hapje

over een maandje mag mn kleine scheet een fruithapje!!
spannend!!
ik ben nieuw hier ik ben op 14 feb bevallen van een mooie valentijn meid!! Ze had ook nog een verjaardagscadeau kunne zijn want ik ben 10 feb jarig haha
Helemaal in love

groetjes
 
leuk is dat he het 1e hapje...
Ik wil het nog proberen uit te stellen tot de 6 mnd, eerst 6mnd volledige BV en dan langzaam opstarten met bijvoeding. Maar mocht ze eerder het eten uit onze mond gaan kijken dan start ik er eerder mee.
Ons meisje is van 3feb.
 
Hoi

Ja zeker leuk, mijn jongen is op 6- feb geboren en we zijn al gestart met eerste hapje. Vorige week.
Eerste week met banaan en nu met meloen.
Maar het is natuurlijk niet echt een maaltijd alleen puur om te proeven. Dus twee lepeltjes tot drie lepeltjes.

Dat doen we een maand lang en daarna een maand lang groente proeven, althans dat was het advies van mijn consultatie bureau.
 
A@Bettina, ik lees vaker dat babies binnen de 6 maanden al kennismaken met een hapje. wat deed jou besluiten hier eerder mee te starten? Want ik lees dat de 1e 6 maanden melk eigenlijk prima is.

groetjes,
Lilian, moeder van zoontje geboren op 3 feb.
 
mijn zoontje keek met 3,5 maanden echt het eten al uit onze mond, en toen ben ik ook al gestart met groente en fruit..Ons meisje, taalt er nog niet naar.
Ik denk dat er niet echt een bepaalde maand/leeftijd voor staat om te starten met bijvoeden, maar dat je op de signalen van je kindje moet letten. Daarbij is er vaak ook nog verschil tussen BV en FV. BV wisseld qua smaak door wat je eet, dat heeft FV niet. volgen het CB hier zijn daardoor kindjes met FV sneller toe aan bijvoeding??? (ik zelf heb mijn vraagtekens daarbij). Zolang onze dochter geen signalen geeft om toe te zijn aan een hapje blijft ze lekker genieten van de BV. Idd, binnen de 6 maanden hebben ze het nog niet nodig en halen de voedingsstoffen toch uit de melk.
 
ja ik denk dat je dat vanzelf ziet en merkt ja dat ze meer interesse in andere dingen toont, laatst wilde gewoon bijna het ijs uit mijn handen halen maar daar vind ik haar wel te klein voor voor softijs te proeven haha en dan word ze boos .
En vaak vooral met dat warme weer heb ik allemaal verschillende smaakjes van water ijs zonder kleurstoffen enzo daar laat ik haar wel is aan proeven vind ze helemaal geweldig!
Mn dochtertje is met veel dingen eigenlijk al heel snel lijkt soms wel of ze een maand of zo voorloopt ze wil teveel dingen wat ze nog niet kan zo nieuwschierig!! dat ze overdag in totaal maar een uurtje slaapt.
Een paar dagen geleden heb ik de eerste lach met geluid gehoord echt prachtig!!! :)
 
Onze zoon heeft tot nu toe volledig borstvoeding gekregen en ik ben sinds 2 weken begonnen met het geven van 1 kunstvoeidng per dag. Dit valt hem heeeel zwaar op de maag/ darm. Hoe reageerden jullie baby's op de hapjes? Ik durf hier nog niet te starten..eerst maar eens wennen aan de kunstvoeding :)
 
mmm onze dochter krijgt ook nog volledig BV, wil dus absoluut niet uit een fles drinken!!! Af en toe probeer ik wat geprakte banaan..Maar ze weet totaal niet wat ze er mee moet doen..
Zal idd ook ff wachten tot je zoon gewend in aan KV. De darmen zijn nog zo gevoelig
 
Terug
Bovenaan