellen dat mijn buik zo dik was... Blijkbaar vervaagt de herinnering aan dat misselijk zijn heel snel, want nou wil ik toch wel die tweede!

Terug
Bovenaan