hapjes zelf laten eten en zelf laten slapen

Lekker laten kletsen. Onze dochter is bijna 8 maanden en valt inmiddels wel zelf in slaap. Fruit en avondeten geef ik haar. Brood prik ik aan een vork en eet ze dan zelf. Ook drinkt ze zelf uit een gewone beker. Krijgen we nu een sticker? ? Ieder kind is anders hoor.
 
Ons meisje van bijna 11 maanden eet zelf stukken banaan etc, maar hapjes voeren we uiteraard.
Slapen gaat wel uit zichzelf, al helpt een fles voor het slapen. Bij ons eerste kind vond ik het heel zielig om hem te laten huilen. Ik wiegde hem in slaap en legde hem zo in bed. Dat kostte enorm veel tijd en energie. Wilde ik niet bij de tweede, dus toch maar wat langer laten huilen. Het hielp wel. Maar met de eerste was ik ook veel onzekerder hoor. Doe wat goed voelt!! 
 
Nou ik snap je wel hoor!
mijn dochtertje van 9maanden probeert als zonder hulp stapjes te zetten! Maar eten in haar mondje doen.. ho maar. Ze pakt geen beker vast, neemt een stukje voedsel en vernietigt het terwijl ik het voedsel naar haar mondje breng. Lepeltje afpakkeb doet ze graag om t dan vervolgens op de grond te gooien.  Ze heeft geen interesse zelf dingen in haar mond te doen.
Ze krijgt nog borstvoeding en valt meestal aan de borst in slaap en anders dan wieg ik haar even voor haar in bed te stoppen. Ze wordt soms nog wel meerdere malen in de nacht wakker.
Ik laat me niet meer gek maken van wat een kind “al zou moeten kunnen” daar maak je alleen jezelf gek mee. Als ik wil zoek ik op een baby van 9/10 maanden moet kunnen en dan kijk ik vooral naar waar zij aan toe is en hoe zij reageerd. 
Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan