handige hapjes

Hoi mama's,

Ik was net aan het lezen bij de oktobermama's en las daar een handige tip. Als we groentehapjes gaan maken, maken we natuurlijk meer porties. Invriezen in bakjes voor ijsklontjes was daar de tip. Dan kun je makkelijk porties pakken.
Zit nu net te bedenken invriezen als ijsklontjes en dan in een bakje alla iglo groenteblokjes.

Er werd al volop groente gegeten. Er was ook een liefhebber van bruine bonen. Maar Milan aan de bruine bonen klook ons niet goed in de oren. Hij stijgt nu al op van de scheten die hij laat, hihi.

Eerst maar eens de wortel. Wij hadden vandaag knolselderij, gekookt in een bouillonnetje. Zou dat bouillonnetje voor Milan ook kunnen of zou dat te zout zijn?
 
hey meid,
Ben natuurlijk geen expert maar Ik zou wel oppassen met zout.
Ben benieuwd hoe de wortel hem bevalt.
smakelijk eten Milan!
groetjes Hanneke
 
Het zout in de bouillon was inderdaad mijn reden tot twijfel. Misschien maar lekker laten en een keer saaie selderij op het menu zetten.
Ach voorlopig hebben we appel, peer, daarna wortel.

Hoeveel dagen geef jij hetzelfde smaakje om te wennen?

Gr bianca
 
Hoi, ik ben een september mama dus al ervaren hahahaha. Ik geef onze dochter in het begin 3 dagen hetzelfde dus bij niuewe smaken. Bij bekende smaken soms twee keer of doe ik een restje bij een ander bekend smaakje (appels bij bruine bonen, of appels met peer, aardbei met peer etc). Als ze wat moet wennen herhaal ik het gewoon. Ik maak alle hapjes zelf, geen zout toevoegen gewoon koken of stomen in water, in de blender en klaar. Een deel vries ik in in kleine bakjes of ik doe het in een diepvrieszakje in een groter bakje. In het begin deed ik er nog wat flesvoeding bij en als het erg dun is een schepje rijstebloem.

het is echt heel leuken ze lijken dan zoooo groot. Veel plezier november mama's met deze stap.
 
In bouillon inderdaad niet doen :)
Alles lekker saai koken en pureren voor de kleine kaboutertjes.
Handig van die ijsblokjes, beetje hetzelfde als wat ik had gedaan met de BV, dat kan ik dan ook nog doen volgende keer bij gebrek aan bakjes haha!
en bonen... Hmm misschien kunnen ze daar dan wel makkelijker van poepen? Haha!
 
Terug
Bovenaan