Hoi dames, ik heb even een vraagje. De laatste tijd denk ik dat ik steeds meer harde buiken heb die niet weggaan. Echter is dit mijn eerste kindje dus vindt ik het lastig om te bepalen of het een harde buik is. Op internet zie je dat ze 1 min aanhouden en je kramp hebt boven in je buik. Heb ik niet. Wel staat mijn buik zo strak dat het voelt alsof ik uit elkaar klap. Niks helpt. Rust ook niet en warmte ook niet. De laatste tijd ga ik ermee slapen en is mijn buik de volgende ochtend weer wat zachter. Het lijkt wel alsof het met de dag erger wordt. Ik doe het al wat rustiger aan, maar wellicht moet ik het nog rustiger aan doen(als het harde buiken zijn). Volgens de VK kunnen het harde buiken zijn, maar vindt het zo apart want ze zakken niet af na 1 min. Ook heb ik helemaal tegen de avond last van me onderrug. Ik ben nu 26 weken. Zijn dit harde buiken? Moet ik aan de bel trekken omdat ze haast niet meer weggaan? Ik krijg het ook steeds sneller, zoals vandaag express rustig aan gedaan, maar zit nu weer met een gespannen buik. Ik werk nog 5 dagen ,wel thuis, maar doe het huishouden elke dag( hou van schoon) en boodschappen etc. Vannacht sliep ik pas rond 3 uur omdat me buik strak stond en die kleine maar bleef trappen. Wat denken jullie?