hangende borsten door de borstvoeding

Tja, hier 2x geen borstvoeding gegeven en na 2 zwangerschappen zijn mn borsten nog volledig als vanouds, dus misschien komt het toch wel door de borstvoeding dat ze gaan hangen? 
Lijkt me overigens ook niet zo raar door de voeding en de baby die er meerdere keren per dag aan hangt, dat doet toch iets met je borsten lijkt me.

Volgens mij heeft het te maken met een combinatie van hormonen, aanleg en bindweefsel. Als je stopt met borstvoeding zal de huid nog wel iets veranderen. 
Ik heb geen borstvoeding gegeven maar mijn borsten zijn wel iets slapper dan voorheen. Nou heb ik ook geen kleine voorgevel, dus de zwaartekracht zal niet geholpen hebben. 
Overdag draag ik altijd een bh, snachts nooit. 

heb je je man verteld dat je er onzeker van word als hij dit soort opmerkingen maakt? Ik bedoel: we hoeven niet te doen alsof het er niet is, maar van pluspunten benadrukken worden we allemaal vrolijker. 
je bent mama, hebt een kereltje gedragen en gevoed. Wees trots op je lichaam. En een beetje goede bh doet wonderen onder die ene mooie bloes??

Kan bijna niet anders dat de rek er een beetje uit gaat na de borstvoeding. Na de eerste nacht doorslapen... als je weet hoe groot ze toen waren. Logisch dat als ze dan weer leeg zijn dat het allemaal wat zachter is. 

[quote quote=10348989]Tja, hier 2x geen borstvoeding gegeven en na 2 zwangerschappen zijn mn borsten nog volledig als vanouds, dus misschien komt het toch wel door de borstvoeding dat ze gaan hangen? Lijkt me overigens ook niet zo raar door de voeding en de baby die er meerdere keren per dag aan hangt, dat doet toch iets met je borsten lijkt me.[/quote]
Dat heeft niet te maken met wel of geen borstvoeding geven, maar met aanleg. De verandering wordt echt veroorzaakt door de zwangerschap waarbij de borsten zich klaarmaken om borstvoeding te geven. Of je daarna nou wel of geen borstvoeding gaat geven maakt niet uit. Sommige vrouwen geven lang borstvoeding maar hebben daarna hun 'gewone' borsten weer terug. Andere vrouwen starten niet eens met borstvoeding en houden daarna toch slappe, meer hangende borsten. 

Na het stoppen met borstvoeding duurt het even voordat je de definitieve vorm van je borsten hebt. Het klierweefsel neemt eerst af en daarna wordt daar vetweefsel voor in de plaats gemaakt. Hoe lang dat proces duurt is per vrouw verschillend. 

Ik heb geen borstvoeding gegeven (tel de 3 weken in het begin voor het gemak niet mee, want dat was alleen maar strijd en zo kort) en mijn borsten waren afgelopen jaar wel iets anders dan vroeger. Vooral ietsje zachter, ze hebben verder nooit gehangen (heb geen grote boobies, nooit gehad ook - dus daar heeft het vast ook mee te maken).
Nu zijn we een jaar verder en het is eigenlijk weer terug zoals het was! Zie/voel (bijna) geen verschil meer met voor de zwangerschap. Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar voor mij gold dus dat zonder borstvoeding te geven het ook wel wat anders was dan voorheen, maar dat dit wel is bijgetrokken. Hopelijk geldt dat voor jou ook na de borstvoeding! 

Tijdens een opleiding die ik als 19-jarige volgde stelde de docent een vraag: "wie wil later borstvoeding geven". Ik twijfelde, ze zag dat, en zei: "als je denk dat je je mooie borsten gaat houden... vergeet dat maar, platte pannenkoeken worden het sowieso"...
Ik denk dus ook eerder aanleg in combinatie met hormonen en de 'rek' die er een beetje uit gaat...

Ik heb trouwens geen borstvoeding gegeven, en mijn borsten zijn vrij gelijkend met voor mijn zwangerschap. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet gezegend ben met een goed gevulde boezem. Tijdens de zwangerschap waren ze wel iets groeter maar zeker niet spectaculaire of zo ;-).

ik vind dat ik zelf ook geen grote borsten heb ik draag een 75D normaal gesproken, maar als ik overvolle borsten heb door de voedingen floepen ze er wel uit? ik denk aan een 2e kindje als de 1e 1jaar is, maar vind het aan de andere kant best spannend zo met al die veranderingen aan je lichaam.

[quote quote=10349205]ik vind dat ik zelf ook geen grote borsten heb ik draag een 75D normaal gesproken, maar als ik overvolle borsten heb door de voedingen floepen ze er wel uit? ik denk aan een 2e kindje als de 1e 1jaar is, maar vind het aan de andere kant best spannend zo met al die veranderingen aan je lichaam.[/quote]
Haha, voor mijn maatstaf is 75D best groot hoor (positief bedoeld ;)). Ik had tijdens de zwangerschap dat mijn bh's (75C) strak zaten, dus misschien waren ze toen wat groter. Maar meestal (inmiddels weer) zit ik zo tussen B en C in (helaas).
Wat je zegt over het spannend vinden met alle veranderingen aan je lichaam herken ik ook heel erg. Ik dacht altijd dat ik nog wel een tweede kindje zou willen, maar dit is nu voor onbepaalde tijd uitgesteld (en misschien blijft het wel bij 1, daar neigen we nu naar). Weet wel dat bij mij tussen nu (ruim 12 mnd geleden bevallen) en de 8 maanden echt nog héél veel veranderd is qua lichaam! Dus wacht het echt nog af tot je kindje een jaar is zou ik je willen aanraden, want die 4 maanden maakten voor mij iig echt verschil.

Terug
Bovenaan