harde buik

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Even een vraagje; vanaf hoeveel weken zwangerschap kun je last krijgen van harde buiken? En hoe voelt dat dan precies?
Ik vroeg het me even af.
groetjes van Iejoor
23 weken en 4 dagen

ik heb daar eigenlijk al een tijdje last van..weet niet precies vanaf welke week maar wel vrij vroeg. Ik ben nu 23.5 week en ik heb het elke dag eigenlijk nu..zeker 's avonds..ze zeggen dat je je dan druk maakt of iets dergelijks maar dat is wel het laatste wat ik doe.. heel rustig aan met het huishouden en heb helemaal geen zwaar werk.

Maar hoe het voelt...als je aan je buik zit is ie gwn heel hard en kan je hem bijna niet meer inprikken zeg maar,, en bij mij voelt het ook alsof ik de hele tijd met mijn buik uitgezet loop..maar dat gaat vanzelf.. soms is ie zo hard dat het wel een beetje trekkerig aanvoelt.. maar is niet pijnlijk hoor.

Heb jij dat nog helemaal niet dan?
Gr angela

Hoi Angela,

Dank je wel voor de reactie!
Wat jij schrijft, is wel een beetje herkenbaar!
Gisteren had ik een drukke dienst gehad op mijn werk. Toen mijn man en ik daarna gingen wandelen, leek het alsof mijn buik een paar keer wat harder werd.

Omdat dit mijn eerste zwangerschap is, heb ik geen idee vanaf wanneer je harde buiken kan krijgen, dus vandaar mijn vraag!

groetjes van Iejoor

Hoi hoi,

ik ben nu in de 17de week, maar heb al last van harde buiken. Ik maak me dus wel erg druk.   De werkdruk op kantoor is erg hoog, de situatie rond mijn vader, en omdat ik zo uitgeblust uit mijn werk kom en slecht slaap, kan ik op het moment ook niet veel thuis doen. Daar maak ik me dus ook druk om.
Afgelopen vrijdag ben ik bij mijn huisarts geweest en die heeft behoorlijk aan de rem getrokken. Heeft me duidelijk verteld wat er kan gebeuren als ik nu niet een aantal stappen terug doe.
Ik mag nu nog maar halve dagen werken. Van 8 tot 12. Dan moet ik gaan rusten, en dan mag ik een beetje in huis rommelen, maar liever even wat leuks doen.

Ik doe nu dus min best om het rustig aan te doen.

Liefs Noelie

Een harde buik is niets meer dan het samentrekken van je baarmoeder. Dit kan al vanaf week 12. Als je je lichamelijk te veel inspant verergeren de klachten, maar verder staat het los van "je druk maken". Het is het oefenen van je baarmoeder voor het echte werk zeg maar. Ik heb ze vanaf week 14. Lastig maar niet pijnlijk. Nu ik verder  ben beginnen ze mijn functioneren best te belemmeren en pijnlijker te worden. heb gemiddeld 25-30 harde buiken op een dag. En dan doe ik niets bijzonders op zo'n dag.

xxx Annette
31+6 wken

Is toch wel apart, dat de meningen hierover zo divers zijn. Volgens mijn huisarts staat het wel met elkaar in verband, en kun je door stress wel degelijk harde buiken krijgen. Als je het op het internet op zoekt, vind je ook de meest uiteenlopende uitleg. Volgens de ene site kun je in dit stadium nog geen harde buiken krijgen, volgens de andere wel.
een feit is, dat het vervelend kan zijn.

Liefs Noelie

quote: annetteprins reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-07-2007 13:54:56'));

Een harde buik is niets meer dan het samentrekken van je baarmoeder. Dit kan al vanaf week 12. Als je je lichamelijk te veel inspant verergeren de klachten, maar verder staat het los van "je druk maken". Het is het oefenen van je baarmoeder voor het echte werk zeg maar. Ik heb ze vanaf week 14. Lastig maar niet pijnlijk. Nu ik verder  ben beginnen ze mijn functioneren best te belemmeren en pijnlijker te worden. heb gemiddeld 25-30 harde buiken op een dag. En dan doe ik niets bijzonders op zo'n dag.

xxx Annette
31+6 wken

hoi annette en de rest!!!!!

ik pak jouw stukje tekst er even bij en ik wou even zeggen dat ik in een verloskundigepraktijk onder controle   ben     waar ze ook zeggen dat t er wel mee te maken heeft... vorige week had ik een enorm drukke week op t werk (ik werk in horeca) en moest   veel lopen lang staan en veel bukken.... en kreeg toen heel erg vaak steken en een joekel van een harde buik zo hard dat ik t eng vond... begon opeens ook weer meer last van afscheidingsverlies te krijgen... dit was heel normaal zei de vk die ik de dag erna belde om te vragen of dat normaal wa sof dat ze er even na moest kijken... dit hoefde niet tenzij de harde   buik heel lang aanhield en ik bloed of veel slijm verloor en verder moest ik de dag erna rustig aan doen... dit heb ik gedaan en heb die dag 3 x een harde buik gehad 1 x dat mn kleine meid druk trapte en x gewoon toen ik op bank lag en een x na het eten en dacht dat ik iets teveel had gegeten haha... dus ik deel je mening niet ben er wel degelijk van overtuigd dat t wel iets ermee te maken kan hebben t hoeft niet maar kan wel zei ook mn vk...

liefs miranda
32wk,2dag

Huh? ben ik nou gek aan het worden?  als ik mijn stukje terug lees, schrijf ik toch echt dat harde buiken inderdaad verergeren door lichamelijke drukte. Ik beweer niet dat dat niet zo is. Maar ook zonder dat je je druk maakt kun je ze krijgen. Ik kan bijvoorbeeld 'snachts moeilijk slapen vanwege de harde buiken. En volgens mij is slapen het meest ontspannende wat je doen kunt. Waarom heb ik dan harde buiken als het alleen maar met inspanning te maken heeft??
Dus is schrijf in principe hetzelfde als de rest: Als je je druk maakt kun je meer last krijgen van harde buiken, maar ook als je alleen maar niets zit te doen kun je harde buiken hebben.

En daarnaast zijn er ook nog vrouwen die nooit 1 harde buik hebben en niet eens weten hoe het voelt of wat het is. zou het dus niet zo kunnen zijn dat de een er aanleg voor heeft en de ander niet?!

xxx Annette

Terug
Bovenaan