Handen wassen tijdens/na verschonen

Denk daar eerlijk gezegt niet eens overna tijdens het verschonen. Zelfs bij flink doorgelekte spuitluiers blijven je handen toch gewoon schoon? En anders even een billendoekje gebruiken. Je moet die vieze kleertjes over het hoofdje trekken, dus die handen maken dan echt niet meer uit.
Ik was m'n handen als ik dat nodig vind, dus echt niet altijd. 
Hygiëne is goed hoor, maar niet overdrijven. Van een beetje bacteriën bouwen ze weerstand op

Ik was mijn handen na het verschonen. De kleine ligt dan even in de box bijvoorbeeld. Mocht er poep aan mijn handen zitten dan veeg ik het weg met een billendoekje. Ik heb er geen moeite mee om hem daarna aan te kleden maar ik zal altijd mijn handen wassen voordat ik hem ga voeden!

Ik wil helemaal niemand bang maken en helemaal niks afkeuren. Ook ik heb hier nooit een punt van gemaakt. Dat hele kleine beetje ontlasting wat misschien die ene keer aan je vinger komt deed ik ook met een billendoekje maar...
Nu zwanger van de tweede en in een hele medische molen omdat ik mogelijk een CMV infectie heb doorgemaakt tijdens de bevruchting van dit kindje. Mocht je zwanger zijn wees wel alert hierop. Dit is een virusje wat totaal niet schadelijk is voor jou en je (oudere) kindje maar wel voor een ongeboren kindje. En kan voor ontwikkelingsachterstanden en doofheid of blindheid zorgen. Het word doorgegeven door lichaamsvocht. Dus ook door urine van je oudere kindje.
Wil jullie gewoon alleen bewust maken van dit virus. Ik wist er niks vanaf totdat ik gebeld werd door de verloskundige dat dit uit mijn bloeduitslagen was gekomen. Over het algemeen worden zwangere ook niet getest maar bij mij wel gedaan omdat ik in de kinderopvang werk. 

Ik heb weinig qua tips toe te voegen als het om handen wassen gaat.... maar 1 tip, koop een heerlijk ruikendpompje met handlotion en zet die naast je zeep.. of vul een oude zeeppomp met handlotion... dan doe je het makkelijker op en gaan je handen wat minder snel kapot ?

Mocht het op mn handen komen maak ik het schoon met een billendoekje en desinfectiegel. Daarna neem ik haar mee naar beneden en leg ik haar in de box en was mn handen. Daarna maak ik pas een fles of wat anders.
Ja huilen hoort erbij. Ik ga er niet harder om lopen...

Ik zie het handen wassen net als het handen wassen nadat ik zelf naar het toilet ben geweest. Ik was mijn handen pas als ik helemaal klaar ben. Na het verschonen van de luier en weer aankleden van mijn dochter was ik mijn handen. Niet tussen de luier en aankleden door. 

Al die ouders die zeggen dat ze hun handen niet wassen na t  verschonen. Wassen jullie je handen ook niet als je zelf naar het toilet bent geweest? Ik bedoel, dan zitten je handen toch ook niet onder de plas of poep?
Ik was m'n handen als ik helemaal klaar ben met verschonen en aankleden. Dan gaat ze eventjes in haar bedje. Die halve minuut moet dat wel kunnen toch. Knuffeltje of speentje en voor ze het door heeft dat je weg bent, ben je alweer terug en kan je voeden. 

Terug
Bovenaan