Harde buiken (hele dag)

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb af en toe hele dagen last van harde buiken. Echt pijnlijk. Ik ben nu 12,5 week zwanger. Is dit wel normaal? En wie heeft dit ook. Ik doe helemaal niet veel omdat ik gewoon zo moe ben en misselijk. Ik snap er niks van. Bij mijn eerste had ik dit veel later.

Groetjes

Hoi Isanie,

Ik ben nu 8 weken en ik heb het ook al gehad hoor. Op sommige dagen een paar keer ofzo maar ook weer dagen niet. Zoals jij het verteld is het wel erg vaak dat je dat hebt he. En je doet niet veel dus je bent niet oververmoeid. Misschien de vk eens bellen er over? Ik weet ook niet echt waarom je het zoveel hebt eigenlijk. Misschien zijn er anderen die dit ook hebben? Ik hoop dat je gauw een antwoord krijgt.

Groetjes Petra

Bij mijn oudste had ik vanaf een week of 16/17 regelmatig harde buiken en dat vond ik al zo vroeg hihi. Heb het nu 1x zo ervaren en dat was duidelijk gevalletje overvolle blaas.
Bij mij was dat trouwens vaak zo.... of een veels te volle blaas of veels te druk geweest.

Zou gewoon maandag de VK eens bellen en vragen, want voor continu/regelmatig harde buiken lijkt het me best vroeg eerlijk gezegd.

groetjes,
Marije

Misschien vinden jullie het een stomme vraag maar bij mijn vorige zwangerschap had ik nergens last van (of wel maar wist het niet) maar wat zijn harde buiken?

Gr. Ingrid

haai
ik ken je niet ,ken je lichaam niet maar ik betwijfel of het harde buiken zijn met 12 weken is je baarmoeder nog niet "groot"om zo hard te kunnen samen trekken
misschien heb je een blaasontsteking of is het gewoon bandenpijn als ik jou was zou ik de vk bellen en even voorleggen

bij mijn eerste zwangerschap heb ik vanaf 20 weken ongeveer harde buiken gehad en dat was toen volgens mijn vk normaal

Hoi allemaal,

Bedant voor jullie reacties. Ik heb gisteravond toch even gebeld want het werd alleen maar erger. Ik moet rustig aan doen. Het zijn echt harde buiken. Buik was ook de hele tijd keihard en zakt niet af. Verder vertelde ze me dat ondanks ik meer als 12 weken was je altijd nog een miskraam kon krijgen. Nou wordt je blij van. Nou dat laatste weet ik niet hoor. Tja het kan. Maar omdat ik van die harde buiken heb? Nou ja, laat ik nog maar minder gaan doen als dat ik al deed. Vandaag al wel een beetje last maar nog niet zoals gister. Ik denk dat ik maandag wel even bel voor een extra afspraak. Gewoon voor de zekerheid, kan ik zelf ook weer rustig zitten. Ik heb echt een buik voor iemand die al wel 25 weken is. Geen kilo aangekomen en heel veel duizelig. Mijn eerste zwangerschap was een makie vergeleken bij deze. Nou ja ik moet me maar niet zo druk maken.
Jullie bedankt.
Groetjes

Hoi hoi,

Tja dat is ook wat zeg. Dat is wel een raar verschijnsel. Meestal komt het idd als je iets teveel hebt gedaan ofzo. Of als je blaas vol zit. Ik zei al ik heb het ook weleens. Ik had het al weken geleden. Lag in bed en voelde mn baarmoeder helemaal hard worden, tja tis mn vierde zwangerschap en herken het als geen ander. Ik wist wel gelijk dat ik naar de wc moest gaan. Toen ik dat had gedaan was het over idd. Soms heeft je baarmoeder maar een kleine aanraking nodig en je krijgt een harde buik. Ik ben daar ook best gevoelig voor maar tis niet zo dat ik er de hele dag meer rondloop. Wat raar dat ze dat zei over een miskraam....lijkt me ook niet echt een geruststelling dan he als je dat gezegt wordt. Bovendien zie ik het verband niet....toen ik mn miskraam kreeg had ik geen harde buiken ofzo....mja misschien werkt het bij sommige mensen zo...geen idee. Ik zou idd lekker een nieuwe afspraak maken, op tijd gaan plassen, veel rusten en proberen je niet al te ongerust te maken al kan het soms nogal benauwd voelen he.

Heel veel sterkte meid.

Groetjes Petra

Het is  wel vroeg!
Maar idd  vaak wel een teken dat je te veel hebt gedaan! Misschien ook veel getild met dingen ofzo?!

Als ik jou was zou ik me niet te druk maken over een miskraam! Je hebt toch ook al een goeie echo gehad?? Ze weten wel hoe ze je bezorgd kunnen krijgen zeg...........
Het zit allemaal wel snor

Terug
Bovenaan