Harde buiken en groeiachterstand

Vanmorgen hebben we controle gehad in het ziekenhuis en ons meisje loopt achter op de groei.
Ik vertelde de arts dat ik regelmatig harde buiken had en een 'slecht' gevoel in mn buik. Nu zijn dit allemaal tekenen om het rustiger aan te doen volgens hem. Ik werk 3 dagen in de week, 26 uur in een winkel en heb een leidingevende functie. Zit nu te overdenken hoe ik het rustiger aan zou moeten doen... Heeft een van jullie dit al eens ervaren? Iemand advies?
Ik weet dat ik iets moet doen, de arts zei dat als ik zo doorging dat het uit kan gaan lopen op een vroeggeboorte... Op zich was er nu nog niets om me zorgen over te maken, maar het kan zei hij.
Wat wel heel leuk was is dat we sinds vandaag weten dat we een meisje krijgen...

Carola 26 wkn

hey carola.

jeetje mina, ik lees mezelf hier terug!

wij hebben gisteren de echo gehad.
ik zal eventjes mijn berichtje kopieren vanaf t andere forum ( zit ook op t voorjaars 2008 forum, aangezien ik al een dochtertje heb)

wordt vervolgd binnen 5 min....

hier mijn berichtje wat ik gisteren heb geschreven:

hey meiden

vanochtend hadden we weer een echo.
omdat met de 20 weken echo haar hoofdje aan de kleine kant was, wilde de vk het nog even nagekeken hebben.
maar onze kleine uk is nu volledig klein. niet alleen haar hoodje ligt achter op de groei, maar haar hele lichaampje.
en ze weegt pas 1200 gram. ik ben over 10 weken al uitgerekend!
de echoscopiste gaat nu alles doorgeven aan mijn vk, waarna zij moet beslissen wat er nu gaat gebeuren.
de echoscopiste zei dat ik waarschijnlijk nu elke 2 weken een echo krijg, en dat ze de doorbloeding gaan nakijken met een apparaat.
verder moet ik heel veel rusten, zodat ukkie hopelijk een groeispurt krijgt.

ik zag gelijk mn nachtmerrie uitkomen.
: bevallen, mn kleine meid wordt bij me weg gehaald om vervolgens de coufeusse in te gaan.
erwin blijft uiteraard bij zn kleine meid, en ik lig daar helemaal alleen.
oh verschrikkelijk.
ben best wel verdrietig op dit moment.

er komt ontzettend veel op erwin zn schouders terecht nu, en als ik volledige bedrust krijgt, komt alles op zijn schouders terecht.
t huishouden, nathalia, de boodschappen,enz.
en hoe moet dat dan met zn werk?? hij kan toch niet tien weken thuis zitten??

mmmm sorry hoor, moest even mn verhaal kwijt.
de normaal altijd positieve do ziet het op dit moment even niet meer zitten. mn hele hoofd zit vol met gedachtes. ben er sinds vanochtend 9 uur continu mee bezig.

nou, ik ga maar stoppen, ik ga op de bank liggen.

bedankt voor het lezen.

liefs, do

de reacties waren ontzettend lief.

maar goed....
jij en ik zullen het dus rustiger aan moeten doen, in belang van onze meiden.
ik ben fulltime huismama, heb al een dochtertje van 2 jaar. zij heeft uiteraard ook aandacht nodig, evenals mn huishouden.
heb gisteren behoorlijk in een dip gezeten.
hoe moest ik dit nou gaan doen????
maar we zijn eruit.
manlief neemt alle zware taken op zich, buiten zn werk om. dus de was, de vaatwasser, de grond boenen, de badkamer boenen, de wc boenen, de babykamer afmaken, de grond savonds opruimen enz.
ik mag alleen nog maar lichtte dingen doen van hem. dingen waar i kniet bij hoeft te bukken, dingen die mij geen kracht kosten.
verder moet ik als mn dochtertje op school zit, of slaapt op de bank gaan liggen. filmpje aan en benen omhoog.
zo kan de kleine het beste groeien,
ik heb nog geen volledige bedrust en ben dit ook niet van plan te krijgen, daarom nu maar gelijk luisteren ( ik ben nogal eigenwijs van mezelf, maar t is nu in belang van mn kind)

als i kjou was zou ik de ziekte wet ingaan, omwille van je zelf en je kleine meid.
misschien heel makkelijk praten, zeker omdat je leidinggevende bent, maar je werk is maar je werk, die redden het ook wel zonder jou. je kindje heeft je nu nodig en daar kan je maar 1 ding voor doen... rusten.

sterkte....

liefs, do

hier mijn berichtje wat ik gisteren heb geschreven:

hey meiden

vanochtend hadden we weer een echo.
omdat met de 20 weken echo haar hoofdje aan de kleine kant was, wilde de vk het nog even nagekeken hebben.
maar onze kleine uk is nu volledig klein. niet alleen haar hoodje ligt achter op de groei, maar haar hele lichaampje.
en ze weegt pas 1200 gram. ik ben over 10 weken al uitgerekend!
de echoscopiste gaat nu alles doorgeven aan mijn vk, waarna zij moet beslissen wat er nu gaat gebeuren.
de echoscopiste zei dat ik waarschijnlijk nu elke 2 weken een echo krijg, en dat ze de doorbloeding gaan nakijken met een apparaat.
verder moet ik heel veel rusten, zodat ukkie hopelijk een groeispurt krijgt.

ik zag gelijk mn nachtmerrie uitkomen.
: bevallen, mn kleine meid wordt bij me weg gehaald om vervolgens de coufeusse in te gaan.
erwin blijft uiteraard bij zn kleine meid, en ik lig daar helemaal alleen.
oh verschrikkelijk.
ben best wel verdrietig op dit moment.

er komt ontzettend veel op erwin zn schouders terecht nu, en als ik volledige bedrust krijgt, komt alles op zijn schouders terecht.
t huishouden, nathalia, de boodschappen,enz.
en hoe moet dat dan met zn werk?? hij kan toch niet tien weken thuis zitten??

mmmm sorry hoor, moest even mn verhaal kwijt.
de normaal altijd positieve do ziet het op dit moment even niet meer zitten. mn hele hoofd zit vol met gedachtes. ben er sinds vanochtend 9 uur continu mee bezig.

nou, ik ga maar stoppen, ik ga op de bank liggen.

bedankt voor het lezen.

liefs, do

de reacties waren ontzettend lief.

maar goed....
jij en ik zullen het dus rustiger aan moeten doen, in belang van onze meiden.
ik ben fulltime huismama, heb al een dochtertje van 2 jaar. zij heeft uiteraard ook aandacht nodig, evenals mn huishouden.
heb gisteren behoorlijk in een dip gezeten.
hoe moest ik dit nou gaan doen????
maar we zijn eruit.
manlief neemt alle zware taken op zich, buiten zn werk om. dus de was, de vaatwasser, de grond boenen, de badkamer boenen, de wc boenen, de babykamer afmaken, de grond savonds opruimen enz.
ik mag alleen nog maar lichtte dingen doen van hem. dingen waar i kniet bij hoeft te bukken, dingen die mij geen kracht kosten.
verder moet ik als mn dochtertje op school zit, of slaapt op de bank gaan liggen. filmpje aan en benen omhoog.
zo kan de kleine het beste groeien,
ik heb nog geen volledige bedrust en ben dit ook niet van plan te krijgen, daarom nu maar gelijk luisteren ( ik ben nogal eigenwijs van mezelf, maar t is nu in belang van mn kind)

als i kjou was zou ik de ziekte wet ingaan, omwille van je zelf en je kleine meid.
misschien heel makkelijk praten, zeker omdat je leidinggevende bent, maar je werk is maar je werk, die redden het ook wel zonder jou. je kindje heeft je nu nodig en daar kan je maar 1 ding voor doen... rusten.

sterkte....

liefs, do

he meiden!!

heb geen ervaring maar t lijkt me verschrikkelijk eng om dit allemaal te horen!

mijn beste advies is ook om maar in de ziektewet te gaan! alles voor de kleine!

hoop dat met rust jullie kleintjes toch weer wat meer beginnen te groeien!
suc6!

liefs

he meiden!!

heb geen ervaring maar t lijkt me verschrikkelijk eng om dit allemaal te horen!

mijn beste advies is ook om maar in de ziektewet te gaan! alles voor de kleine!

hoop dat met rust jullie kleintjes toch weer wat meer beginnen te groeien!
suc6!

liefs

Wat rot dat je kleine zo klein is... als je niet in de ziektewet wilt voor die 3 dagen, dan zou ik die andere 4 dagen veel slapen en veel rusten en weinig doen.
Op je werk zou je misschien wat vaker op een stoel kunnen gaan zitten? Zodat het minder zwaar is. Verder misschien met je baas overleggen dat je geen 26 uur, maar bijvoorbeeld 3 x 6 uur of 3 x 4 uur komt, zodat het toch weer minder belastend is. En op die dagen dat je werkt 's avonds dus helemaal niets meer dan ontspanning (bank, bad, boekje, tv, etc.).
Het gaat nu om de gezondheid van je kleintje, als werken echt niet meer gaat, dan zou ik ook de ziektewet in gaan, maar ik begrijp dat je dat misschien niet ziet zitten.
Succes!

Wat rot dat je kleine zo klein is... als je niet in de ziektewet wilt voor die 3 dagen, dan zou ik die andere 4 dagen veel slapen en veel rusten en weinig doen.
Op je werk zou je misschien wat vaker op een stoel kunnen gaan zitten? Zodat het minder zwaar is. Verder misschien met je baas overleggen dat je geen 26 uur, maar bijvoorbeeld 3 x 6 uur of 3 x 4 uur komt, zodat het toch weer minder belastend is. En op die dagen dat je werkt 's avonds dus helemaal niets meer dan ontspanning (bank, bad, boekje, tv, etc.).
Het gaat nu om de gezondheid van je kleintje, als werken echt niet meer gaat, dan zou ik ook de ziektewet in gaan, maar ik begrijp dat je dat misschien niet ziet zitten.
Succes!

Terug
Bovenaan