handen niet gewassen

Wauw sorry maar hoe ga je dit in vredesnaam doen als de kleine er is en werkelijk alles in zn mond stopt of aflikt.. Ik was laatst net op tijd maar de kleine zat al met zn mond bij de wc bril.. ;) Als je dit vaker hebt zou ik toch eens overleggen met de huisarts want dit lijkt me niet helemaal een gezond denkpatroon!

Beetje onaardige reacties hoor...

ik herken je gevoel wel hoor. Ik had dit tijdens de eerste lockdowns met corona. Elke deurklink die ik had aangeraakt bleef in mijn hoofd spoken, en ik was niet rustig tot ik mn handen had gedesinfecteerd. dus ik snap je wel.

Maar zoals wel al is gezegd, je baby kan best iets hebben hoor! Jouw lichaam en de placenta filteren ook wel wat en de kans is sws klein dat er idd zodanig slechte bacteriën naar binnen zijn gekomen. Waar je wel op moet letten is rauw vlees en rauwe eieren etc. En zelfs daar is de kans klein ;)

Dus geen zorgen en geniet!

Probeer je wat minder druk te maken over dit soort dingen, het kan echt geen kwaad. Als je jezelf vaker zo druk maakt, dan is het misschien goed om dit met de verloskundige te bespreken. Misschien kan je met haar een lijstje maken met de belangrijkste dingen die echt een risico zijn en dan je partner vragen om daar samen met jou op te letten. Alles wat niet op het lijstje staat, daar hoef je jezelf niet druk omte maken.

Lieverd,
Mensen die hier reageren doen idd beetje overdreven. Maar het is idd egt geen ramp. Het zal je vaker gebeuren. Waar ik nu wel ietsje meer oplet is het ontsmetten in de winkel bij boodschappen doen. Meer ivm corona. Maar verder niet hoor. Geniet lekker van je zwangerschap

Relax!
Je kind zal straks ook vanalles in zijn/haar mond doen. Je kind zal hier niks van krijgen en alleen maar sterker maken. Bacteriën zijn goed. 

Dank jullie wel voor de lieve reacties en het geruststellen! Van sommige reacties moet ik best om lachen. ?
Ik ga inderdaad maar eens met de verloskundige praten. Voor mijn zwangerschap stress ik al best snel om kleine dingen en nu ik zwanger ben is dat nog erger geworden. Ik merk nu wel echt dat het niet gezond is. Als iets maar 1% kans schadelijk zal zijn voor het kindje dan raak ik al in de stress. Terwijl ik zelf bewust van ben dat de kans minimaal is, maar in mijn hoofd bedenk ik van die doomsscenario's en googlen maakt het nog erger. Ik word er zelf ook moe van en weet dat het niet goed is voor het kindje, maar ik heb geen controle over mijn gedachte. Dat is meer het probleem. Ik hoop dat de verloskundige mij verder kan helpen of door kan verwijzen.

Terug
Bovenaan