harde buik

Bijzonder dat er wordt geschreven dat het kan vanaf 12 weken, ik ben toch echt het levende bewijs dat je met 4 weken al harde buiken kan hebben!
Ik had het steeds na het sporten zelfs toen ik nog niet wist dat ik zwanger was. Je baarmoeder is een spier en die kan verkrampen bij groei of inspanning. Toen ik rustiger ging sporten werd het vanzelf minder.
Ik weet niet of je het ook van stress kunt krijgen, zou dat op zich niet raar vinden.

liefs Toetje

Hallo allemaal

Hier ff een quote van babyinfo:

Harde buiken

In de tweede helft van je zwangerschap begint je baarmoeder te oefenen voor de bevalling. De spieren van je baarmoeder trekken zo nu en dan even samen en bereiden zich zo voor op de weeën. Tijdens deze oefenweeën voelt je buik strak en hard aan. Daarom worden deze samentrekkingen ook wel 'harde buiken' genoemd.

De eerste samentrekkingen doen zich al voor in de vierde maand van je zwangerschap. Je baarmoeder wordt dan opgerekt, zodat hij groot genoeg blijft voor de groeiende baby. De meeste vrouwen merken weinig tot niets van deze zogenaamde zwangerschapsweeën.

Tijdens de zesde maand kun je voor het eerst een echte harde buik krijgen. De spieren van je baarmoeder trekken dan korte tijd samen, alsof je kramp hebt. Dit doet geen pijn, maar het voelt ook niet erg prettig. Het begint boven aan je buik en trekt dan langzaam, als een korte, warme golf naar beneden. Na enige tijd voel je dat je baarmoeder zich weer ontspant.

Ik weet wel dat ze overal iets anders zeggen, maar denk dat ze hier best eens gelijk kunnen hebben!

Liefs Nika

Hoi Nika,
Ik mijn zwangerschapsboek staat dat in het begin van de zwangerschap je een harde buik krijgt door de groei van je baby en later door het 'oefenen' van je baarmoeder,wat er ook bij jou staat.
Het klopt dus wel, maar is niet volledig!!

liefs Toetje

Hey toetje,

dank je voor de aanvulling: nu weten we precies hoe het zit

Liefs Nika

Terug
Bovenaan