Hard geluid en gehoorschade baby 1 jaar

<p style="text-align: left;">Hoi, </p><p>Mijn zoontje (net 1 jaar geworden) is vandaag blootgesteld aan een enorme harde knal van een dichtslaande deur. Hij zat op zo’n drie meter afstand van de deur. Hij schrok er ontzettend van en keek vooral heel beteuterd. Het ging zo hard dat ik er zelf pijn en een dof gevoel aan m’n oren door kreeg. Het gehoor van baby’s is natuurlijk veel gevoeliger en kwetsbaarder. Misschien ben ik een overbezorgde paniekvogel, maar ik vraag me nu af in hoeverre zo’n harde knal schadelijk kan zijn voor het gehoor van m’n zoontje. Dank je wel alvast voor het meelezen en voor het delen van jullie ervaring / mening en/of advies. </p>
 
Ik denk niet dat dat kwaad kan als het 1x een harde knal is van zeg maar 1 seconde.. het is geen langdurig geluid, een dichtslaande deur.
Je merkt gauw genoeg of je kindje nog net als anders reageert op zijn naam of jouw stem.
Ik zou me niet zo'n zorgen maken, ook al ging het keihard..  het is maar een  dichtslaande deur.
 
Ik denk niet dat dat kwaad kan als het 1x een harde knal is van zeg maar 1 seconde.. het is geen langdurig geluid, een dichtslaande deur.
Je merkt gauw genoeg of je kindje nog net als anders reageert op zijn naam of jouw stem.
Ik zou me niet zo'n zorgen maken, ook al ging het keihard..  het is maar een  dichtslaande deur.
 
In je oor zitten allemaal trilhaartjes, die bewegen door geluiden die binnen komen. Als je te vaak af lang achter elkaar hard geluid hoort, raken deze haartjes overbelast en gaan ze stuk. Dit zorgt voor gehoorschade. Een keer een hard geluid kan tijdelijk zorgen voor her gaan liggen van deze haartjes, maar deze herstellen meestal weer!
Zou me dus geen zorgen maken!
 
Ook mijn zoontje van nu bijna twee heeft het mee gemaakt zo'n harde knal met de deur en ik weet dat ik een behoorlijke paniekvogel ben als het om mijn zoontje gaat maar mijn vraag is toch of jou zoontje er nog last van heeft gehad en of ik me zorgen moet maken voor zijn gehoor 
Ik hoop dat alles goed is afgelopen met jou kleine mannetje 
 
Terug
Bovenaan