handen niet gewassen

<p>hoi allen,</p><p>Ik ben sinds lange tijd weer eens buiten wezen eten. Mcdonalds om exact te zijn.</p><p>Toen ik thuis kwam bedacht ik me dat ik mijn niet had gewassen voor het eten en ik had overal aangeraakt, zoals deurklinken.</p><p>Nu ben ik bang om iets op te lopen en schadelijk is voor de ongeboren baby(16w). Ik voel me zo stom en kan niet eens slapen. Nu kan ik niet terugdraaien, maar ik moet het ergens kwijt.</p><p>Ik weet dat stress niet goed is, maar ik voel me soms zo schuldig dat ik niet wat oplettender ben.</p><p> </p>

Daar krijtt je baby echt niets van. Niet lullig bedoeld maar dit is wel een heel overdreven reactie, heb je dat vaker? Dat lijkt me erg stressvol. Misschien eens gesprek aangaan met huisarts of verloskundige. Want stress is idd niet goed als je bloeddruk omhoog gaat. Want je druk maken om je handen niet gewast hebben is niet echt een normale reactie. 

Omdat je relatief pril zwanger bent kanIk me voorstellen dat je je sneller zorgen maakt. Dus echt geen enkele redenen om ook nog te denken (zoals soms wordt gesuggereerd) dat je gedachten niet normaal zijn. Je hebt mensen die heel laconiek omgaan met hun zwangerschap en anderen veel serieuzer. Naarmate de zwangerschap vordert en je de baby meer hebt gezien op echo’s en zelfs dagelijks voelt wordt dat steeds minder.

In dit geval is er niets om je zorgen over te maken :)

Dan ben ik blijkbaar echt een varken, want daar denk ik echt nooit overna. En heb 3 gezonde kinderen op de wereld gezet.

Zelfs als je alle adviezen negeert is de kans dat je kindje wat overkomt door bacteriën of wat dan ook heel klein. Dus relax en geniet gewoon van je Mac, ook met ongewassen handen.

Hier nog zo'n varken dan ??‍♀️ Daar denk ik echt nooit over na zeg. Zowel zwanger als niet zwanger haha. Je kindje is 'al' 16 weken dus de moeilijkste periode ben je al voorbij. Sowieso ben ik volgens mij nog nooit in mijn leven ziek geworden van het niet wassen van mijn handen terwijl ik ga eten.. we kunnen als zwangeren tegenwoordig ook heel goed te veel stressen over bacteriën ? 

Terug
Bovenaan