hard huilen tijdens avondeten

Ook maar gelijk een vraagje.
Sinds een week ofzo is het avond eten hier drama. Matthias schreeuwt het uit, hij wil niet eten. We hebben al van alles geprobeerd, lief doen, op de gang zetten, negeren maar het werkt allemaal niet. Als wij ons eten op hebben en afruimen wil hij ineens wel eten.
Mijn vraag is herkennen jullie dit? Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Zit nu te denken om hem ook niet meer te geven als we aan het afruimen zijn, misschien dat het een stukje gewenning is, maar weet ook niet of dat verstandig is. Ontbijt en middageten is geen probleem, dat gaat er prima in, en eet dan ook best veel, dus hoef niet bang te zijn dat hij te weinig binnen krijgt denk ik...
 
hier een beetje hetzelfde probleem.En heel gek ook sinds deze week... Quinn eet heel de dag prima maar met het avondeten heeft hij er geen zin in. Ik vraag hem of hij aan tafel komt zitten om te eten en hij weigert. Wij gaan dan zelf gewoon eten en meneer bepaalt dan zelf of hij wel of niet komt zitten. Doet hij het niet dan niet, zo wel dan wel. Het toetje komt hij wel voor aan tafel zitten (komt dan ook echt naar je toe lopen zodra hij het pak yoghurt of vla ziet), heeft hij altijd al gekregen hoe goed of slecht hij ook at/eet. Hij geeft daarna wel aan nog honger te hebben maar hij krijgt dan echt niks meer.
Mijn visie is zolang hij de rest van de dag goed eet kan hij het avondeten best wel missen. Ik ben namelijk bang dat als ik er een strijd van ga maken dat hij straks helemaal niet meer wil eten. Heb van het eten zelf ook nooit een probleem gemaakt, en opeens begon hij alles te eten dus ik zie dit ook maar als een fase.
Succes ermee!!
 
Hoi,

Bedankt voor je reactie, wat ik nu een paar dagen doe is inderdaad wegzetten, hem gewoon negeren als hij jankt, en als hij vraagt om eten geven en vraagt hij er niet om krijgt hij het niet, als wij bijna gaan afruimen waarschuw ik hem een keer dat als we gaan afruimen hij te laat is, en niet meer krijgt. 1e dag heeft hij niet gegeten, 2e dag begon hij al halverwege te eten, dus wie weet heeft hij het door...
Heel gek, vla en yoghert vind hij altijd echt super lekker, maar ook dat at hij niet.
Ben het met je eens om er geen drama van te maken, kinderen proberen uit hoever ze kunnen gaan heb ik geleerd, maar het is wel frustrerend. Hij wil ook echt wel eten, want als ik zeg we gaan eten rent hij naar zijn stoel, maar als we met de lepel komen begint het gejank, wil ook niet zelf doen... want dan gooit hij de lepel weg...
Maar goed het gaat al beter....
Jij ook succes ermee!!
 

Hier een meisje dat zelf wil eten..lekkere kliederboel maar anders wil ze echt niet eten klein boefje.
De helft gaat niet haar mond in maar ik moet zeggen het gaat steeds beter.
Pas 20 maanden en nu als ze zo'n eigen willetje hihi..
 
ik had ook hetzelfde probleem met mijn zoontje. wat wel hielp is mee laten eten van een bordje. ik deed een tweede bordje erbij met een beetje eten erin en een extra lepel. zo hou ik hem bezig terwijl ik hem te eten geef. dat werkte voor ons
 
Terug
Bovenaan