Hapjes ?

Wij gaven al vrij snel ook wat fruit. Pap, rijstebloem en dergelijke hebben wij nooit gegeven. Tenzij je gewoon een bord pap als ontbijt geeft, zie ik het nut er niet van in ?

Ik heb de eerste maand alleen groente gedaan.. En na een maandje fruithapje erbij...
Pas na 6 maanden zelden pap gaan geven maar dat vond mn zoontje niks... 
Vaak lusten de kindjes fruit toch wel ivm de zoete smaak dus vandaar dat wij eerst echt alleen groente deden

Wij hebben eerst 4 weken enkelvoudige groenten gedaan. Allergiegevoelig kindje, dus ik wilde even weten of ze ergens op reageerde. Maar dat viel reuze mee. Na een maand ook fruit gegeven. 10 uur fruit, 17 uur groente. Ze reageert op kiwi en citrus. 
Advies was juist om ei en pindakaas al snel te geven volgens een introductieschema (kun je googlen). Dus vanaf 5 mnd af en toe een theelepel 100% pindakaas door een geprakt banaantje heen. Ei lukt niet goed want ze vindt het niet lekker. Pas nu met 8 maanden eet ze een paar stukjes roerei. Maar gelukkig nooit een reactie gehad. 
Ik denk dat je rustig opbouwt om natuurlijk de darmen te laten wennen, maar ook om te zien of er een allergie is. Je kan niks aanwijzen als je vanalles door elkaar geeft. 
De pap die je noemt ben ik rond 6 maanden als ontbijt gaan introduceren. Van 180 ml maakten we 60 ml met 2 eetlepels, om haar te laten wennen aan granen. Wat in eerste instantie diarree en krampen opleverde. Nu eet ze af en toe in de ochtend lekker een bord pap. En met de lunch brood en gaat het super. Ik zou die pap dus nog even laten staan.
Voor langer slapen haalt het vaak niks uit. Sterker nog, die krampen zorgen ook voor slechte nachten. Geen rijstebloem op dagelijkse basis geven idd. Af en toe is geen probleem.

Rijstebloem wordt vaak genoemd als opstap naar voedzamere pap. Ik koos ervoor om te wachten, want rijstebloem is gewoon lege vulling. Helemaal niet voedzaam.

Fruit kun je prima gelijk erbij geven. Ik deed ook rond 10u fruit en 17u groente. En sommige dagen kwam het niet uit, dan niet. Uiteindelijk zijn de flessen gewoon nog het belangrijkste.

Rijstebloem of pap nooit gegeven. 1x geprobeerd maar mn dochters vonden het echt niet lekker en ik zie het nut er niet van in. Rijstebloem voedt totaal niet. Bambix pap wel, maar ze lustten het gewoon niet. En ze worden prima groot op gewone flessen en boterhammen. Uiteindelijk is bambix pap ook gewoon maar een gemalen boterham. Dus gaf ik gewoon brood vanaf 6-7 maanden, niet al dat geknoei met pap.

Eerst maar eens fruit en groenten proberen als ik jou was, vanaf 6 maanden kun je een bordje pap proberen als je dat echt wilt, maar het is dus zeker geen must.

Gewoon lekker naar je kind kijken. Als hij geniet van zijn groentehap en daar goed op reageert kun je ook rustig beginnen met wat fruit. Wij gaven al heel snel beide want wij hadden een zeer hongerig ventje. In de ochtend wat fruit en rond ons avondeten een beetje groente.

Daarbij gaven wij wel pap, vanaf 4,5 maand. Hij vond het heerlijk en was echt een rustmoment in de avond. Tot 6 maanden rijstebloem en daarna over op de biologische pap van de Albert Heijn (meegegaan in iedere stap qua maanden). Na 11 maanden was de pap over en werden het gewoon boterhammen in de ochtend en Griekse yoghurt in de avond.

Terug
Bovenaan