harde buiken of weeen?

Als je met 23/24 weken voorweeën hebt, dan ben je toch zeker niet meer aan het werk? Heeft je gyn. echt gezegd dat je nog mag werken? Je hebt regelmatige voorweeën, hij zegt dat je terug moet komen als het echte weeën zijn? Dat is toch wel echt te laat!!! En een baby die levensvatbaar is heeft nog wel heel veel kans op allerlei complicaties die zeer ernstig zijn. Een premature baby is een hele zwakke baby.
Meld je ziek en zeg dat je pas weer komt na je zwangerschapsverlof. Of zie ik dit nu een beetje te ernstig?

Heb me inderdaad inmiddels ziekgemeld. Helaas stoppen de weeen niet, ondanks al dat gerust. Zodra ik ook maar iets doe (bv douchen, ontbijt klaarmaken) dan komen eerst de harde buiken en vervolgens erg pijnlijke weeen weer terug. En ook tussendoor blijven ze maar komen. help!!!! Alleen komen ze niet regelmatig. Maar maak me toch wel zorgen....
Mijn werk blijft moeilijk doen en zegt aan de ene kant dat ik het rustig aan moet doen en aan de andere kant dat ik moet overwegen iets anders te gaan doen. Alsof ik iets aan het verloop van deze zwangerschap kan doen. (nou ja, wel bewust gekozen voor een zwangerschap, maar ja dat mag). De week voordat ik weeen kreeg hadden ze juist nog gezegd zo tevreden te zijn met mijn werk. Wie doet hier nu raar???
Volgende week dinsdag heb ik weer een controle bij de gyn. Dan gaan ze eindelijk ook het kind weer eens nakijken.

Weten jullie hoe lang die voorweeen kunnen duren? Wanneer gaan ze weer over?

Een beetje gefrustreerde mama-in-wording (wel lekker om je gezeur weer op zo'n forum te gooien)
24+3 weken

Ik zou zeggen bedrust. En idd. alleen douchen en naar de wc en eten halen. Verder even niets. Misschien wordt het dan minder. Je kan de rest van je zwangerschap hier last van houden.
Maak je over je werk geen zorgen. Je hebt je nu ziek gemeld, als ze er problemen mee hebben dan maken ze maar een afspraak met een bedrijfsarts. En als je daar naar toe moet dan bel je en zeg je dat je al voorweeën krijgt van douchen. Je werk is op dit moment helemaal niet belangrijk, je kindje is veel belangrijker.
Doe het lekker rustig aan.

Hi allemaal,

Ik kreeg bij 21 weken ook de hele dag/avond door harde buiken. Ze waren niet echt  pijnlijk, maar gaf wel een irritant gevoel. Ik was toen op vakantie en lag alleen maar in de schaduw op het strand. Mijn buik is tijdens die vakantie enorm gegroeid, wat  voor  een zeer gevoelige baarmoeder kan hebben gezord.  Tijdens de vakantie heb ik de gyneacoloog bezocht. Hij vond de harde buiken toch meer op voorweeen lijken en heeft mij toen verplichte bedrust voorgeschreven + weeenremmers gegeven (anders mocht ik niet terugvliegen naar NL).  Ook mocht ik geen geslachtsgemeenschap hebben (sperma en bitter lemon schijnen ook weeen op te kunnen wekken).Weer terug in Nederland  had ik weliswaar minder harde buiken, maar nog  steeds teveel.  Daarom werk ik nu halve dagen en luister ik veel beter naar mijn lichaam.  
Inmiddels ben ik 27 weken zwanger en heb ik  een normaal aantal harde buiken per dag. Zodra ik merk dat het er meer worden of  wanneer mijn buik gespannen aanvoelt, ga ik op bed liggen.

Mochten de harde buiken weer gaan toenemen, dan stop ik acuut met werken. De gezondheid van mijn babytje gaat toch echt voor.

Groetjes

Kim,

Hoe gaat het nu? Ik ben erg benieuwd of het nu beter gaat.

Groetjes Reisa

Hoi Reisa,

dank voor je meelevende reacties. Die doen me goed!!! Bij mij is alles in een iets rustiger vaarwater gekomen. De controles bij de gyn waren goed. De baby groeit als kool. Nog wel steeds veel harde buiken met af en toe een wee. Mag van de gyn echter weer rustig aan beginnen met werken (op geleide van). Mijn werk heeft te kennen gegeven dat dat bij hun niet haalbaar is. Breid nu dus thuis mijn activiteiten uit. En ga langzaam op zoek naar een nieuwe baan. Verder genoeg te doen met een verhuizing op komst!! (eindelijk een echt huis met tuin ipv een appartement... Joepie).

Hoe ver ben jij eigenlijk zwanger? (kan je al geschreven hebben, maar weet het in elk geval niet meer).

groetjes, Kim (26+2)

Fijn dat het beter gaat en dat je baby lekker groeit.
Ik hoor hier eigenlijk niet thuis. Ik ben in maart bevallen van onze 2e dochter, maar bij het 0 en 1 jaar forum is het vaak rustig en dan kijk ik ook even hier.
Ik mis het zwanger zijn ook best wel, het denken over namen, een kamertje klaar maken en het schoppen van de baby.
Daarbij vergeet ik voor het gemak even het niet kunnen slapen, de vermoeidheid, de rugpijn, het maagzuur en oja de bevalling.

Hi Kim,

Even over jouw werk gesproken. Moet jij nu op zoek naar ander werk of wil je dat zelf graag? Als jij op dit moment niet geschikt bent voor het werk vanwege je zwangerschap, dan zou ik denken dat je even langs een bedrijfsarts moet gaan om te kijken of ze je af melden. Ik neem aan dat jij niet op straat gezet kan worden, omdat jouw zwangerschapsverloop niet strookt met jouw werkzaamheden. Ik had altijd het idee dat je tijdens zo'n periode niet de laan uit kan worden gestuurd. Let wel een beetje op je rechten als zwangere werknemer. Verder veel sterkte en laat je vooral niet gek maken. Nog een voorspoedige en rustige zwangerschap!

Terug
Bovenaan