Harde buik

Ik zit ook thuis de hele zwangerschap en heb veel last van harde buiken vanaf week 18 ongeveer. 
Je kan ook harde buiken krijgen door te weinig beweging, door te lang in dezelfde houding te zitten of te liggen. 
Ook als mijn darmen verstopt zaten had ik er erg last van. 
Het kan ook zijn dat je baby in een groeispurt zit. 

Ik ben nu 20+5 weken en ik heb sinds week 19 wat last van harde buiken. Precies het moment dat mijn mei vakantie begon. 
Ik dacht ik het begin ook dat ik me te druk maakte en het rustiger aan moest doen maar ik ben er inmiddels achter dat ik ze vooral krijg wanneer ik op mijn rug lig. Ik voel de baby dan ook onwijs bewegen dus ik heb het gevoel dat hij dan aan het draaien is en doordat ik op mijn rug lig hij te weinig ruimte heeft. 
Ik heb de VK niet gebeld maar heb woensdag weer een afspraak dus dan benoem ik het wel even. 

[quote quote=10197807]Ik zit ook thuis de hele zwangerschap en heb veel last van harde buiken vanaf week 18 ongeveer. Je kan ook harde buiken krijgen door te weinig beweging, door te lang in dezelfde houding te zitten of te liggen. Ook als mijn darmen verstopt zaten had ik er erg last van. Het kan ook zijn dat je baby in een groeispurt zit.[/quot[quote quote=10197807]Ik zit ook thuis de hele zwangerschap en heb veel last van harde buiken vanaf week 18 ongeveer. Je kan ook harde buiken krijgen door te weinig beweging, door te lang in dezelfde houding te zitten of te liggen. Ook als mijn darmen verstopt zaten had ik er erg last van. Het kan ook zijn dat je baby in een groeispurt zit.[/quote]
Hey en hoe was het daarna gegaan? Had je steeds meer last van of stopte het op een gegeven moment? Misschien moet ik inderdaad meer gaan bewegen, maar veel durf ik weer niet omdat ik dan zomaar een harde buik krijg. Vaak krijg ik het wanneer ik naar wc ben geweest, dus het gebeurt echt best vaak. Ben weer zo iemand die veel stress krijgt als er iets gebeurt die normaal niet zo hoort te zijn. Maar door jouw bericht ben ik wel meer gerustgesteld, bednakt.

[quote quote=10197916]Ik ben nu 20+5 weken en ik heb sinds week 19 wat last van harde buiken. Precies het moment dat mijn mei vakantie begon. Ik dacht ik het begin ook dat ik me te druk maakte en het rustiger aan moest doen maar ik ben er inmiddels achter dat ik ze vooral krijg wanneer ik op mijn rug lig. Ik voel de baby dan ook onwijs bewegen dus ik heb het gevoel dat hij dan aan het draaien is en doordat ik op mijn rug lig hij te weinig ruimte heeft. Ik heb de VK niet gebeld maar heb woensdag weer een afspraak dus dan benoem ik het wel even.[/quote]

Bij mij soms ook dat ik de baby voel als ik harde buik heb, maar soms ook niet, dus geen idee hoe ik rekening mee moet houden. Maak me vooral zorgen of het kwaad kan, maar mijn vk zei dat het geen kwaad kan als het niet met regelmaat gebeurt. 

Ik had echt heel veel harde buiken na alles wat ik deed.. Dus deed ik 10 kleine dingen in een uur, dan waren dat 10 harde buiken.. 
Succes en als je het niet vertrouwd; klim in de telefoon en bel de verloskundige! 

[quote quote=10198052]Ik had echt heel veel harde buiken na alles wat ik deed.. Dus deed ik 10 kleine dingen in een uur, dan waren dat 10 harde buiken.. Succes en als je het niet vertrouwd; klim in de telefoon en bel de verloskundige![/quote]
Zo,dat was zeker niet makkelijk voor jou. Wat had je toen gedaan? Zoveel mogelijk rust pakken? Was het allemaal goed gegaan met bevalling enzo? 

owh, ik heb dagelijks wel harde buiken sinds week 16 en dat was bij mijn vorige zwangerschap ook. VK zei me dat zolang ze enkel ongemakkelijk zijn en niet pijnlijk het geen enkel probleem is.
Mijn zoontje is met een keizersnede op 38 weken geboren en nu ben ik 34 weken zwanger. Ik denk hier echt niet over na, en neem het er gewoon bij als zwangerschapskwaaltje...

[quote quote=10198174]owh, ik heb dagelijks wel harde buiken sinds week 16 en dat was bij mijn vorige zwangerschap ook. VK zei me dat zolang ze enkel ongemakkelijk zijn en niet pijnlijk het geen enkel probleem is. Mijn zoontje is met een keizersnede op 38 weken geboren en nu ben ik 34 weken zwanger. Ik denk hier echt niet over na, en neem het er gewoon bij als zwangerschapskwaaltje…[/quote]
Super gerustgesteld om te horen, ik heb gisteren nacht alweer een paar gehad, ik merk het dat het kwam door dat ik draaien, ook al deed ik heel voorzichtig. 
Super bedankt voor je reactie en veel succes met de laatste lootjes. 

Terug
Bovenaan