Handige spulletjes en (voor de ervaren mama's) miskopen

Ook maar een nieuwe topic van Mickey dan...

Ik word voor de eerste keer mama, dus ben wel benieuwd naar jullie ervaringen..
Heb al flink veel hydrofiele luiers ingeslagen, hoor van alle kanten dat die superhandig zijn! Vraag me wel af waar je dan flanellen luiers voor nodig hebt, die stonden ook op mijn lijstje...

Maar is zo'n speciale luieremmer bijv. ook handig??

Ben benieuwd naar jullie reacties...

xx Mick

hoi ie flanellen   gebruik je voor in de kinderwagen of ledikant of wieg op het hoofd einde. die emmer gebruiken sommigen voor viese luiers te weken of handdoeken na je bevalling doet de kraamverzorgster ze erin ook te weken of de kraam verzorgster gebruikt hem om het badje vol te maken met water of om het er weer uit te krijgen en ze niet het hele badje met water hoefd te tillen wegens haar rug. ja en wat kun je dr  veder mee ik zou het niet weten maar dit deed ze dr bij mij mee of deden we dr zelf mee. neem hem ook mee op vakantie in de camper als plasjes wc s'nacht. maar das voor later haha

Ha ja daar had ik nog niet aangedacht, dat je die luiers daarvoor gebruikt... Ik dacht dat die hydrofiele luiers ook daarvoor waren...

Ik heb een gewone luieremmer gekocht, maar je hebt ook van die speciale, waarbij de luiers in een plastic wokkel oid terecht komen, geen geurtjes ed, met van die navullingen.

Ik had bedacht dat ik de luiers gewoon mee naar beneden neem en in de container gooi, en 's nachts, of luiers met een plasje wel in die emmer kan doen en eenmaal daags leeg kan gooien... Maar goed, misschien toch wel superhandig hoor zo'n luxe emmer...

Mijn ouders hadden een draagdoek, zo'n hele lange die je om je heen wikkelt gekocht, mijn zusje heeft hem eerst gebruikt, maar vond het helemaal niks, terwijl het mij zo gezellig lijkt... Handig ook als ik de hond uitlaat in het park dacht ik...

Hallo Mickey

Hier spreekt een ervaren mamma haha!
Wij hebben toendertijd voor onze zoon wel een emmer gehad, maar alleen gebruikt voor het vullen van het bad. De luiers gaan daar echt in stinken. De luiers nemen we gewoon mee naar beneden en gooien ze in de kliko. Zo'n luxe bak lijkt mij overbodige luxe...

Hydrofiel luiers gebruikte ik overal voor. Afdrogen, als hoofdkussen (dus in kinderwagen en wieg) als spuugdoek (als je baby veel spuugt of als je lang weggaat), later als slab etc. Ik had ze overal liggen. Op de comode, in bed, in de wagen in de box bij ons bed (ook voor lekkende borsten).... Flanellen luiers heb ik echt niet gehad....

Zo'n draagzak. Er zijn mensen die erbij zweren, maar wij vonden het helemaal niets.
Onze zoon is met keizersnee geboren, dus ik kon heb zo niet tillen. Hij was ook nog een zwaar (5kg met geboorte) dus hebben bijna geen gebruik gemaakt van de zak omdat het dan erg zwaar is.

Voetenzak voor maxicosi: als je je baby normaal gesproken in de kinderwagenvervoert en de maxicosi hebt voor in de auto, dan is zo'n voetenzak echt overbodig. Een gewoon dekentje volstaat prima!

Washandjes: het is echt veel lekkerder om je baby met de hand te wassen. Een paar washandjes zijn wel handig als je baby veel gepoept heeft ofzo....

Als me nog meer te binnen schiet, dan meld ik me weer!
Groetjes!
Margo

Soms wel lastig he...bepalen wat handig is en wat niet. Als je echt hele lijsten wilt zien moet je eens zoeken op het zwanger zijn forum. Is een (heeeeeeel) oud topic waar heel veel reacties op zijn.

Flanellen luiers en hydrofiel luiers heb ik allebei maar gebruik ze door elkaar. Vind die flanellen luiers niet handiger of beter tegen lekken ofzo. Ik heb trouwens denk ik zo'n dertig van die luiers en had ze nog wel eens op. Maar ik gebruikte ze overal...in de box, kinderwagen, maxicosi, als spuugdoek, als doek tegen lekkende borsten. In mn eigen bed nog een tegen doorlekken van de borsten enzenzenz (ik was trouwens ook niet heel vaak hoor)

Verder gebruik ik een gewone luieremmer. Poepluiers neem ik meteen mee naar beneden en plasluiers spaar ik daarin. Ook voor het vullen van het bad is het handig. Je hebt trouwens bij de drogist luierzakjes met een geurtje, ideaal om in je tas te stoppen zodat je een luier geurloos mee kunt nemen.

Zo'n draagdoek heb ik niet gebruikt bij Joris maar wil er nu wel 1 aanschaffen. Lijkt me wel lekker...vooral als het kindje nog klein is. Had voor Joris een babybjorn draagzak. Daar kreeg ik wel erg last van mn rug en nek van. Maar mn man gebruikte hem wel als we op vakantie waren ofzo.

Niet handig zijn:
- navelbandjes, nooit gebruikt  
- waskom staat ook op veel lijstjes maar heb ik ook nooit gebruikt,
- teveel verzorgingsproducten (sudocreme, bodylotion, badschuim en shampoo is voldoende!)
- een winterjas...veel te warm in de kinderwagen
- zo'n badzitje van bebe-jou, ik snap nog steeds niet hoe ik die had moeten gebruiken
- dunne katoenen sokjes, zijn in een mum van tijd uit, je kunt beter de wat dikkere soort kiezen, ook snel uit, maar niet zo snel.

Er is vast nog veel meer, maar dit schoot me zo te binnen. Hoop dat je de topic op zwangerzijn kunt vinden...dat is zeker de moeite waard (hahah...als je m gevonden hebt wel even omhoog brengen, kan ik ook nog een keer lezen hahaha!)

Groetjes Annemiek

Hoi,

hier een ervaren (tweeling)moeder. ik ga ervanuit dat de kinderkamer, maxi cosi, badje  en wandelwagen al uitgezocht zijn, dus hieronder vooral de kleinere dingen.

Mijn ervaringen (positief en negatief door elkaar):
- hydrofiel luiers, te gebruiken voor alles en nog wat;
- flanelen luiers, ik heb ze nooit gehad en heb ze ook niet gemist;
- kruiken, heel kort nodig, dus vooral lenen als dat kan.
- zeep, shampoo enz. Koop zeker niet teveel. Mijn tweeling is bijna twee en nog is niet alles op! Zwitsal ruikt erg lekker, maar sommige babies krijgen er een droge huid van.
- sudocreme: fantastisch tegen rode billen, maar ook voor je zelf als je uitslag/kloofjes of iets hebt.
- broekjes met vaste sok eraan: klinkt leuk, maar paste bij mijn tweeling niet goed. Eerst was de broek te lang, daarna de sokjes te klein.
- muziekmobiel, urenlang plezier (hoewel je zelf helemaal gek wordt van eeuwig hetzelfde deuntje...)
- knuffels: niet te veel kopen, je krijgt er genoeg en je kind kiest er waarschijnlijk uiteindelijk 1 favoriet uit.
- tweede aankleedkussen voor beneden: hoef je niet iedere keer de trap op te lopen met je kind als het verschoont moet worden.
- luieremmer: voor ons handig, aangezien we de luiers apart mogen aanbieden bij de stort (en ze dus niet in de container hoeven te gooien). Verder nut heeft het niet.
- zoogcompressen: heel hard nodig bij lekkende borsten.
- draagzak: verschilt per kind of ze het fijn vinden. Zijn goed op marktplaats te verkrijgen.
- badjas: hadden we gekregen, nauwelijks gebruikt. Badcape is praktischer.
- babyfoon: gingen we pas gebruiken toen ze overdag boven sliepen (dat was na een paar maanden), maar nu nog altijd in gebruik.
- LUIERS! Maar koop niet te veel in het begin. Je kind kan luieruitslag krijgen van het ene merk en het andere niet.
- beschuit met muisjes: die gaan er heel hard doorheen ;-)
- flesjes en flesvoeding: ook als je BV gaat geven, voor die momenten dat BV even niet gaat. Elk kind reageert anders op een bepaald merk fles, dus is heel moeilijk te zeggen welk merk je moet kopen.
- sterilisator: als je flesvoeding geeft, is dit ideaal. Ook voor spenen.
- kleertjes: niet te veel kopen, je krijgt veel en ze groeien snel uit de kleinste maatjes. En anders bestel je er zo wat bij (of laat je wat extra ophalen).

Succes en veel plezier met shoppen!

groetjes,
Martine

Hoi hoi!
Ik vind persoonlijk de tommie tippie wel makkelijk (zo'n speciale luier emmer) wij hebben hier geen kliko's omdat we geen tuin hebben dus moeten wij nog gewoon naar de vuilcontainer lopen en als je dan toch een paar dagen of in elk geval 1 dag met een stel vieze luiers in huis zit lijkt me dat niet zo fris! Heb er nog geen ervaring mee want ben nog zwanger maar ik vind het wel een uitvinding.

In het zwanger zijn forum staat het ook weer ergens op de eerste pagina ondertussen zag ik en daar staan ook goede tips op.

Ik heb wel een draagzak maar dan zo 1 waarbij je kindje voor je ligt. Het is ook meteen een dekentje waarmee ze in de maxicosi kunnen. Kreeg ik bij een abonnement op de kinderen!

Succes met verder aanschaffen.

Groetjes Macka

Terug
Bovenaan