hangende borsten door de borstvoeding

<p>Hoi dames,</p><p>Ik voed nu mijn zoontje inmiddels alweer 8maanden alleen zit ik een beetje ergens mee..</p><p>Sinds dat ik borst voeding geef vind ik dat ik slappe borsten heb gekregen wat dus ook een beetje gaat hangen. Nu vraag ik mij dus af of dit normaal is en of het na de borstvoedings periode weer weg gaat. </p><p>Daarnaast draag ik als ik thuis ben niet snel een BH omdat ik dit dus niet zo lekker vind zitten. Kan dit 1 van de redenen zijn dat het meer gaat hangen of heeft het echt met je hormonen te maken en de zwangerschap die je achter de rug hebt. </p><p>Mijn man zegt nu ook wel van hmm het gaat echt een beetje hangen XD ik kan er soms wel om lachen, maar het maakt me toch onzeker omdat het je eigen lichaam is.</p><p>Als er tips zijn, zijn ze altijd welkom.</p><p>Veel liefs, inge</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Ik heb de eerste geen bv kunnen geven en mijn borsten behouden. De 2e heb ik 8 mnd bv gegeven en mijn borsten zijn  zachte plumpuddingen.. Nu is de 2e inmiddels 11 mnd, ik geloof dat dit bij mij niet meer goed komt.. 

Het is de natuur en het is de zwaartekracht. Je botsten zijn nu zwaarder dan voor de borstvoeding, dus als je ze niet ondersteund neemt de zwaartekracht het vanzelf over.
Het zal vast niet meer worden zoals het was, maar een beetje kan het wel herstellen. Ligt ook een beetje aan de grote denk ik... Zelf ben ik van groot naar watermeloen gegaan en dat komt echt niet meer goed ?
Mijn tip is dus, ondersteunen! En je er verder bij neer leggen, haha

Het is uit onderzoek gebleken dat de hormonale veranderingen tijdens je zwangerschap ervoor zorgen dat je borsten misschien wat slapper worden.. Borstvoeding zelf heeft daar weinig mee te maken. Ze worden uiteindelijk wel weer wat voller na verschillende menstruatiecycli maar helemaal de oude zullen ze niet meer worden.

https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/193-slappe-borsten
https://www.oudersvannu.nl/baby/kraamtijd/je-borsten-na-een-zwangerschap/

Ik heb 3 maanden borstvoeding gegeven en die van mij zijn slapper geworden. De vorm is wel grotendeels hetzelfde gebleven. Heb niet het idee dat het nog gaat veranderen. Ik vind het niet zo erg, hoort er allemaal bij toch. Al moet ik zeggen dat mijn man mij alleen maar complimenten geeft, dat helpt wel ? Ik denk dat als hij zou zeggen dat het wel allemaal wat slap is dat ik daar ook onzeker van zou worden... 

Tja, hier 2x geen borstvoeding gegeven en na 2 zwangerschappen zijn mn borsten nog volledig als vanouds, dus misschien komt het toch wel door de borstvoeding dat ze gaan hangen? 
Lijkt me overigens ook niet zo raar door de voeding en de baby die er meerdere keren per dag aan hangt, dat doet toch iets met je borsten lijkt me.

Terug
Bovenaan