Handige tijd tussen kindjes?

<p>Hee dames,</p><p>Ik ben benieuwd hoeveel tijd er tussen jullie kindjes zitten en of je dat fijn vindt of juist anders zou doen/willen. Onze dochter is nog geen 3 maanden en we denken nu aan een tweede. Bij ons is dat een gepland proces ivm icsi. En uiteraard: het is afwachten of het ons gegund is, het lot bepaalt etc. Toch ben ik even nieuwsgierig naar jullie ervaringen :)</p>
 
Ten eerste gefeliciteerd!
6 dagen geleden ben ik bevallen van mijn 2e kind. Mijn eerste was toen net 2 jaar. We zijn weer begonnen met proberen na 9 maanden. Ala het aan mij gelegen had, dan eerder, want voelde me goed en wilde zo graag een tweede. Maar vanwege bekkenklachten toch maar even uitgesteld. Helaas tussendoor miskraam gehad. Maar daarna  Ikgelukoig weer snel zwanger! Ik snap dat veel mensen het leuk vinden als er weinig tijd tussen de kinderen zit, maar je moet echt rekening houden met je eigen herstel van deze zwangerschap. En vergeet niet dat als je opnieuw zwanger wordt je minder kan rusten enzo omdat er al een kleine rondkruipt. Het is echt wel zo praktisch als je kind al kan lopen als je bevalt van de 2e. Aan de andere kant laat het zich niet plannen en is elke zwangerschap en baby een zalig wonder. 
Kortom vergeet niet alleen na te denken over wat leuk is voor de kinderen, maar ook aan jezelf qua herstel en fitheid! Veel succes en vooral genieten!
 
Ik heb ongeveer twee jaar er tussen zitten, maar het is eigenlijk niet ideaal. Die twee is nee fase is best een lastige fase. Hierdoor kan ik een stuk minder tijd aan de jongste besteden dan ik zou willen. Natuurlijk is dit voor iedereen anders. Wel kreeg ik het advies om mijn lichaam een jaar rust te geven. Een zwangerschap en bevalling vraagt veel van je lichaam.
 
Ik ben zwanger van mn eerste dus ik kan niks uit eigen ervaring zeggen maar mn moeder heeft wel eens gezegd dat het soms lastig is met 2 kleintjes (tussen mij en mn broertje zit 1,5 jaar) maar ze zei ook dat het aan de andere kant wel handiger was toen we groter waren. Ik ging samen met mn broertje alleen naar school toe fietsen (wonen in een klein dorp) en eerder gingen we vaak samen op stap omdat het leeftijds verschil zo klein was. Wel moesten ze een 2e kliko aanschaffen voor alle luiers!
 
Ons zoontje is nu bijna 7 maand. De laatste tijd gaat het steeds vaker over nog een kindje. Dat willen we heel graag allebei. We denken er nu aan om rond juli/augustus weer te gaan proberen. Als het dan met 3/4 rondes lukt, zal ons zoontje 1,5/2 jaar zijn. Lijkt ons inderdaad wel handig als hij in ieder geval kan lopen. Dat scheelt tillen. 
 
Hallo onze zoon word in augustus 6 en ben nu net weer zwanger. In principe had ik wel eerder gewild maar mn partner niet. Toen onze zoon naar de basisschool ging wou ik wel maar vind dat je er samen uit moet komen dus geduldig gewacht. Maar had van mij niet nog langer hoeve duren hoor
 
Hallo onze zoon is 2,2 jaar wij gaan nu proberen voor een 2e dan is hij bijna 3 als jet gelijk mocht lukken.
De eerste 2 jaar gaan zo snel dat wij bewust gekozen hebben om te wachten om bewust te genieten van alle kleine dingen. Over een paar maandjes gaat hij naar de peuterspeelzaal en krijgen we wat meer tijd. Ook willen we proberen dat hij zindelijk is als de 2e komt zodat we er maar 1 in de luiers zit.
Nog een reden. De terible two is dan als het goed is geweest. En daar ben ik heeeeel blij om omdat deze nogal heftig is hier
 
Maargoed voor iedereen is het anders. Is zou zeggen lekker genieten van wat je hebt. de tijd gaat al snel zat ;)
 
Dank voor jullie reacties! Ja, daarom twijfel ik ook, wil ons meissie nu alle aandacht geven die ze verdient. Ik ben al 36. Dus heel lang wachten lijkt me niet verstandig. Het issue ligt bij mijn partner en niet bij mij en afgelopen zwangerschap ging echt soepel gelukkig. Ik ben zeker nog niet hersteld. Op zijn vroegst oktober pas weer proberen voor een tweede. Dan is onze meid 9 maanden. Er zal sowieso 18 maanden tussen zitten dus. Als ik het zo hoor, is 2 best een pittige leeftijd. Mss toch handiger om dan nog iets langer te wachten. En idd, we zijn superblij dat zij er is, we genieten er zeker van! Afgelopen maanden gingen al zo snel! 
 
Terug
Bovenaan