We waren ongetwijfeld praktisch dezelfde periode zwanger,...Noa is 9 januari 8 jaar geworden.
Bij Noa is het precies andersom, heel raar maar tijdens mijn zwangerschap had ik Jade voor haar in gedachte maar vond het een te prinsessen-achtige naam en zoch wat korters en stoerders, want had het gevoel dat dit een stoer meisje zou zijn.En inderdaad, altijd kort haar, broeken aan, geen kettinkjes e.d.Tot aan het einde van de kleuterschool, ze was 6,5 jaar en ging naar grope 3.Ze wilde rokjes aan, haar haren moesten lang worden (het liefst van de ene op de andere dag) en ze wil op turnen...Heel apart...
Ik vond het heel moeilijk toen ze begin 2006 op haar 4e naar de kleuterschool ging.Ze was altijd mijn meissie maar toen had er opeens een kleuterjuf ook van alles over haar te zeggen vond ik dat echt heel moeilijk...Inmiddels heeft ze haar plekje als oudste kind hier in huis helemaal veroverd en geniet ze vooral van de momentjes van met papa en mama alleen zijn.Dus met papa op zaterdagmiddag naar de manege, vaak daarna nog even naar het (sport-) vliegtuigveld, kijken naar sportvliegtuigjes met mensen die eruit springen met paracutes.Of met mama naar de stad, kleren kopen en ergens wat drinken, gewoon een middagje weg zonder de rest.Hier botst het wel eens met Jade, de 2e.Jade is een prinzessen-meisje, en houd van geljk krijgen en als ze dat niet krijgt kan ze gemeen worden, stiekem knijpen e.d, Noa heeft dat heel lang gepikt maar nu slaat ze figuurlijk maar ook letterlijk terug.En da's ook weer niet de bedoeling.Zo grapig, ze kunnen eorm lief met z'n tweetjes spelen, maar het kans ook zomaar omslaan als de een niet haar zin krijgt!!!En Lenthe loopt er dan tussendoor.Vaak gaat het hier het beste als die 3e erbij is.Op zondagochtend worden er wel eens tenten gebouwd in mijn woonkamer, gaan ze 'vadertje en moedertje' spelen ha ha!!En Lenthe is dan de 'baby'.En die speelt dan gewoon mee, zo grappig om te zien!Gaat ze baby geluidjes maken en haar duim in haar mond doen, terwijl ze nauwelijks duimt!Helemaal op in het spel!
Grappig om te lezen dat dat jongensachtige ook bij Jara te merken is, zou ook wat zijn als elk meisje een rose prinsesje zou zijn...Jade hier is dat wel, Lenthe lijkt een combinatie, maar neigt toch wel net als Leah naar het echte meisje-meisje-kind.
Wij gaan in de meivakantie een weekje naar drente (had geen zin om ver te rijden) is vanaf hier hooguit 5 kwartier, zitten we in de buurt van Assen.En in de zomervakantie toch dan waarschijnlijk Italie, aan 't Gardameer.Volgens mij hebben wij vroeg vakantie, (ook al valt het dit jaar best laat) de scholen hier zijn vanaf 10 juli vrij.Vallen nog net bij Noord, erg raar als je in 't Gooi woont, enfin, vorig jaar al in juni vrij, erg raar vond ik dat.
Enfin, manlief zit op de bank naar de film 'It' te kijke...Lenthe heeft vanmiddag een playmobile poppetje in de DVD recorder geduwd dus daar gaat ons plannetje dvd's kijken...doken de kast in op zoek naar ouderwetse videobanden en vonden nog 'It'.Minstens 10 jaar geleden opgenomen toen hier nog niks rondkroop...Zaten echt terug te denken aan toen, woonden nog in Weesp in een 4 kamerflat....Waar is de tijd?
Nog een vraagje, met welke leeftijd ben jij begonnen met je kids op zwemles te doen?Iedereen hier begint rond 4 jaar, praktisch elk vriendinnetje van Noa heeft haar zwemldiploma al, hier had ik het idee om het niet in het 1e kleutershooljaar te doen, leek me zo druk voor haar, ook was Jade toen 1,5 jaar en had mijn handen vol aan haar.Stelde het een jaar uit, toen lag ik in het ziekenhuis en heb een half jaar moeten herstellen van een darmziekte.Daarna gingen we trouwen en volgde de zwangerschap van Lenthe, 10 maanden daarna Luka in mijn buik, en zo was er telkens wat zodat ik nog geen mogelijkheid zag om 1 of 2 keer per week heen en weer te scheuren naar een zwembad.Nu moet het dan maar, heb de oudste 2 net ingeschreven bij het zwembad om de hoek hier.Kan ik tussendoor misschien even naar huis, en over 5 jaar herhaal ik dit nog een keer maar dan met de jongste 2 kinders.Het blijft allemaal plannen he met de buitenschoolse activiteiten..Hoe gaat dat bij jou?
Nou, tegen mannetje aankruipen op de bank en hopen dat ik vannacht slaap...'It', ....vond hem toen zoooo eng, maar ja, 'toen' was ik 20.....ha ha!!!
Ben nu natuurlijk een grown up mom, en moet hem wel aan kunnen he!!!
Groetjes Roos.