hapjes zelf laten eten en zelf laten slapen

<p>Hoi mama's</p><p>Ik moet dit echt even van mij afschrijven.... Ik word er zo gek van dat iedereen zich bemoeit met je opvoeding... Mijn baby is nu 10m oud en ik krijg van alles te horen wordt er echt helemaal gek van.. Hoezo slaapt die niet uit zichzelf, hij moet nu allang alles zelf eten.. Hij zeurt erg veel.. hij schreeuwt te hard.. Ja wat wil je dat ik doe hij is 10maanden? Ik doe mijn best, maar als het niet gaat gaat het niet. </p><p>Eten jullie kindjes van 10m wel alles alleen en slapen die ook uit zichzelf? ben echt benieuwd... ik moet elke keer maar zeggen dat elke kind anders is, maar dat schiet ook niet op. ze zeggen dat ik hem huilend in slaap moet laten vallen, maar dat heb ik al te vaak geprobeerd en dat helpt niet.  Iemand tips of ervaringen? ik hoor het graag!!</p><p> </p>
 
Fijn he al dat ongevraagde advies. Toen mijn dochtertje 10 maanden was kon ze echt nog niet alles zelf eten hoor. Ik liet het haar wel zoveel mogelijk zelf doen, maar als ze moe was of ze wilde niet dan hielp ik haar. Nu is ze 2 en moet ik haar soms nog helpen. 
Zelf in slaap vallen deed ze al redelijk snel, dus daar heb ik verder geen tips in. Hier werkte even laten huilen namelijk wel. Maar zoals je al zegt, ieder kind is anders. 
 
Toevallig mijn kindje wel over het algemeen, maar dat wil niks zeggen. Kindjes verschillen net zoveel als volwassenen van elkaar, dus je hebt echt niet veel in de hand (ook al willen we dat nog zo graag geloven). Mijn man is vrij relaxed en hij lijkt toevallig op hem. Ongevraagd advies is nooit fijn inderdaad, zou me er proberen niet tegen te verdedigen, bedankt zeggen en lekker m'n eigen plan trekken. Jij en de vader kennen je kindje het beste. Blijkbaar ben je op dit moment veel nodig en laat je kindje die wens goed horen. En als jij je geen zorgen maakt, dan hoeven anderen dat ook niet te doen. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar vertrouw op je gevoel en oordeel! Als je je wel zorgen maakt, vraag eens een vriendin of iemand waar je in ouderschapsstijl op lijkt hoe zij het heeft gedaan. Of evt het consultatiebureau. 
Tip qua eten is vooral: alles rondom tafel manieren, druk zetten, tempo hoger dan dat van je kindje werkt averechts. Maak het leuk, kijk wat lukt qua proeven en proberen, laat lekker kliederen, reageer enthousiast als er met plezier gegeten wordt en laat verder lekker gaan. Mijn schoonouders moesten enorm wennen aan onze klieder zoon, maar vinden het inmiddels heel makkelijk dat hij goed zelf kan eten en veel lust (maar ook dat heb je niet helemaal zelf in de hand hoor, het ene kind is ook kieskeuriger in aanleg dan het andere).
 
Nou ons zoontje is 11 maanden en kan zijn brood/fruit redelijk goed zelf eten, maar avondeten doen we vaak gewoon geven met de lepel hoor? en slapen hebben we heel veel moeite mee gehad overdag, toen gaan nadenken wat is het verschil met overdag en in de avond, dat was voorspelbaarheid.. nu hebben wij ook voor elk dagslaapje een mini ritueel, even gordijnen dicht doen, speentje en knuffel en dan lekker 3 minuutjes ofzo knuffelen op de stoep en dan in bed, na een week dat gedaan te hebben bijna nooit meer problemen gehad, misschien heb je daar wat aan? En ja de bemoeizucht is walgelijk en mensen die denken dat ze jou baby beter kennen dan jij....
 
Geen tips maar wel herkenning. Mijn zoontje is net 1 geworden. Hij slaapt nog bij ons op de kamer (in zijn ledikant) en krijgt nog 2 keer per dag borstvoeding. Daar wordt ook heel veel van gevonden. Ik vind vooral dat het een blij en lief kind is dat zich goed ontwikkelt. Volg je hart! 
 
ja dankje dames,
Iedereen weet alles tijd maar beter.. Ik probeer hem zo goed mogelijk op te voeden en mijn tijd erin te steken maar het lukt niet altijd.. je moet daarnaast ook je huishouden doen, werken boodschappen enz... 
 
De mening van andere is totaal niet belangrijk. Jullie als ouders weten het best hoe je met je kindje om moet gaan. Tips kunnen fijn zijn, maar ook honds irritant! 
Wij lieten onze zoon nooit huilen, want dat werkte gewoon niet. We moesten vanaf geboorte bij m blijven tot hij sliep anders brak hij echt de tent af, heeft van 9 tot 13 maanden ieder slaapje in ons bed gedaan en sliep tot een week geleden bijna nooit door. hij is vandaag precies 1.5 jaar een slaapt sinds een week zelf in en de nacht door. Daar is geen enkele traan en onrust aan te pas gekomen, hij gaf het zelf ineens aan.
Zoveel meningen, zoveel opvoedstijlen, zoveel verschillende kindjes. Zo zit ik nu met m'n zoon van 8 weken, die de hele dag zelf slaapt en z'n nacht begint om 19.00 en nu pas voor z'n volgende voeding komt.... 
Ieder kind is anders en mensen hebben nou eenmaal graag wat te zeggen. Een gladde rug is de beste oplossing!
 
 
Wat een idioterie! 
10 maanden en alles zelf al moeten kunnen, belachelijk, this een BABY hoor. 
Deze prachtige tijd gaat al veels te hard en als jij zo'n heerlijk baby'tje hebt die echt nog lekker baby is vaak (in plaatst van een halve kleuter zoals sommige al doen en behandeld worden) zou ik daar heerlijk van genieten!
Mijn dochter is bijna 1, Brood eet ze zelf. De rest geef ik haar,  gewoon omdat dat vele malen beter werkt dan dat geklieder van zo'n uk met een lepel.
Als zelf inslaapvallen niet lukt zit ik soms nog even een kwartiertje naast haar of wieg haar in slaap. 
Snachts word ze ook nog vaak wakker en krijgt dan een klein verdund flesje. 
In slaap laten huilen vind ik sws idioot.
Klinkt voor mij meer of jou omgeving knettergek is die zulke dingen zeggen dan dat jij en je kindje het nou zo vreemd doen hoor! 
Volkomen normaal klinkt dit voor mij! 
Mijn oudste is 6 en daar heb ik het net zo bij gedaan, en gues what, this helemaal goed gekomen uiteindelijk hoor met alles zelf doen! Haha
 
Terug
Bovenaan