Hapjes ?

Ze adviseren eerst groente omdat fruit zoeter is. Ik heb mij daar nooit aan gehouden en die van mij eten zo goed als alles. 
rijstebloem enz geef ik niet. Mijn zoon is nu net 7 maanden. Vanaf 6 maanden eet hij brood. Dus dan krijgt hij 3 flessen, fruit, 1 boterham en groente/aardappel/rijst/vlees (verschilt per dag)

Ja hoor.
Zoontje is bijna 6 maanden en krijgt:

10u fruithapje

12u kleine stukjes brood gedipt in water, met beetje boter, pindakaas of fruitspread

17.30 'met de pot mee' voor zover dat al kan. Ligt eraan wat je kookt natuurlijk.

En verder borstvoeding

Ons zoontje heeft altijd een flinke eetlust gehad. Ik was me bewust van het advies omtrent rijstebloem, maar wij "moesten" het wel dagelijks geven, omdat hij anders gewoon teveel honger bleef hebben. Toen hij 6 maanden was ben ik overgestapt op de 6+ van olvarit en deze hebben we gebruikt tot een jaar (in de 8+ zit ineens allemaal suiker, dus wij zagen de meerwaarde er niet van om die te gaan geven), met 1 jaar overgestapt op normale havermout. Nu met 18 maanden eet hij nog steeds iedere ochtend een bord pap.
Wij zijn ook begonnen met groentenhapjes, puur omdat kleine babys snel een voorkeur voor de zoete smaken ontwikkelen. Volgens mij is dat de enige reden, niet omdat de darmpjes het niet aan zouden kunnen.
Kijk eens op smikkels.nl, daar kun je inspiratie opdoen en gelijk zien welke groenten en fruit je per leeftijd kunt geven

Terug
Bovenaan